-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: de Fresz <d...@N...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl (by�o: Ferie zimowe na motocyklu w
Hiszpani - s� ch�tni?)
Date: Tue, 21 Dec 2010 13:23:56 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 58
Message-ID: <ieq68s$5pb$1@inews.gazeta.pl>
References: <0b0e38f05855ec6654bb84acd6264b94$1@grupy.scigacz.pl>
<ie7eb5$qrv$1@inews.gazeta.pl>
<c2670f7c4d091acc15f98455ea8513cf$1@grupy.scigacz.pl>
<4d08d84b$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
<0f33b84850a86f77a583f00d84cf275f$1@grupy.scigacz.pl>
<4d091867$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
<4277efafccac4f6ded58880bff521642$1@grupy.scigacz.pl>
<iec7iu$gec$1@inews.gazeta.pl>
<7e8a36e399bc78b109b6abfaa455997a$1@grupy.scigacz.pl>
<ieddr7$mdi$1@inews.gazeta.pl>
<b3e5f1176c71dcb47ec4569ffe7edc34$1@grupy.scigacz.pl>
<iegajq$2e5$1@inews.gazeta.pl>
<d6be5283e206a0dcf3f8ff7f0e297ef4$1@grupy.scigacz.pl>
<iehtiu$m6n$1@inews.gazeta.pl> <iehu9s$2cg$1@news.onet.pl>
<05693e1a1b52c9432318a402a83b0d62$1@grupy.scigacz.pl>
<ienuav$fvk$1@news.onet.pl> <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl>
<77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
<ieq362$nvr$1@inews.gazeta.pl>
<27a0eeb2f6fd374f1b8320e2d642a20f$1@grupy.scigacz.pl>
NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1292934236 5931 194.114.146.193 (21 Dec 2010 12:23:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 12:23:56 +0000 (UTC)
X-User: defresz
User-Agent: Unison/1.8.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633620
[ ukryj nagłówki ]On 2010-12-21 13:05:19 +0100, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> said:
>> Jest i działa. Przynajmniej u mnie. W czasie ćwiczeń, które sobie
>> urządziłem na lotnisku w Modlinie, hamując pulsacyjnie osiągałem
>> krótsze drogi hamowania niż jednostajnie, dodatkowo przy jednostajnym
>> zdarzyło się co jakiś czas uślizgnąć przodem - błyskawiczne
>> odpuszczenie po tym i wciśnięcie dramatycznie wydłuża drogę hamowania
>> (ze 3-4 m w tym przypadku). Przy pulsacyjnym średnio zatrzymywałem się
>> ok. 1-1,5 m wcześniej od jednostajnego. A prędkość ćwiczebna to było
>> całe 60.
>
>
> Pytanie o ile szybciej zahamowałby ktoś nauczony jak to poprawnie robić?
Nie wiem, mi się nie udało. Śmiem twierdzić, że nie jest u mnie
najgorzej z wyczuciem płynięcia przodu, jednak w praktyce, przy ostrym
heblowaniu zdarza się przedobrzyć, a zwłaszcza jeśli nałożyć na to
element stresu. Będzie jakieś śliskie gówno, inny asfalt, piasek i dupa
- hamując na granicy poślizgu masz z pół sekundy na reakcję, nie
glebniesz, to możesz przycedzić w to, przed czym hamowałeś. Hamowanie
pulsacyjne ma szanse przed tym ustrzec. Ulice jedak trochę się różnią
od placu szkoleniowego, nie wspominając o torach. A nawet i zawodnikom,
po których można by się spodziewać doktoratu z czucia przyczepności,
zdarza się przedobrzyć.
> Nie musisz mi wierzyć. Bo to nie ja wymyślam zasady fizyki. Weź sobie
> jakąkolwiek poważną książkę na temat techniki jazdy. Jest kilka
> uznanych tytułów. W żadnym nie znajdziesz niczego o hamowaniu
> pulsacyjnym, zapewniam cię o tym.
W kwestiach które sam zweryfikowałem, na których rozgryzienie
poświęciłem pewien wysiłek i czas, bardziej ufam sobie i swojemu
motocyklowi niż książkom.
No ale tak to se możemy gadać długo, przypomnij się na wiosnę, może
porobimy jakieś testy, będziecie mieli temat na artykuł ;-)
>> Czcza teoria. Nie wziąłeś pod uwagę dwóch elementów: hamowanie
>> pulsacyjnie nie polega na zupełnym puszczeniu klamki oraz zawieszenie
>> na dekompresję potrzebuje czasu (bezwładność całego układu) - czasu
>> dłuższego niż cykl ponownego dociśnięcia klamki.
>
> No właśnie to jest czcza teoria. Czynnik ludzki, i udowodniono to na
> wiele sposobów, nie jest w stanie tak precyzyjnie sterować hamulcem,
> aby uzyskać tak szybką reakcję systemu, która nie spowoduje pogorszenia
> efektywności hamowania.
Ale to nie jest kwestia pełnej symulacji (udawania) ABSu. ABS działa
wtedy, gdy koło już straci przyczepność (i żaden człowiek nie zareaguje
tak szybko), hamowanie pulsacyjne polega na niedopuszczeniu do utraty
przyczepności.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 12:24 AZ
- 21.12.10 12:25 Lovtza
- 21.12.10 12:28 Lovtza
- 21.12.10 12:28 AZ
- 21.12.10 12:41 AZ
- 21.12.10 12:57 KJ Siła Słów
- 21.12.10 13:00 Tytus z fabryki
- 21.12.10 13:05 Lovtza
- 21.12.10 13:08 AZ
- 21.12.10 13:11 Lovtza
- 21.12.10 13:11 AZ
- 21.12.10 13:14 AZ
- 21.12.10 13:17 Lovtza
- 21.12.10 13:21 duddits
- 21.12.10 13:23 Lovtza
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=