eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFerie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12
    .242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!
    unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    References: <0b0e38f05855ec6654bb84acd6264b94$1@grupy.scigacz.pl>
    <ie76p8$21h$1@inews.gazeta.pl>
    <83cb4d30bd5e06ccc4f17b650ac425d8$1@grupy.scigacz.pl>
    <ie7eb5$qrv$1@inews.gazeta.pl> <ieadia$seq$1@mx1.internetia.pl>
    <c2670f7c4d091acc15f98455ea8513cf$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d08d84b$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    <0f33b84850a86f77a583f00d84cf275f$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d091867$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
    <4277efafccac4f6ded58880bff521642$1@grupy.scigacz.pl>
    <iec7iu$gec$1@inews.gazeta.pl>
    <7e8a36e399bc78b109b6abfaa455997a$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieddr7$mdi$1@inews.gazeta.pl>
    <b3e5f1176c71dcb47ec4569ffe7edc34$1@grupy.scigacz.pl>
    <iegajq$2e5$1@inews.gazeta.pl>
    <d6be5283e206a0dcf3f8ff7f0e297ef4$1@grupy.scigacz.pl>
    <iehtiu$m6n$1@inews.gazeta.pl> <iehu9s$2cg$1@news.onet.pl>
    <05693e1a1b52c9432318a402a83b0d62$1@grupy.scigacz.pl>
    <ienuav$fvk$1@news.onet.pl> <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl>
    <77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
    In-Reply-To: <77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
    Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są
    chętni?)
    Date: Tue, 21 Dec 2010 20:20:04 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Lines: 52
    Message-ID: <4d10fde4$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.119.173
    X-Trace: 1292959204 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20997 83.20.119.173:60716
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633718
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grup
    y.scigacz.pl...
    > KJ Siła Słównapisal
    >
    >> Jak na kocice to tylem, a jak awaryjnie to IMO przodem pulsacyjnie,
    >
    > Na litość boską! Jakie hamowanie pulsacyjne!? Co wy tu wypisujecie? W
    > motocyklach nie ma czegoś takiego jak hamowanie pulsacyjne! I wy mi
    > mówicie o poziomie, o prokuratorze, o szkodliwości??
    >
    > Zabobon o hamowaniu pulsacyjnym, jest jedną z rzeczy która w tym kraju
    > zaczęła żyć własnym życiem. Ktokolwiek ma pojęcie o technice jazdy po
    > prostu wyśmieje każdego "instruktora" zalecającego hamowanie pulsacyjne.

    Taa... Trzebaby jeszcze zdefiniowac "hamowanie pulsacyjne". Wydaje mi sie,
    ze pojecie to odbierasz jako "hamuje na 100%, puszczam calkowicie, i od
    nowa".

    > W hamowaniu motocyklem akcja hamulca w pierwszej fazie prowadzi do ugięcia
    > zawieszenia, zanim jeszcze efektywnie pojazd zacznie zwalniać. Ugięcie
    > zawieszenia, bedące wynikiem przeniesienia masy na przednie koło musi
    > nastąpić, aby prawidłowo dociążyć przednie koło i mówiąc kolokwialnie -
    > powiększyć powierzchnię przylegania przedniej opony.

    Z tym mowieniem kolokwialnie pierdolisz jak potluczony, bo powierzchnia nie
    ma nic do gadania. Jakby miala, to najbezpieczniej jezdzic ze zbyt malym
    cisnienim (bardziej plaska opona=wieksza powierzchnia przylegania opony).

    > Jak się to robi? Po prostu trzeba opanować hamowanie na granicy
    > przyczepności, a nie wisząc na kierownicy relatywnie łatwo kontrolować
    > uślizg przedniego koła. Nawet na kocich łbach.

    Aha... musze to zobaczyc na zywo. Jak modulujesz hamowanie na kocich lbach -
    co kostke to inaczej sciskasz klamke.

    Prosta sprawa - przednie wpada w poslizg, to puszczasz (niekoniecznie
    calkowicie), nie wpada w poslizg to trzymasz. Nie wyobrazam sobie na mokrej
    kostce, w dol gorki hamowac na granicy poslizgu nie wpadajac w poslizg ani
    razu. Nie spotkalem tak przewidywalnej kostki, zawsze jest syf, jedna jest
    bardziej wyslizgana, druga mniej, etc.

    >ABS też nie hamuje pulsacyjnie. Ilość powtórzeń jakie jest w stanie wykonać
    >układ jest tak duża, że nie dochodzi do chaotycznego kompresowania i
    >rozprężania zawieszenia...

    CO?! Jak to nie hamuje pulsacyjnie? To jak hamuje w/g Ciebie ABS?


    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: