-
Data: 2010-12-23 10:58:13
Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl
Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tytus z fabrykinapisal
> Nie byles nie widziales - niepotrzebnie oceniasz.
> Na mnie tez poczatkowo tez nie zrobilo to wiekszego wrazenia - bo to ich
> robota. Ja rowniez staram sie byc niezly w tym co robie. Ale kiedy koles
> ktory jezdzi na codzien YBR125ccm wsiadl na Waflowego mastodonta czyli takie
> BMW z chlodziarka , zmywarka, TV SAT etc i przejechal przez ten placyk to
> troszke mnie koparka opadla.
> Bo obce moto a on po prostu wsiadl i pojechal - pokazal a Wafel twierdzil ze
> siem nie da :).
> Ja z kierownica na ogranicznikach nie moglem zmiescic sie w tych osemkach.
> Co zreszto gosc mi zapowiedzial patrzac na zolte
> IHMO trening takiego "maupiego" przeciskania jest znacznie uzyteczniejszy w
> codziennej miejskiej eksploatacji moto.
> Bo na tor jezdzi 5% populacji. Technika torowa ma malo wspolnego ze walka
> uliczna.
> Oprocz tego przeciskania kolego - w ramach treningu jest rowniez tzw "najazd
> na babe" ktorego nauka powinna byc obowiazkiem kazdego motocyklisty (tych z
> pulsowaniem i ABS'em tez).
Nie kwestionuję tego, że na placu nie da się nauczyć sprawnie manewrować
pojazdem. Natomiast myślałem cały czas, że mówimy o technice jazdy, a nie
technice manewrowania po placu. Widziałem Policjantów na placu i
rzeczywiście są tam nie do objechania. Tyle tylko, że to jest wycinek
tematu poruszania się motocyklem po drodze. Hamowanie pulsacyjne? Na
prostych łapach? Nie.
> O to mamy jakis postep - czyli przy hamowaniu w zlozeniu moto sie podnosi -
> tak?
Ma tendencję do podnoszenia się, jeśli nie przeciwstawisz się jej, to
motocykl się podniesie.
> Aha to moze ustalmy w jaki sposob zmieniamy tor jazdy motocykla???
Posługując się kierownicą.
> W tym punkcie sie zgadamy. Choc wymaga to duzzzzo treningu, to przeciez nie
> sa stricte hamowania a sekwencje musniec klamek
Sekwencje muśnięć klamek? Hmm...
> Napisz tylko kilka zdan - ale o hamowaniu nie spowalnianiu w zlozeniu - bo
> ja jezdze V-ka i samo zamknecie gazu spowalnia moto znacznie mocniej niz
> n.p. ham. pomocniczy w Fazerze.
> Ale mnie interesuje jak mozna zahamowac w zlozeniu tak zeby moto sie nie
> podnioslo.
Każdy, chyba nawet KJ wie, że im mocniejsze pochylenie, tym mniejsza
możliwość hamowania. Mówimy cały czas o hamowaniu w zakresie możliwości
oferowanych przez sprzęt i warunki.
A jak się hamuje w zakręcie tak, aby moto się nie podniosło? Gdy w
złożeniu naciskasz klamkę hamulca, pojawia się tendencja do pionowania
motocykla, objawiająca się większą siłą, jaką wewnętrzna końcówka
kierownicy oddziaływuje na twoje dłonie. Nie musisz wierzyć, po prostu
wsiądź na moto i w łuku naciśnij hamulec. Aby zapobiec podnoszeniu się
moto po prostu trzyma się tą siłę na kierownicy, aby nie dopuścić do
przeciwskrętu pionującego motocykl. Dlatego nie hamuje się na prostych,
zaciśniętych łapach. Bo wtedy nic nie czuć na kierownicy i niczego się nie
kontroluje... i motocykl jedzie gdzie sam chce.
> Jesli napiszesz cos rozsadnego i poprzesz to n.p. linkiem czy odnosnikiem do
> konkretnej lektury to gwarantuje Ci ze nikt tu kupom nie rzuci.
Coś rozsądnego? OK, po tych wszystkich postach w których tyle wyjaśnień
napisałem na prawdę mnie zmotywowałeś i tchnąłeś we mnie nadzieję...:)
Proponuję zacząć tutaj http://www.youtube.com/watch?v=rLEyXAftrpw
> Jest tu kilku kibordloriorow ale tylko dlatego ze latac nie mozna :) a i oni
> zmieniaja zdanie.
No to teraz ty musiałbyś sie postarać o argumenty... ;)
> Jesli nie chcesz dyskutowac z glupcem to nie dyskutuj - bo sprowadzi Cie do
> swojego poziomu i pokona doswiadczeniem. Ja po prostu nie reaguje na
> osobiste wycieczki.
Podjąłem już określone kroki w tym kierunku...;)
> Przerzucanie epitetami do nieczego nie prowadzi.
> A mile dyskusje jak najbardziej - zwlaszcza jak sa na inny temat niz
> motocykle.
A Twoim zdaniem czemu wrzuciłem temat o ganianiu motocyklem po Hiszpanii?;)
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.10 11:09 Lovtza
- 23.12.10 11:52 AZ
- 23.12.10 11:59 AZ
- 23.12.10 12:09 gildor
- 23.12.10 12:11 gildor
- 23.12.10 12:14 AZ
- 23.12.10 12:20 gildor
- 23.12.10 12:24 AZ
- 23.12.10 12:26 gildor
- 23.12.10 12:33 AZ
- 23.12.10 12:39 gildor
- 23.12.10 12:42 duddits
- 23.12.10 12:45 Lovtza
- 23.12.10 12:45 AZ
- 23.12.10 12:47 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
- Re: Kluby MC, barwy i ustalenia - pare wyjasnien (bardzo dlugie) -- total offtopic
- Covid Covidem, ale co z Różańskowiskiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=