    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    <0630ae83c5919b14dd0c18e8cbd6d185$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d124022$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <70940d1a1d8eae95aa37756adf0b873e$1@grupy.scigacz.pl>
    Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Date: Wed, 22 Dec 2010 22:12:29 +0100

    Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:70940d1a1d8eae95aa37756adf0b873e$1@grup
    y.scigacz.pl...
    > Powierzchnia opony przy hamowaniu (w stosunku do jazdy po prostej ze stałą
    > prędkością) w zależności od ciśnienia i konstrukcji opony potrafi
    > zwiększyć się nawet dwukrotnie, a nie o 1%.

    Primo: napisalem o UGIECIU opony wynoszacym 1%. Powierzchnia sie zmieni w
    zaleznosci od min. szerokosci opony. Ale nie zmienia to faktu, ze
    powierzchnia zwiekszy sie nawet o 100%.

    > Zachowanie opony, jej odkształcenie się mające na celu jak najlepsze
    > przyleganie do podłoża to główne zagadnienie rozpatrywane w czasie
    > konstruowania opony.

    Wziales to z folderu reklamowego producenta opon? Marketingowy belkot.

    Wez sobie te ksiazeczki do reki, wez sobie tez tablice matematyczno-fizyczne
    i przelicz. Nie ma szans, zeby skutecznosc hamowania wyszla Ci taka
    zajebista dzieki powierzchni przylegania opony, bo wtedy 3 razy szerszy
    tylny kapec lepiej nadawalby sie do hamowania, niz przedni, ktoremu
    "powierzchnia przylegania zwiekszyla sie nawet 2 razy). Moze podpowiem, ze
    haslami kluczowymi sa: tarcie, oraz sila nacisku.

    > A motocykl jest urządzeniem które samo się pionuje, dzięki wykorzystaniu
    > odpowiedniej geometrii podwozia i kół w charakterze żyroskopów.

    Dalej uzywasz slow, ktorych nie znasz. Sprawdz sobie co to jest zyroskop.

    > Puść kierownicę w czasie jazdy jeśli nie wierzysz.

    Alez ja nie neguje, ze motocykl "sam sie trzyma" w pionie. Ja nie zgadzam
    sie z nazywaniem:
    - motocykla
    - kola
    - geometrii
    - podwozia

    "zyroskopem"

    > Ta sama uwaga co do Siły Krokodyli. Możemy gadać o przygodach AZeta, tym
    > kto w układzie Arni - Grzybol jest tatą, a kto mamą, ale nie będę z tobą
    > rozmawiał o motocyklach;)

    Oooo... obrazilo sie dziecko, bo mu sie uwage zwrocilo, zeby nie tworzylo
    sobie nowych slow. Mam wrazenie, ze jestes jednym z takich co uzywja takich
    wyrazow jak "kameruje".

    Wez moze zawolaj kogos doroslego, zeby sprawdzil co wysylasz w strefe
    publiczna, bo o ile wczesniej byles "sprytny", to teraz coraz bardziej na
    glupiego wychodzisz.

    Jedyne w czym moge sie zgodzic z Toba to kwestia usztywniania rak przy
    hamowaniu, ale i tego nie potrafisz normalnie wytlumaczyc, tylko powolujesz
    sie na rozne "autorytety" i "dobrze poinformowane zrodla".

    --
    pzdr:
    Ivam