eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2010-12-23 11:09:14
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    gildornapisal

    tylko "se
    > poszukaj". więc skąd u Ciebie to stwierdzenie o oporze przed wiedzą,
    > skoro sam nie przyjmujesz, że prawdopodobnie też możesz nie mieć racji?
    > coponiektórzy wykazują się jakimś poparciem swoich argumentów fizyką czy
    > domyślną logiką i nie ma znaczenia czy mają rację czy nie, ale
    > przynajmniej mają argumenty, a Ty nic. tak jest bo tak i wszystko co
    > jest innego niż "bo tak" jest złe. tak się nie dyskutuje i sorki stary,
    > ale nawet gdybyś miał rację, to nie umiesz jej udowodnić, bo się
    > "uprzejmie" zaperzasz. na chuj w takim razie tu jesteś i ciągle
    > odpowiadasz, to nie wiem.


    BO widzisz, nauczanie ludzi takiego tematu jak jazda motocyklem to kwestia
    odpowiedzialności. Przecież tutaj można zrobić sobie krzywdę. Właśnie
    dlatego tak się oburzam jak czytam o tych sztywnych rękach i hamowaniu
    pulsacyjnym. Właśnie dlatego że nie jestem nauczycielem, instruktorem i
    specjalistą w sprawie dydaktyki motocyklowej, to nie chcę brnąć w
    wyjaśnienia. Bo pewnie nie wyjaśnię tego w sposób taki, w jaki powinno być
    to wyłożone. Dlatego nie chcę tłumaczyć, tylko odsyłam do publikacji,
    które przygotowali specjaliści.

    Ale żeby nie było że się migam:

    > skoro nie pulsacyjnie, to jak?

    Normalnie. Po prostu normalnie. Inicjujesz hamowanie, składasz
    zawieszenie, dociskasz oponę do asfaltu i wtedy wykonujesz hamowanie
    zasadnicze. Bez żadnego pulsowania. Jeśli dobrze siedzisz, masz luźne
    ręcę, to od razu czujesz uślizg. Wtedy ujmujesz hebla i po odzyskaniu
    hamujesz dalej. W przypadku hamowania na czystych suchych nawierzchniach
    poprawne wykonanie hamowania pozwala na baaaaaaaaardzo duże opóźnienia bez
    obawy uślizgu. Wszystko to jest proste, do nauczenia i wytrenowania.

    > skoro nie na prostych rękach, to dlaczego inaczej?


    No właśnie po to, aby czuć to, co dzieje się na kierownicy. Aby czuć
    uślizg i móc zareagować. Poza tym usztywnianie łap od razu zaburza
    "naturalną" stabilność jadącego motocykla i wprowadza do jego zachowania
    nerwowość i wężykowanie. Gadam głupoty? To skręć sobie na maxa i zobacz
    jak zachowuje się motocykl.

    > skoro nie z krokodylami, to z czym?


    Z rzeczową wiedzą. To nie ważne, czy chodzi o jazdę po torze, po placu czy
    ulicy.

    > skoro żyroskop, to dlaczego?


    Ponieważ tak działają prawa fizyki.


    > i DLACZEGO do wszystkiego?


    Dlatego aby mieć lepszą kontrolę, być bezpieczniejszy i mieć większą
    frajdę z jazdy.





    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: