eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFerie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ�o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÄ� chÄ�tni?)
    From: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w
    Hiszpani - sÄ&#65533; chÄ&#65533;tni?)
    Date: Tue, 21 Dec 2010 12:05:19 +0000 (UTC)
    <7e8a36e399bc78b109b6abfaa455997a$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieddr7$mdi$1@inews.gazeta.pl>
    <b3e5f1176c71dcb47ec4569ffe7edc34$1@grupy.scigacz.pl>
    <iegajq$2e5$1@inews.gazeta.pl>
    <d6be5283e206a0dcf3f8ff7f0e297ef4$1@grupy.scigacz.pl>
    <iehtiu$m6n$1@inews.gazeta.pl> <iehu9s$2cg$1@news.onet.pl>
    <05693e1a1b52c9432318a402a83b0d62$1@grupy.scigacz.pl>
    <ienuav$fvk$1@news.onet.pl> <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl>
    <77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieq362$nvr$1@inews.gazeta.pl>

    de Fresznapisal

    > Jest i działa. Przynajmniej u mnie. W czasie ćwiczeń, które sobie
    > urządziłem na lotnisku w Modlinie, hamując pulsacyjnie osiągałem
    > krótsze drogi hamowania niż jednostajnie, dodatkowo przy jednostajnym
    > zdarzyło się co jakiś czas uślizgnąć przodem - błyskawiczne
    > odpuszczenie po tym i wciśnięcie dramatycznie wydłuża drogę hamowania
    > (ze 3-4 m w tym przypadku). Przy pulsacyjnym średnio zatrzymywałem się
    > ok. 1-1,5 m wcześniej od jednostajnego. A prędkość ćwiczebna to było
    > całe 60.

    Pytanie o ile szybciej zahamowałby ktoś nauczony jak to poprawnie robić?
    Nie musisz mi wierzyć. Bo to nie ja wymyślam zasady fizyki. Weź sobie
    jakąkolwiek poważną książkę na temat techniki jazdy. Jest kilka uznanych
    tytułów. W żadnym nie znajdziesz niczego o hamowaniu pulsacyjnym,
    zapewniam cię o tym. Ja wiem, że dla wielu takich którzy nigdy nie byli
    szkoleni informacja o tym, że czuć jak cholera uślizg koła i gdy się wie
    co ma się robić, to spokojnie się to robi jest z pogranicza zjawisk
    paranormalnych, ale ... nic na to nie poradzę.

    > Czcza teoria. Nie wziąłeś pod uwagę dwóch elementów: hamowanie
    > pulsacyjnie nie polega na zupełnym puszczeniu klamki oraz zawieszenie
    > na dekompresję potrzebuje czasu (bezwładność całego układu) - czasu
    > dłuższego niż cykl ponownego dociśnięcia klamki.

    No właśnie to jest czcza teoria. Czynnik ludzki, i udowodniono to na wiele
    sposobów, nie jest w stanie tak precyzyjnie sterować hamulcem, aby uzyskać
    tak szybką reakcję systemu, która nie spowoduje pogorszenia efektywności
    hamowania. W przypadku ABS układ działa błyskawicznie odpuszczając
    leciutko ciśnienie w układzie i natychmiast znów je podnosząc, na klamce
    czujesz tylko drżenie (a w nowych C-ABSach Hondy nawet tego nie). Tego nie
    daje się naśladować ludzkimi mięśniami.