  • 441. Data: 2010-12-21 10:38:37
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byA��o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sA�� chA��tni?)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:

    > Jak trafisz w dziurą, albo nierówność to i tak nie utrzymasz kiery. Przy
    > prostych łapach w łokciach dostaniesz przy tym taki strzał w barki, że
    > możesz nie odzyskać panowania nad motocyklem.

    Masz sztywne zawieszenie z przodu?
    > Dlatego trzeba trzymać łapy luźno, bo moto samo się wypionuje, to
    > żyroskop, nie trzeba mu jedynie przeszkadzać. Trzymanie łap na sztywno
    > jedynie niweczy pracę konstruktorów motocykla ;) I nie obruszajcie się na
    > mnie, bo to nie ja to wymyśliłem, tylko sam się dziwiłem jak się
    > dowiadywałem. "Luźne łapy" to jest punkt wyjścia w każdej szkole
    > motocyklowej.

    Dobrze ze mnie wyprowadziles z bledu, naopowiadali bzdur ci policjanci z CSP
    szkolacy policjantow a ja im uwierzylem... Oni te teorie gdzies z zachodu
    przywlekli, moze powinienes ich wszystkich wyprowadzic z bledu?

    PS. Mnie wyprostowane rece uratowaly od gleby przy uslizgu przodu przy
    hamowaniu z 240 ale juz nie bede tak robil.
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 442. Data: 2010-12-21 10:43:41
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - s?&#65533;&#65533; ch?&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lovtza"
    >Mariusz Kruknapisal

    Poprawisz wreszcie to?

    >Ja nie jestem instruktorem / trenerem. Niby dlaczego mam Cię uczyć?

    Wiesz, możesz uzasadnić swoje racje, a możesz po prostu bełkotać dalej.

    >Ja właśnie mówię opierając się na fizyce.

    Na razie piszesz coś opierając się na swoim niezrozumieniu mechaniki.

    >Weź idź do jakiejś poważnej
    >szkoły jazdy i się poucz, to ci wytłumaczą jak działają siły.

    Jasne, a Kubica jest specjalistą od termodynamiki.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 443. Data: 2010-12-21 10:45:35
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byA&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sA&#65533;&#65533; chA&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-21 11:38, AZ pisze:

    > Dobrze ze mnie wyprowadziles z bledu, naopowiadali bzdur ci policjanci z CSP
    > szkolacy policjantow a ja im uwierzylem... Oni te teorie gdzies z zachodu
    > przywlekli

    Na pewno z zachodu, a nie wyczytali na preclu ?
    W kazdym razie smialo mozesz zlozyc doniesienie do prokuratury bo
    probowali Cie zabic!

    pozdr
    newrom scigacz user nr milijon pincet dwa dziewincet
    --
    Estrella - do sprzedania
    DRZ 400S - kupie -------- Cos Jesus he knows me

  • 444. Data: 2010-12-21 10:45:55
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-12-21 11:03, Lovtza pisze:
    > Widziałeś, aby
    > ktokolwiek, w jakichkolwiek sportach motorowych urządzał takie szopki? A
    > przecież tam wszyscy jeżdżą na granicy przyczepności

    czasem za granica przyczepnosci, ale tez ta sa goscie ktorzy czuja co
    robi przednia opona w sposob dla wiekszosci motocyklistow nieosiagalny -
    zarowno z powodu umiejetnosci jak i praktyki.

    > Uf, czyli jest nadzieja...

    Jak najbardziej, rzeklbym ze nawet w tym przypadku jest Matką i to jak
    najbardziej potrzebna.

    > Myślę że odpowiedzialność moralna za głupie rady ciąży przede wszystkim
    > na "doradcach", którzy te głupoty opowiadają.

    Skoro juz rozwazamy powaznie aspekt moralny (a wg mnie rozwazamy co
    wiecej sam od niego zaczales) to to co piszesz teraz to moralny
    relatywizm i nieodpowiedzialny brak konsekwencji. Aspekt uczenia sie na
    cudzych bledach w ogole odlozmy bo scigacz w zaden sposob nie zglasza
    votum separatum od opini precli tylko wystawia zawartosc jak leci.

    Mowiac wprost - utrzymywanie bramki i jednoczesne wysmiewanie precli w
    zaden sposob nie jest spojne.

    KJ

  • 445. Data: 2010-12-21 10:49:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Na pewno z zachodu, a nie wyczytali na preclu ?

    Tak mowili, ale w grupie bylo paru precli wiec moze bali sie przyznac?
    > W kazdym razie smialo mozesz zlozyc doniesienie do prokuratury bo
    > probowali Cie zabic!

    Tak tez zrobie.
    > newrom scigacz user nr milijon pincet dwa dziewincet

    Gratulacje.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 446. Data: 2010-12-21 11:23:52
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĂ&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sĂ&#65533;&#65533; chĂ&#65533;&#65533;tni?)
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-21 11:38:37 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Dobrze ze mnie wyprowadziles z bledu, naopowiadali bzdur ci policjanci z CSP
    > szkolacy policjantow a ja im uwierzylem... Oni te teorie gdzies z zachodu
    > przywlekli, moze powinienes ich wszystkich wyprowadzic z bledu?

    Większość zahramanicznych i uznanych instruktorów od techniki jazdy
    motocyklem (m.in. gość od Twist of the Wrist, zapomniałem jak się zwie)
    uczy, żeby przy ostrym heblowaniu łapy mieć stosunkowo luźne, zapierać
    się nogami (stopy-kolana-tyłek), a dodatkowo odsunąć w siodle
    maksymalnie do tyłu (już samo wyćwiczenie tego jest niebanalne). W
    momencie ostrego hamowania przy pozycji jaką ma się na motocyklu nie
    sposób jest nacisk nie kierownicę rozkładać równomiernie na obie
    końcówki i jeśli koło trafi w coś, co je skręci, niezwykle trudno
    będzie nad motocyklem zapanować.

    de Fresz

  • 447. Data: 2010-12-21 11:23:59
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĂ&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sĂ&#65533;&#65533;&#65533; chĂ&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > Dobrze ze mnie wyprowadziles z bledu, naopowiadali bzdur ci policjanci z CSP
    > szkolacy policjantow a ja im uwierzylem... Oni te teorie gdzies z zachodu
    > przywlekli, moze powinienes ich wszystkich wyprowadzic z bledu?

    To by się zgadzało. W CSP uczyli ci sami ludzie, którzy prowadzili SMS.
    Nawet moja żona która nie ma prawa jazdy na motocykl widząc dwójkę
    pościgowców na Betach i ich nieudolne lawirowanie po chodniku oceniała "że
    oni nie potrafią jeździć" ;)

    > PS. Mnie wyprostowane rece uratowaly od gleby przy uslizgu przodu przy
    > hamowaniu z 240 ale juz nie bede tak robil.

    Jeśli Cię coś uratowało, to na pewno nie proste ręce. Będziesz robił tak
    jak będziesz chciał.

  • 448. Data: 2010-12-21 11:31:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-20 23:42:59 +0100, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> said:

    > Na litość boską! Jakie hamowanie pulsacyjne!? Co wy tu wypisujecie? W
    > motocyklach nie ma czegoś takiego jak hamowanie pulsacyjne!

    Jest i działa. Przynajmniej u mnie. W czasie ćwiczeń, które sobie
    urządziłem na lotnisku w Modlinie, hamując pulsacyjnie osiągałem
    krótsze drogi hamowania niż jednostajnie, dodatkowo przy jednostajnym
    zdarzyło się co jakiś czas uślizgnąć przodem - błyskawiczne
    odpuszczenie po tym i wciśnięcie dramatycznie wydłuża drogę hamowania
    (ze 3-4 m w tym przypadku). Przy pulsacyjnym średnio zatrzymywałem się
    ok. 1-1,5 m wcześniej od jednostajnego. A prędkość ćwiczebna to było
    całe 60.

> [...]
    > koło i mówiąc kolokwialnie - powiększyć powierzchnię przylegania
    > przedniej opony. Bez tego nie da się efektywnie hamować motocyklem.
    > Teraz - hamowanie pulsacyjne, polegające na puszczaniu i naciskaniu
    > hebla powoduje jedynie, ze motocykl zaczyna skakać przodem góra dół i
    > cała akcja pracy hamulcem idzie w ściskanie i samoczynne rozprężanie
    > zawieszenia z przodu. Tam nie ma wtedy żadnego efektywnego hamowania,
    > jakieś jest, ale nie efektywne i na pewno nie bezpieczne. Pojawia się
    > zatem totalna niestabilność, przez którą łatwo się wyłożyć.

    Czcza teoria. Nie wziąłeś pod uwagę dwóch elementów: hamowanie
    pulsacyjnie nie polega na zupełnym puszczeniu klamki oraz zawieszenie
    na dekompresję potrzebuje czasu (bezwładność całego układu) - czasu
    dłuższego niż cykl ponownego dociśnięcia klamki.

    de Fresz

  • 449. Data: 2010-12-21 11:31:47
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Od: duddits <d...@N...pl>

> [...]
    > szkolacy policjantow a ja im uwierzylem... Oni te teorie gdzies z zachodu
    > przywlekli, moze powinienes ich wszystkich wyprowadzic z bledu?

    A co dokładnie powiedzieli i jakich to tyczyło się sytuacji?
    Z ciekawości pytam.

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 450. Data: 2010-12-21 11:40:16
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byA&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sA&#65533;&#65533;&#65533; chA&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:

> [...]
    > Nawet moja żona która nie ma prawa jazdy na motocykl widząc dwójkę
    > pościgowców na Betach i ich nieudolne lawirowanie po chodniku oceniała "że

    A nie dodala "tylko ty, moj mezu kochany, wlascicielu najlepszego portalu
    motocyklowego w polsce potrafisz jezdzic i wiesz wszystko o jezdzie na
    motocyklu?"

    Z tego co kojarze Twoja jazde w Nowodworze to za bardzo nie porazala...

    > Jeśli Cię coś uratowało, to na pewno nie proste ręce. Będziesz robił tak
    > jak będziesz chciał.

    Oczywiscie, moglem trzymac rece luzno wtedy zablokowane kolo skrecilo by kiere
    w ktoras strone albo zlapal bym shimmy i efektownie bym sie wyjebal, cudownie.
    Jednak wole bolace nadgarstki lezec polamany w szpitalu.

    --
    Artur
    ZZR 1200