  • 31. Data: 2018-06-20 10:10:52
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 10:08, Myjk pisze:
    > Tue, 19 Jun 2018 19:56:02 +0200, ToMasz

    > Ilu WAS obsługuje jedną klawiaturę?

    > Obstawiam, że ciebie nie stać, bo notorycznie wydajesz jałowo kasę na swoje
    > nieprzemyślane pomysły, np. budowanie banków energii na samochodowych
    > akumulatorach rozruchowych.

    > Jakby nie interesowało, to by nie pytali. Policzyć sobie każdy może, bo
    > dane są powszechnie dostępne. Wystarczy usiąść i to zrobić. Trzeba tylko
    > chcieć. Jak ktoś nie umie albo nie chce, to niech pyta, pod warunkiem że go
    > to faktycznie interesuje. W przeciwnym razie nie warto marnować czasu.

    Wiemy, wiemy... Najpierw trzeba wyłożyć ze 40 tysięcy, a potem liczyć,
    że przez 40 lat to się zwróci...
    T.

  • 32. Data: 2018-06-20 10:11:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-19 o 21:04, kk pisze:

    > Twizy zimą ? Nie świruj :-)

    To nawet drzwi nie ma :-)
    T.

  • 33. Data: 2018-06-20 10:36:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 08:48:25 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > NIE. Szkoda że niema samochdów, których głownym źródłem zasilania jest
    > LPG, bez elementów służących do oczyszczania spalin. Samochód byłby
    > mniej skomplikowany niż benzyniaki i diesle, tańszy i co nie bez
    > zanczenia, w Polsce bardziej ekologiczny niż elektryki. tego szkoda.
    > ToMasz

    Niby dlaczego "ekologiczny", zwlaszcza bez katalizatora?

    https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

  • 34. Data: 2018-06-20 10:52:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Jun 2018 10:10:52 +0200, T.

    > Wiemy, wiemy... Najpierw trzeba wyłożyć ze 40 tysięcy,
    > a potem liczyć, że przez 40 lat to się zwróci...

    Jak wiecie, to pokażcie te wyliczenia zwrotu przez 40 lat.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2018-06-20 11:03:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Jun 2018 20:36:55 +0200, kk

    > To dla wygody jest a nie kasy.

    To gdzie ta wygoda w zimie jak gucio się naładuje?

    > Jak ? W deskach na kanale ? I to będzie w ogóle tańsze
    > od panela ? Taki panel jak do Twizy kosztuje 500zł.

    Przecież to się dla wygody robi a nie dla kasy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2018-06-20 13:53:48
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 07:49:08 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Panele elastyczne są dostępne w handlu, nic trudnego sobie coś takiego
    > doczepić, problem w tym że powierzchnia dachu jest mała.
    > A takie samoróbki jak to powyżej to durnota, niewygodne i opór stawia.

    A może gdyby całe auto pomalować takimi "panelami"

    http://gramwzielone.pl/energia-sloneczna/10246/perow
    skity-wynalazek-polki-zrewolucjonizuje-fotowoltaike

  • 37. Data: 2018-06-20 14:12:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-06-20 o 10:36, WS pisze:

    > Niby dlaczego "ekologiczny", zwlaszcza bez katalizatora?
    >
    > https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

    Artykuł jest z 2010 roku, jakoś nie słychać żeby od tamtej pory ludzie w
    domach i mieszkaniach przechodzili masowo z gazu na benzynę do
    gotowania. Wolą się truć?

  • 38. Data: 2018-06-20 14:21:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Jun 2018 14:12:35 +0200, nadir

    > Artykuł jest z 2010 roku, jakoś nie słychać żeby od tamtej pory ludzie w
    > domach i mieszkaniach przechodzili masowo z gazu na benzynę do
    > gotowania. Wolą się truć?

    Ludzie przechodza masowo na indukcję (uwaga, zasilane prądem). Tylko
    ignoranci twierdzący że jedzenie z gazu smakuje lepiej i jeszcze więksi
    ignoranci uważający że z indukcji jest drożej, i że czyszczenie
    kuchenki/okapu/szafek i przypalonych ogniem garów nie stanowi ŻADNEGO
    problemu, dalej trwają przy syfiastym gazie do gotowania. Aspekt zamainy
    gazu na benzynę do gotowania w świetle dyskusji o silnikach przez
    grzeczność zupełnie pominę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2018-06-20 14:52:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 20 czerwca 2018 14:12:39 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Artykuł jest z 2010 roku, jakoś nie słychać żeby od tamtej pory ludzie w
    > domach i mieszkaniach przechodzili masowo z gazu na benzynę do
    > gotowania. Wolą się truć?

    1. masowo to uzywaja ziemny, a nie LPG
    2. zeby powstaly tlenki azotu potrzebne jest zdaje sie zwiekszone cisnienie (jak w
    silniku), CO tez powstaje w specyficznych warunkach (brak dostatecznej ilosci tlenu
    do spalania)

  • 40. Data: 2018-06-20 16:02:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >1. masowo to uzywaja ziemny, a nie LPG

    LPG tez uzywaja. Jak ktos nie ma rury, to musi LPG.
    Ewentualnie jak Kogutek pisal - w bloku do kuchni, to z butli tanszy
    niz rury.

    Oczywiscie moze sobie kuchenke na benzyne, nafte czy OO postawic ...
    ale to smierdzi.
    Wiec stawia elektryczna ... o ile instalacja pozwala.

    >2. zeby powstaly tlenki azotu potrzebne jest zdaje sie zwiekszone
    >cisnienie (jak w silniku),

    Wydaje mi sie, ze nie. Wysoka temperatura i nadmiar tlenu.

    >CO tez powstaje w specyficznych warunkach (brak dostatecznej ilosci
    >tlenu do spalania)

    No i mielismy jeden przypadek zatrucia CO w samochodzie z LPG,
    a moze i drugi - ten w Szwecji.

    Tak czy inaczej - od dawna sie zastanawialem jak to jest z emisja, gdy
    dobrze wyregulowany fabrycznie beznyniak powierzymy domoroslemu
    gazownikowi.

    J.