-
X-Received: by 2002:a0d:f781:: with SMTP id h123-v6mr60534ywf.2.1529657163115; Fri,
22 Jun 2018 01:46:03 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a0d:f781:: with SMTP id h123-v6mr60534ywf.2.1529657163115; Fri,
22 Jun 2018 01:46:03 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-me.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!h2-v6no1355385qtp.0!news-out.google
.com!u13-v6ni561qtg.0!nntp.google.com!h2-v6no1355382qtp.0!postnews.google.com!g
legroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 22 Jun 2018 01:46:02 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5b2cb06a$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=141.168.222.62;
posting-account=GzlsrgoAAADhf_fDTarmkI6gkGNw9skn
NNTP-Posting-Host: 141.168.222.62
References: <pg8mmu$5qe$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<e...@g...com>
<1g540r44o4lgr$.dlg@myjk.org>
<d...@g...com>
<rlpgv9395l4r$.dlg@myjk.org>
<0...@g...com>
<5...@m...org>
<8...@g...com>
<3y3ptgh52oz6$.dlg@myjk.org>
<7...@g...com>
<1...@m...org>
<f...@g...com>
<5b2b86c3$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<me6fcb2uh0ow$.dlg@myjk.org>
<d...@g...com>
<5b2bbde6$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5b2ca879$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5b2cb06a$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: Off topic samochód elektryczny
From: Iguan_007 <i...@g...com>
Injection-Date: Fri, 22 Jun 2018 08:46:03 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 6061
X-Received-Body-CRC: 260033389
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634371
[ ukryj nagłówki ]On Friday, June 22, 2018 at 6:16:44 PM UTC+10, J.F. wrote:
> >> A masz jakas informacje po ile prad teraz ?
> >W moim stanie okolo $250 teraz (przed 6 wieczor)
>
> Ale to licznik wyswietla, czy trzeba sprawdzac na www, i dowiesz sie
> dopiero z rachunku ?
Nie, to cena na rynku hurtowym. Jako indywidualny konsument nie masz na to
ekspozycji. To koszt Twojego dostawcy pradu i zostanie przeniesiony w przyszlych
taryfach.
> U nas niby tez gielda, ale cena dla klienta sztywna.
> Jak te sieci sie rozliczaja, to jestem ciekaw.
Masz 2 rynki instytucjonalne na ktorych dzialaja elektrownie, dostawcy energii i
posrednicy typu banki:
- rynek spot gdzie cena jest ustalana co 5-minut na podstawie przeciecia krzywej
popytu i podazy
- rynek kontraktow PPA/instrumentow pochodnych (gielda) gdzie mozesz zabezpieczyc
pozycje na kilka lat do przodu.
i rynek konsumencki gdzie dostawca ustala taryfe na podstawie swoich kosztow.
Oczywiscie wraz ze zmiana kosztow zmienia sie i taryfa (ale nie co 5 minut).
> >Jesli to bardziej skomplikowane. Elektrownie uczestnicza tez w
> >rynkach instrumentow pochodnych.
> >Mozesz sprzedac np. kontrakt "$300 cap" gdzie otrzymujesz premie za
> >sprzedany instrument pochodny, ale placisz roznice pomiedzy cena spot
> >a $300.
>
> Ale tak to chyba moze zarabiac kazdy - nie musi miec elektrowni :-)
Moze, ale jest to ryzykowne i np. banki czy inni uczestnicy rynku nie maja otwartych
tak duzych pozycji "outright". W uproszczeniu:
- sprzedajesz kontrakt cap $300 za $5/MWh.
- cena spot skacze do $14000/MWh
-jesli masz elektrownie ktora jest w stanie zareagowac podczas skoku to tracisz
$14000 na kontrakcie, zyskujesz $14000 na rynku spot (bo geneujesz). Nadal masz
+$5/MWh z premi (minus koszty elektrowni).
- jesli nie masz elektrowni to tracisz $13995 za MWh - nie masz przeciwstawnej
pozycji spot
> Tak czy inaczej - obecnie jak piszesz sa duze wahania, i taka bateria
> sie inwestorowi oplaca.
> Jak zbuduje duzo takich baterii, to wahania beda male i wahania cen
> tez male, i baterie przestana sie oplacac :-)
I prawidlowo - tak wlasnie powienien dzialac mechanizm rynkowy. Niedobor podazy
powoduje wyzsze ceny co w rezultacie przyciaga inwestycje. Po nasyceniu ceny spadaja
i tym samym zmniejsza sie ilosc kapitalu sklonnego do wejscia w rynek.
> >> Jak zacznie cena pradu skakac co 5 minut, to moze sie szybciej
> >> oplacac.
> >Klient indywidualny nie jest wystawiony na cene spot. On ma stala
> >taryfe.
>
> A widzisz. Czyli zadanie dla sieci aby zoptymalizowac sobie dostawy
Dostawca energii musi ja kupic. Ma staly przychod (ustalona na ten moment taryfe) i
zmienny koszt (rynek spot). Jakiego narzedzia uzyje do ustabilizowania kosztu to juz
jego sprawa. Jest firma komercyjna, wiec bedzie robic to tak zeby miec zysk. Nie ma
centralnego sterowania.
> > Ale masz racje - w dluzszym terminie skoki cen zostana przeniesione
> > na taryfe bo sa kosztem dostawcy pradu.
>
> Tylko usrednione.
Jesli dostawca ma wyzsze koszty to odbiorca zaplaci wiecej za prad. Nie w tym samym
momencnie bo taryfy nie sa ustalane co 5 minunt, ale dostawca musi miec zysk zeby nie
zbankrutowal.
> Moze nie bedzie tak zle, a moze ... juz macie dosc drogi prad.
> No coz - w Niemczech udalo sie raz zejsc z cena ponizej zera.
Cena ponizej zera to nic dziwnego. Elektrownie weglowe wola zaplacic za dostarczenie
energii niz ponosic koszty wygaszenia pieca. Wiekszosc elektrowni weglowych ma czesc
MW wystawiana za -$1000/MWh. Jesli popyt spadnie do tego poziomu to cena bedzie
ujemna:
http://www.wattclarity.com.au/wordpress/wp-content/u
ploads/2014/07/2014-07-09-ez2view-bids-past20days1.p
ng
Następne wpisy z tego wątku
- 22.06.18 11:36 J.F.
- 22.06.18 12:22 Iguan_007
- 22.06.18 12:26 Iguan_007
- 22.06.18 12:42 J.F.
- 22.06.18 13:24 J.F.
- 22.06.18 14:31 nadir
- 22.06.18 14:45 Iguan_007
- 22.06.18 14:56 Iguan_007
- 22.06.18 15:29 J.F.
- 22.06.18 15:43 Iguan_007
- 22.06.18 18:02 J.F.
- 22.06.18 19:06 J.F.
- 22.06.18 22:52 Iguan_007
- 23.06.18 12:58 k...@g...com
- 23.06.18 13:00 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa