  • 71. Data: 2018-06-21 13:43:42
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 04:17:26 -0700 (PDT), Iguan_007

    > Bardzo fajne rozwiazanie. Czyli w rezultacie sprzedajesz energie z PV za
    > te 70-80% ceny importu? U mnie jest to blizej 40%. Niestety zostaje
    > tylko zalozenie baterii zeby lepszy wynik osiagnac. A do tego zeby mi
    > sie kalkulowaly jeszcze potrzebuje kilku lat. No chyba, ze prad bedzie
    > szybciej drozal :)

    Interesujesz się jak się czuje elektryfikacja samochodowa w Australii? Tam
    trochę miejsca na farmy słoneczne jest, jak i słońca nie brakuje -- pewnie
    dodatkowo Chin nie blokują jak w EU, panele pewnie znacznie tańsze niż u
    nas? Pamiętasz koszt 1kWp u siebie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 72. Data: 2018-06-21 13:52:47
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 13:24, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Jun 2018 12:43:11 +0200, T.

    > Przecież indukcja ma ponad 90% sprawność grzania, a gazowa poniżej 50%.
    > Ergo, tą samą mocą palnika szybciej zagrzejesz prądem niż gazem.
    >
    > Jak tak samo robisz wyliczenia zwrotu inwestycji, to nic dziwnego że bzdury
    > wychodzą. No właśnie, przedstawisz te wyliczenia rzekomego zwrotu w 40 lat?

    Nie chce mi się. :-)
    Generalnie za 4 osoby w domu płacimy ok. 300 zł za prąd. Zatem mogę
    zaoszczędzić pewnie ze 100 zł miesięcznie. Koszt samej pompy, przeróbka
    pomieszczeń i instalacji to pewnie kilkanaście tys. zł. Ok, - nie 40,
    wyjdzie może 20 lat :-)
    T.
    Ps. Mam porównanie płyty gazowej i elektrycznej - na prądzie zdecywoanie
    wolniej. I nie bawię się w porównania teoretyczne - to praktyka. Prąd
    nie grzeje cały czas - płyta się załącza i wyłącza, gaz leci non stop.
    T.

  • 73. Data: 2018-06-21 13:54:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 12:43:08 +0200, nadir

    >Uwaga, kable się kładzie w szachtach, można je modernizować! Poza tym
    >oczywiście zapomniałeś, że to jedna faza, a tych są trzy.

    Z ktorego roku budowy masz blok ?
    Gdzie te szachty, gdzie te trzy fazy ...

    Owszem, w klatce mam szyb, tam kabli duzo, latwo dostepne i 3 fazy sa.
    W mieszkaniu juz tylko 1 faze i dochodzi nie wiadomo ktoredy.
    A do kuchni daleko.

    >Wiem jakie, bo w domu będę miał wszystko na prąd.

    A ja mam jeden bezpiecznik 16A i jeden aluminiowy kabel.

    Na korytarzu cos tam nawiasem mowiac wymieniali, i moze nawet pion
    wytrzyma.
    Tylko czy wytrzyma przyłącze budynku, transformator osiedlowy, linia
    zasilajaca osiedle ...

    >Znowu porównanie z tyłka, indukcja nijak ma się do oporówki. Oporówce
    >bliżej sprawnością do gazówki,

    A indukcja to pompa ciepla czy co ?

    >dlatego właśnie nikt nie myślał o grzaniu
    >prądem, tylko tanim gazem.

    No jak nie myslal - myslal, a teraz placi wysokie rachunki.
    Sprawnosc oporowego ogrzewania to 100%, kuchenki moze mniej.

    >Że bardziej trująco i syfiąco nikogo nie
    >interesowało, a niektórych nadal nie interesuje.

    Ze gaz truje bardziej niz Bełchatów ?

    >W takim razie pokaż jak podłączysz zbiornik z benzyną do kuchenki i
    >spełnisz identyczną użytkowość i bezpieczeństwo, bo chcę uwierzyć że
    >ktoś
    >może takie bzdury wypisywać.

    Kupisz taka
    https://www.youtube.com/watch?v=EV7DXHjWA8c

    Ta co prawda juz nie jest na benzyne, to nowsza generacja, na paliwo
    odrzutowe :-)

    J.

  • 74. Data: 2018-06-21 14:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 13:26:58 +0200, J.F.
    >Przecież ziemniak to w 3/4 woda. :P

    Ale moze po pol roku przechowywania juz tylko w 60%, a dobry smak
    wymaga 80% :-)

    Nie wiem, nigdy nie gotowalem ziemniakow w parze, ale takie pieczone w
    ognisku czy w piecyku mi smakuja :-)

    J.

  • 75. Data: 2018-06-21 14:09:24
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, June 21, 2018 at 9:43:41 PM UTC+10, Myjk wrote:
> [...]

    > dodatkowo Chin nie blokują jak w EU, panele pewnie znacznie tańsze niż u

    Nie wiem jak wyglada porownanie cenowe paneli w AU i PL, ale tutaj sa bardzo
    popularne ze wzgledu na wysokie ceny energii - juz jakies 20% domow ma panele.
    Powstaje bardzo duzo elektrowni solarnych. Teraz powoli rozkreca sie rynek baterii,
    nie powinno dlugo potrwac zanim bedzie to oplacalne.

    A z wysokimi cenami energii to dluga historia i chyba nie do rozwiazania w krotkim
    terminie - energia odnawialna jest bardzo tania, ale nie zapewnia pokrycia
    24godz/dobe. Wiec elektrownie weglowe i gazowe maja 2 wyjscia - zamknac biznes (co
    robia) lub podwyzszyc ceny w momentach kiedy mamy malo OZE w systemie (co tez sie
    dzieje). Do tego dochodzi duzy popyt na gaz w Azji - lepiej wyeksportowac
    australijski gaz niz go spalac na miejscu w elektrowni. Tak wiec pomimo szalonych
    spadkow cen OZE na rynku hurtowym, cena dla klienta raczej rosnie. Chyba, ze sam cos
    z tym zrobi. Ale jesli zrobi (odejdzie z systemu na rzeczy PV+bateria) to koszt
    infrastruktury rosnie dla pozostalych uzytkownikow systemu. Co moze przyspieszyc
    kolejne odejscia.Mowi sie juz troche o "spirali smierci" dla typowych dostawcow
    energii na rynku malych klientow indywidualnych. Dostawcy chca klientow zatrzymac -
    czy to oferujac dotowane panele czy mozliwosc aktywniejszego handlowania energia
    (posrednio na rynku hurtowym). Ale to juz tak poza tematem :)

  • 76. Data: 2018-06-21 14:10:17
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 10:08, nadir pisze:

    > Ani nie masowo, ani nie na indukcję. Jak ktoś ma w bloku moc
    > przyłączeniową na poziomie 3-5kW, to czy to z płytą grzeją czy
    > indukcyjną nie poszaleje. Dlatego już wiele lat temu zamontowano w
    > takich blokach gaz.

    Skąd Ty możesz wiedzieć dlaczego ? Wystarczy, że prąd był droższy od
    gazu i już twoja teoria słabych instalacji upada bo one co najwyżej
    byłyby efektem nieopłacalności.

  • 77. Data: 2018-06-21 14:15:47
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 13:35, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Jun 2018 12:43:08 +0200, nadir

    > Uwaga, kable się kładzie w szachtach, można je modernizować! Poza tym to
    > oczywiście zapomniałeś, że to jedna faza, a tych są trzy.

    W blokach masz pion dostępny a reszta zatynkowana

  • 78. Data: 2018-06-21 14:22:30
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 13:26, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Jun 2018 12:44:55 +0200, T.

    > Źródło tego twierdzenia?
    >
    > Ps. Samochód elektryczny praktycznie klocków nie zużywa. :P

    On pewnie je zużywa teoretycznie :-)

  • 79. Data: 2018-06-21 14:35:41
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 12:36, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Jun 2018 11:15:46 +0200, kk

    > Jak nie ma prądu, bo nie ma słońca którymi mógłby być ładowany, to logiczne
    > że nie ojedzie.

    Nie, ja nie będę nim chciał jeździć a nie nie będę mógł. A gdybym
    zechciał to nadal wystarczy mi jedno ładowanie na tydzień, więc nie musi
    być indukcyjne.

    > W takim o którym była dyskusja, a na tym samym na którym Iguan ma
    > zainstalowane panele do których było bezpośrednie odniesienie w dyskusji!
    > Jesteś kolejnym gnomem na tej grupie, który nawija bez sensu i dobija się
    > do kibla.

    To Ci mówię, że bezużyteczne w mojej sytuacji. Jak nie pasuje dyskusja
    to możesz w kąciku posiedzeć.

  • 80. Data: 2018-06-21 14:42:15
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 11:29, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Jun 2018 10:31:35 +0200, kk

    > Normalne! Pytałeś o grzanie wody prądem, to dostałeś możliwości.
    > Se wybierz co ci pasuje i nie truj.

    Nie zrozumiałeś problemu