  • 451. Data: 2010-12-21 11:42:19
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, duddits <d...@N...pl> wrote:

    > A co dokładnie powiedzieli i jakich to tyczyło się sytuacji?
    > Z ciekawości pytam.

    Ogolnie sytuacji hamowania i najechania/wjechania w na cos/w cos co moglo by
    zmienic polozenie kola.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 452. Data: 2010-12-21 11:43:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Ogolnie sytuacji hamowania i najechania/wjechania w na cos/w cos co moglo by
    > zmienic polozenie kola.

    Ale olej to, oni sie nie znaja. Zapytaj Lowcy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 453. Data: 2010-12-21 11:50:51
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byÄ&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÄ&#65533;&#65533;&#65533; chÄ&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    de Fresznapisal

    > Większość zahramanicznych i uznanych instruktorów od techniki jazdy
    > motocyklem (m.in. gość od Twist of the Wrist, zapomniałem jak się zwie)
    > uczy, żeby przy ostrym heblowaniu łapy mieć stosunkowo luźne, zapierać
    > się nogami (stopy-kolana-tyłek), a dodatkowo odsunąć w siodle
    > maksymalnie do tyłu (już samo wyćwiczenie tego jest niebanalne). W
    > momencie ostrego hamowania przy pozycji jaką ma się na motocyklu nie
    > sposób jest nacisk nie kierownicę rozkładać równomiernie na obie
    > końcówki i jeśli koło trafi w coś, co je skręci, niezwykle trudno
    > będzie nad motocyklem zapanować.

    Stary! Możemy nie zgadzać się co do czytnika, ale teraz tchnąłeś we mnie
    autentyczną nadzieję. Szacunek. Boję się tylko tego, że zaraz dowiesz się
    od innych, że głupoty opowiadasz...:/

  • 454. Data: 2010-12-21 11:53:43
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĂ&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sĂ&#65533;&#65533;&#65533; chĂ&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > Tak mowili, ale w grupie bylo paru precli wiec moze bali sie przyznac?

    Rzeczywiście, tak są nauczeni i takie z nich asy, że w wielu komendach do
    końca sezonu nie ostała się nawet połowa parku ich radiomotorów.

  • 455. Data: 2010-12-21 11:54:32
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-21 12:43, AZ pisze:
    > Ale olej to, oni sie nie znaja. Zapytaj Lowcy.

    Nie wiem po co ten sarkazm, byłem autentycznie ciekaw tego czego się
    nauczyłeś na tym kursie i liczyłem, że będzie Ci się chciało tym
    podzielić - nie tylko na zasadzie, że "mnie uczyli inaczej", ale że
    napiszesz bardziej szczegółowo w jakich konkretnie sytuacjach
    instruktorzy zalecali tę technikę.

    Zmienić położenie koła na drodze może wiele rzeczy, choćby garb
    spowalniający :)

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 456. Data: 2010-12-21 12:00:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, duddits <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > podzielić - nie tylko na zasadzie, że "mnie uczyli inaczej", ale że
    > napiszesz bardziej szczegółowo w jakich konkretnie sytuacjach

    Sarkazm nie byl do Ciebie :-) Uwazam ze pewnych rzeczy sie nauczylem,
    choc sporo informacji bylo juz oczywistych ale ciezko dogodzic 30 osobom
    czy ilu tam nas bylo. Poszukaj w archiwum watku jakos z maja/czerwca bo
    OIDP to conieco tam bylo. Ciezko mi juz przytaczac co dokladnie mowili
    bo bylo to pol roku temu, ale pare nawykow weszlo mi juz w krew i uwazam
    ze warto bylo. Ostatnio w pazdzierniku chyba cos jeszcze bylo, czy we
    wrzesniu wiec i pewnie w 2011 tez beda. Pogadaj z Tomkiem.
    > Zmienić położenie koła na drodze może wiele rzeczy, choćby garb
    > spowalniający :)

    Lub dziura. Ja jednak wole zacisnac rece na kierownicy i wyprostowac.
    Jak narazie konczylo sie tylko na pogietych felgach ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 457. Data: 2010-12-21 12:05:19
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÄ&#65533; chÄ&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    de Fresznapisal

    > Jest i działa. Przynajmniej u mnie. W czasie ćwiczeń, które sobie
    > urządziłem na lotnisku w Modlinie, hamując pulsacyjnie osiągałem
    > krótsze drogi hamowania niż jednostajnie, dodatkowo przy jednostajnym
    > zdarzyło się co jakiś czas uślizgnąć przodem - błyskawiczne
    > odpuszczenie po tym i wciśnięcie dramatycznie wydłuża drogę hamowania
    > (ze 3-4 m w tym przypadku). Przy pulsacyjnym średnio zatrzymywałem się
    > ok. 1-1,5 m wcześniej od jednostajnego. A prędkość ćwiczebna to było
    > całe 60.

    Pytanie o ile szybciej zahamowałby ktoś nauczony jak to poprawnie robić?
    Nie musisz mi wierzyć. Bo to nie ja wymyślam zasady fizyki. Weź sobie
    jakąkolwiek poważną książkę na temat techniki jazdy. Jest kilka uznanych
    tytułów. W żadnym nie znajdziesz niczego o hamowaniu pulsacyjnym,
    zapewniam cię o tym. Ja wiem, że dla wielu takich którzy nigdy nie byli
    szkoleni informacja o tym, że czuć jak cholera uślizg koła i gdy się wie
    co ma się robić, to spokojnie się to robi jest z pogranicza zjawisk
    paranormalnych, ale ... nic na to nie poradzę.

    > Czcza teoria. Nie wziąłeś pod uwagę dwóch elementów: hamowanie
    > pulsacyjnie nie polega na zupełnym puszczeniu klamki oraz zawieszenie
    > na dekompresję potrzebuje czasu (bezwładność całego układu) - czasu
    > dłuższego niż cykl ponownego dociśnięcia klamki.

    No właśnie to jest czcza teoria. Czynnik ludzki, i udowodniono to na wiele
    sposobów, nie jest w stanie tak precyzyjnie sterować hamulcem, aby uzyskać
    tak szybką reakcję systemu, która nie spowoduje pogorszenia efektywności
    hamowania. W przypadku ABS układ działa błyskawicznie odpuszczając
    leciutko ciśnienie w układzie i natychmiast znów je podnosząc, na klamce
    czujesz tylko drżenie (a w nowych C-ABSach Hondy nawet tego nie). Tego nie
    daje się naśladować ludzkimi mięśniami.

  • 458. Data: 2010-12-21 12:05:43
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byA&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sA&#65533;&#65533;&#65533; chA&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:

    > Rzeczywiście, tak są nauczeni i takie z nich asy, że w wielu komendach do
    > końca sezonu nie ostała się nawet połowa parku ich radiomotorów.

    Rozumiem ze to jest Twoja argumentacja uzupelniajaca Twoje zarzuty? Zenujace.

    Zachowanie rodem z przedszkola... psy sa zle i trzeba ich jebac, wszak
    prawdziwemu motocykliscie nie wypada powiedziec inaczej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 459. Data: 2010-12-21 12:08:46
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byÄą&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - s?&#65533;&#65533; ch?&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    Mariusz Kruknapisal

    > Wiesz, możesz uzasadnić swoje racje, a możesz po prostu bełkotać dalej.

    Nic nie muszę uzasadniać, nikt mi za to nie płaci. Nie musisz mi wierzyć,
    tak jak nie musisz wierzyć, ze Ziemia jest okrągła. Pewne rzeczy odkryto
    już dawno i nikt z tym nie polemizuje. Jest szereg publikacji i na temat
    techniki jazdy (i to nie tylko wyścigowej) i na temat budowy zawieszeń i
    sposobu ich pracy. Nie wierz mi, na prawdę. Ale zajrzyj tam skoro nie
    chcesz iść się szkolić i ciekaw jestem co tam wyczytasz.

    > Na razie piszesz coś opierając się na swoim niezrozumieniu mechaniki.

    Ułatwię Ci. "Motorcycle Technology and desing". Poczytaj, pomyśl i wtedy
    wrócimy do rozmowy.

    > Jasne, a Kubica jest specjalistą od termodynamiki.

    Wiem, to jest generalnie problem tej grupy. Autorytetami są takie nicki
    jak Arni i Grzybol.

  • 460. Data: 2010-12-21 12:09:28
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-21 13:00, AZ pisze:
    > Ciezko mi juz przytaczac co dokladnie mowili
    > bo bylo to pol roku temu, ale pare nawykow weszlo mi juz w krew i uwazam
    > ze warto bylo.

    Tak dopytuję, bo mam wrażenie, że właśnie, albo mogłeś coś źle
    zapamiętać, albo to usztywnienie dotyczyło jakiejś specyficznej sytuacji
    na drodze. Ja o tym nie słyszałem (co samo w sobie nie musi o niczym
    świadczyć) - stąd moja ciekawość.

    --
    duddits
    FZ8N.pl