  • 461. Data: 2010-12-21 12:11:06
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > Ogolnie sytuacji hamowania i najechania/wjechania w na cos/w cos co moglo by
    > zmienic polozenie kola.

    No właśnie każdy instruktor powie Ci w tej sytuacji aby pozwolić
    przedniemu zawieszeniu wykonać swoją robotę, czyli pokonać przeszkodę i
    dzięki siłom żyroskopowym na przednim kole wrócić do stanu równowagi.

  • 462. Data: 2010-12-21 12:12:26
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > Ale olej to, oni sie nie znaja. Zapytaj Lowcy.

    Nie pytaj Łowcy. Łowca jest nieobiektywny. Poczytaj w poważnych
    publikacjach traktujących o technice jazdy. Nigdzie nie znajdziesz tam o
    prostowaniu rąk w łokciach.

    A jak się te asy znają to już napisałem wyżej.

  • 463. Data: 2010-12-21 12:17:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:

    > No właśnie każdy instruktor powie Ci w tej sytuacji aby pozwolić
    > przedniemu zawieszeniu wykonać swoją robotę, czyli pokonać przeszkodę i
    > dzięki siłom żyroskopowym na przednim kole wrócić do stanu równowagi.

    Czasami zawieszenie moze nie dac rady o czym motocykl nam opowie pieknym
    shimmy. Poszukaj sobie mojego watku 'Ku przestrodze' z lata, jak efektownie
    sie gosc wyjebal na SM na Jerozolimskich, przejezdzal wlasnie przez tory
    tramwajowe, byc moze zaufal zawieszeniu ale jakby nie bylo przejechalismy
    z podobna predkoscia przez to miejsce (ja Zygzakiem z 2003 a on na jakims
    SM). Po tym nadal wole w takich wypadkach sciskac dupe i rece.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 464. Data: 2010-12-21 12:19:04
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - s?&#65533;&#65533; ch?&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lovtza"
    >Nic nie muszę uzasadniać, nikt mi za to nie płaci. Nie musisz mi wierzyć,
    >tak jak nie musisz wierzyć, ze Ziemia jest okrągła. Pewne rzeczy odkryto
    >już dawno i nikt z tym nie polemizuje.

    Widzisz. Tyle, że na temat okrągłości Ziemi można przytoczyć dość łatwo
    argumenty. I można zrobić powtarzalne testy. Na tym polega nauka, nie na
    powtarzaniu do skutku.

    >Jest szereg publikacji i na temat
    >techniki jazdy (i to nie tylko wyścigowej) i na temat budowy zawieszeń i
    >sposobu ich pracy. Nie wierz mi, na prawdę.

    Na razie nie mam na co ci wierzyć, bo nie piszesz prawdy.

    >Ułatwię Ci. "Motorcycle Technology and desing". Poczytaj, pomyśl i wtedy
    >wrócimy do rozmowy.

    Tak, tak. Dressing.

    >Wiem, to jest generalnie problem tej grupy. Autorytetami są takie nicki
    >jak Arni i Grzybol.

    Nie, misiu puszysty. Nick nie może być autorytetem. Osoba może.
    Ale akurat autorytet w zakresie fizyki jest mi absolutnie zbędny.
    Wystarczy dobre wyjaśnienie. Na razie takiego nie przedstawiłeś.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 465. Data: 2010-12-21 12:19:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, duddits <d...@N...pl> wrote:

    > Tak dopytuję, bo mam wrażenie, że właśnie, albo mogłeś coś źle
    > zapamiętać, albo to usztywnienie dotyczyło jakiejś specyficznej sytuacji
    > na drodze. Ja o tym nie słyszałem (co samo w sobie nie musi o niczym
    > świadczyć) - stąd moja ciekawość.

    Nie nic zle nie zapamietalem. Dotyczylo to przejscia z przyspieszenia lub
    jednostajnej jazdy do hamowania - wyprostowanie sie, oraz zablokowanie rak
    w lokciach co pozwala utrzymac nadal tor jazdy przy np. wjechaniu w dziure.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 466. Data: 2010-12-21 12:21:42
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĂ&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sĂ&#65533;&#65533;&#65533;&#65533; chĂ&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > Rozumiem ze to jest Twoja argumentacja uzupelniajaca Twoje zarzuty? Zenujace.

    > Zachowanie rodem z przedszkola... psy sa zle i trzeba ich jebac, wszak
    > prawdziwemu motocykliscie nie wypada powiedziec inaczej.

    Człowieku. Ja nie stawiam żadnych zarzutów. To że słabo uczy się jeździć
    policjantów na motocyklach to nie zarzut. To stwierdzenie faktu. Mi nic do
    tego.

    Rozmawiamy o technice jazdy, a nie o nastawieniu do Policji. A policjantów
    lubię, szczególnie tych na motocyklach bo swoją robotę wykonują z pasją:)
    Na gruncie zawodowym także razem robimy różne rzeczy, konkretnie z
    warszawską MAH. Tyle tylko, że relacje personalne nie przesłaniają mi
    trzeźwego osądu sytuacji. Jak ktoś się z tobą nie zgadza to od razu jest
    żenującym przedszkolakiem?

    Ogarnij się trochę...

  • 467. Data: 2010-12-21 12:23:56
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÄ&#65533; chÄ&#65533;tni?)
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-21 13:05:19 +0100, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> said:

    > Pytanie o ile szybciej zahamowałby ktoś nauczony jak to poprawnie robić?

    Nie wiem, mi się nie udało. Śmiem twierdzić, że nie jest u mnie
    najgorzej z wyczuciem płynięcia przodu, jednak w praktyce, przy ostrym
    heblowaniu zdarza się przedobrzyć, a zwłaszcza jeśli nałożyć na to
    element stresu. Będzie jakieś śliskie gówno, inny asfalt, piasek i dupa
    - hamując na granicy poślizgu masz z pół sekundy na reakcję, nie
    glebniesz, to możesz przycedzić w to, przed czym hamowałeś. Hamowanie
    pulsacyjne ma szanse przed tym ustrzec. Ulice jedak trochę się różnią
    od placu szkoleniowego, nie wspominając o torach. A nawet i zawodnikom,
    po których można by się spodziewać doktoratu z czucia przyczepności,
    zdarza się przedobrzyć.

    > Nie musisz mi wierzyć. Bo to nie ja wymyślam zasady fizyki. Weź sobie
    > jakąkolwiek poważną książkę na temat techniki jazdy. Jest kilka
    > uznanych tytułów. W żadnym nie znajdziesz niczego o hamowaniu
    > pulsacyjnym, zapewniam cię o tym.

    W kwestiach które sam zweryfikowałem, na których rozgryzienie
    poświęciłem pewien wysiłek i czas, bardziej ufam sobie i swojemu
    motocyklowi niż książkom.
    No ale tak to se możemy gadać długo, przypomnij się na wiosnę, może
    porobimy jakieś testy, będziecie mieli temat na artykuł ;-)

    > No właśnie to jest czcza teoria. Czynnik ludzki, i udowodniono to na
    > wiele sposobów, nie jest w stanie tak precyzyjnie sterować hamulcem,
    > aby uzyskać tak szybką reakcję systemu, która nie spowoduje pogorszenia
    > efektywności hamowania.

    Ale to nie jest kwestia pełnej symulacji (udawania) ABSu. ABS działa
    wtedy, gdy koło już straci przyczepność (i żaden człowiek nie zareaguje
    tak szybko), hamowanie pulsacyjne polega na niedopuszczeniu do utraty
    przyczepności.

    de Fresz

  • 468. Data: 2010-12-21 12:24:04
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byA&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sA&#65533;&#65533;&#65533;&#65533; chA&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:

    > Człowieku. Ja nie stawiam żadnych zarzutów. To że słabo uczy się jeździć
    > policjantów na motocyklach to nie zarzut. To stwierdzenie faktu. Mi nic do
    > tego.

    A ow fakt stwierdzasz po ...?

> [...]
    > warszawską MAH. Tyle tylko, że relacje personalne nie przesłaniają mi
    > trzeźwego osądu sytuacji. Jak ktoś się z tobą nie zgadza to od razu jest

    Jezeli ktos sie nie zgadza to zapewne potrafi to jakos uargumentowac, Ty
    czesto tego nie robisz - to jest wlasnie zachowanie przedszkolaka.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 469. Data: 2010-12-21 12:25:25
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > A nie dodala "tylko ty, moj mezu kochany, wlascicielu najlepszego portalu
    > motocyklowego w polsce potrafisz jezdzic i wiesz wszystko o jezdzie na
    > motocyklu?"

    Nie,

    > Z tego co kojarze Twoja jazde w Nowodworze to za bardzo nie porazala...

    Aaaaaaa, to ja już chyba wiem co to za ZZR1200. Ten bez tłumików? :P A w
    Nowodworze kolego ćwiczyliśmy elementy (choć nie jestem pewien czy przy
    twojej obszernej wiedzy na temat techniki jazdy znasz takie pojecie), tam
    nie warunków do ścigania się;)

    > Oczywiscie, moglem trzymac rece luzno wtedy zablokowane kolo skrecilo by
    kiere
    > w ktoras strone albo zlapal bym shimmy i efektownie bym sie wyjebal,
    cudownie.
    > Jednak wole bolace nadgarstki lezec polamany w szpitalu.

    Możesz żyć w takim przekonaniu. Nie jestem w stanie Ci tego zabronić ;)

  • 470. Data: 2010-12-21 12:28:38
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    KJ Siła Słównapisal

    > czasem za granica przyczepnosci, ale tez ta sa goscie ktorzy czuja co
    > robi przednia opona w sposob dla wiekszosci motocyklistow nieosiagalny -
    > zarowno z powodu umiejetnosci jak i praktyki.

    Znowu mierzysz innych swoją miarą. Każdego da się tego nauczyć, trzeba
    tylko chcieć się uczyć.

    > Mowiac wprost - utrzymywanie bramki i jednoczesne wysmiewanie precli w
    > zaden sposob nie jest spojne.

    Ja nie wyśmiewam precli. Ja wyśmiewam zabobon o cudownych właściwościach
    hamowania pulsacyjnego. To nad wyraz spójne.