    From: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    <iepqor$mia$1@inews.gazeta.pl> <ieprqu$qar$1@inews.gazeta.pl>
    <iepsph$t3b$1@inews.gazeta.pl> <iept5f$165$1@node1.news.atman.pl>
    <10a1c71119a31fe70eae445b64178fb3$1@grupy.scigacz.pl>
    <iepuo3$165$2@node1.news.atman.pl>
    <f33048401979bec67e04acf48a3d267e$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieq03d$165$3@node1.news.atman.pl> <ieq373$o1p$1@inews.gazeta.pl>
    <ieq3qr$165$7@node1.news.atman.pl> <ieq3s4$165$8@node1.news.atman.pl>
    <ieq4ho$sbf$1@inews.gazeta.pl> <ieq4sj$165$11@node1.news.atman.pl>
    <ieq5do$2ee$1@inews.gazeta.pl> <ieq60s$165$15@node1.news.atman.pl>
    <ieqa69$jn0$1@inews.gazeta.pl> <ieqb59$n3g$1@inews.gazeta.pl>
    <b4caaa38aaa38ae92608ca222e37bc0d$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d11f8b9$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <19e674f4fd0ef10e83a23df2e591dc75$1@grupy.scigacz.pl>
    <ietqe5$lii$1@inews.gazeta.pl>
    <058373e4d89d379e68dcbeaec9996024$1@grupy.scigacz.pl>
    Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Date: Thu, 23 Dec 2010 10:16:34 +0100

    Siemka

    *** "Lovtza"
    Bo to żadna szkoła, tylko małpie wyuczenie się przeciskania motocyklem
    między słupkami.

    Nie byles nie widziales - niepotrzebnie oceniasz.
    Na mnie tez poczatkowo tez nie zrobilo to wiekszego wrazenia - bo to ich
    robota. Ja rowniez staram sie byc niezly w tym co robie. Ale kiedy koles
    ktory jezdzi na codzien YBR125ccm wsiadl na Waflowego mastodonta czyli takie
    BMW z chlodziarka , zmywarka, TV SAT etc i przejechal przez ten placyk to
    troszke mnie koparka opadla.
    Bo obce moto a on po prostu wsiadl i pojechal - pokazal a Wafel twierdzil ze
    siem nie da :).
    Ja z kierownica na ogranicznikach nie moglem zmiescic sie w tych osemkach.
    Co zreszto gosc mi zapowiedzial patrzac na zolte
    IHMO trening takiego "maupiego" przeciskania jest znacznie uzyteczniejszy w
    codziennej miejskiej eksploatacji moto.
    Bo na tor jezdzi 5% populacji. Technika torowa ma malo wspolnego ze walka
    uliczna.
    Oprocz tego przeciskania kolego - w ramach treningu jest rowniez tzw "najazd
    na babe" ktorego nauka powinna byc obowiazkiem kazdego motocyklisty (tych z
    pulsowaniem i ABS'em tez).

    *** Użycie hamulca w zakręcie w zależności od konstrukcji pojazdu może
    prowadzić do większej, lub większej tendencji do podnoszenia pojazdu.

    O to mamy jakis postep - czyli przy hamowaniu w zlozeniu moto sie podnosi -
    tak?

    ***Ale to nie oznacza automatycznie zmiany toru jazdy.

    Aha to moze ustalmy w jaki sposob zmieniamy tor jazdy motocykla???

    *** Efekt podnoszenia można wykorzystać do zmiany toru jazdy, np. do
    ominięcia przeszkody.

    W tym punkcie sie zgadamy. Choc wymaga to duzzzzo treningu, to przeciez nie
    sa stricte hamowania a sekwencje musniec klamek

    *** Można też hamować w zakręcie bez zmiany toru jazdy, trzeba tylko
    wiedzieć jak to robić.

    Napisz tylko kilka zdan - ale o hamowaniu nie spowalnianiu w zlozeniu - bo
    ja jezdze V-ka i samo zamknecie gazu spowalnia moto znacznie mocniej niz
    n.p. ham. pomocniczy w Fazerze.
    Ale mnie interesuje jak mozna zahamowac w zlozeniu tak zeby moto sie nie
    podnioslo.
    I sie nie unos tylko napisz o tym...

    *** To jak długo jeździsz na motocyklu nie ma znaczenia dla techniki jazdy.
    Ma jedynie wpływ na doświadczenie za kierownicą i zdolność przewidywania
    tego co stanie się na drodze.

    Rajt - ale nie generalizowalbym bo jak juz pisalem nie spoczalem na laurach
    i nadal sie ucze...

    ***Chcesz się dowiedzieć coś więcej? Zapraszam na prv ;) Bo tego akurat nie
    pozwolę zbezcześcić obrzucaniem się kupami....

    Jesli napiszesz cos rozsadnego i poprzesz to n.p. linkiem czy odnosnikiem do
    konkretnej lektury to gwarantuje Ci ze nikt tu kupom nie rzuci.
    Jest tu kilku kibordloriorow ale tylko dlatego ze latac nie mozna :) a i oni
    zmieniaja zdanie.

    *** Masz rację, choć pozwolę sobie na uwagę, że ja zawsze w reakcji
    personalne wycieczki. Zresztą, z prawdziwym ubolewaniem obserwuję, że siła
    argumentu
    jest tutaj niewielka, dlatego też z niektórymi już nie rozmawiam na
    argumenty....

    Jesli nie chcesz dyskutowac z glupcem to nie dyskutuj - bo sprowadzi Cie do
    swojego poziomu i pokona doswiadczeniem. Ja po prostu nie reaguje na
    osobiste wycieczki. Amen.
    Przerzucanie epitetami do nieczego nie prowadzi.
    A mile dyskusje jak najbardziej - zwlaszcza jak sa na inny temat niz
    motocykle.
    N.p. o kolorach szaliczkow :)

    Tytus z fabryki