eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOff topic samochód elektrycznyRe: Off topic samochód elektryczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.12.16.70.M
    ISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.h
    ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pg8mmu$5qe$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <1g540r44o4lgr$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <rlpgv9395l4r$.dlg@myjk.org>
    <0...@g...com>
    <5...@m...org>
    <8...@g...com>
    <3y3ptgh52oz6$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org>
    <f...@g...com>
    <5b2b86c3$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <me6fcb2uh0ow$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <5b2bbde6$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5b2ca879$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Subject: Re: Off topic samochód elektryczny
    Date: Fri, 22 Jun 2018 10:16:40 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 79
    Message-ID: <5b2cb06a$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.122.194
    X-Trace: 1529655402 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 610 83.26.122.194:59086
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5030
    X-Received-Body-CRC: 3914986055
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634366
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:300ec1cd-c599-4413-a141-39dbbb0debd9@go
    oglegroups.com...
    On Friday, June 22, 2018 at 5:43:27 PM UTC+10, J.F. wrote:
    >> Faktycznie dosc drogo, biorac pod uwage ze u nas ok 60gr z VAT.
    >> Ale po podzieleniu przez srednie zarobki to juz nie taki drogi :-)

    >Niby tak, ale jesli mozesz oszczedzic to dlaczego tego nie zrobic :)

    >> A masz jakas informacje po ile prad teraz ?
    >W moim stanie okolo $250 teraz (przed 6 wieczor)

    Ale to licznik wyswietla, czy trzeba sprawdzac na www, i dowiesz sie
    dopiero z rachunku ?

    U nas niby tez gielda, ale cena dla klienta sztywna.
    Jak te sieci sie rozliczaja, to jestem ciekaw.

    >> >>Tesla wam tam stawia wielka baterie ... ale w sumie to nie taka
    >> >>wielka, na 10 minut ;)
    >> >Ta bateria bardzo sie sprawdza ze wzgledu na sposob liczenia cen
    >> >hutowych "spot" co 5 minut. Ma szanse na niwelowanie skokow
    >> >spowodowanych opoznieniona reakcji tradycyjnych elektrowni.
    >
    >> Jak zniweluje, to nie zarobi na siebie :-)

    >Jesli to bardziej skomplikowane. Elektrownie uczestnicza tez w
    >rynkach instrumentow pochodnych.
    >Mozesz sprzedac np. kontrakt "$300 cap" gdzie otrzymujesz premie za
    >sprzedany instrument pochodny, ale placisz roznice pomiedzy cena spot
    >a $300.

    Ale tak to chyba moze zarabiac kazdy - nie musi miec elektrowni :-)

    >Jesli mozesz ograniczyc skoki powyzej $300 to masz wieksza szanse na
    >zysk z kontraktow.
    >Te rynki sa bardzo rozbudowane i nie bedziesz latwo w stanie
    >stwierdzic czy sumarycznie producent energii traci czy zyskuje
    >generujac chwilowo przy danej cenie spot.
    > Zaleznie od technologii, elektrownie uzywaja rozych kontraktow. Przy
    > weglowych bedzie to raczej swap czy opcja, przy baterii czy hydro
    > bedzie to raczej cap.

    Tak czy inaczej - obecnie jak piszesz sa duze wahania, i taka bateria
    sie inwestorowi oplaca.
    Jak zbuduje duzo takich baterii, to wahania beda male i wahania cen
    tez male, i baterie przestana sie oplacac :-)

    >Dodatkowym zrodlem dochodu moze byc usluga szybkiego stabilizowania
    >wahan czestotliwosci sieci - za to operator rynku tez placi.

    Po tym co sie ostanio dzialo w Europie, to sie nie dziwie, choc cala
    sprawa jest ciagle dla mnie dosc dziwna.

    >> Jak zacznie cena pradu skakac co 5 minut, to moze sie szybciej
    >> oplacac.
    >Klient indywidualny nie jest wystawiony na cene spot. On ma stala
    >taryfe.

    A widzisz. Czyli zadanie dla sieci aby zoptymalizowac sobie dostawy.

    > Ale masz racje - w dluzszym terminie skoki cen zostana przeniesione
    > na taryfe bo sa kosztem dostawcy pradu.

    Tylko usrednione.

    Moze nie bedzie tak zle, a moze ... juz macie dosc drogi prad.
    No coz - w Niemczech udalo sie raz zejsc z cena ponizej zera.


    Ale ... jak prad z solarow i wiatrakow potanieje, a to sie chyba juz
    stalo, i bedzie duzo takich niepewnych zrodel,
    to bedzie (nie)ciekawie :-)

    Na szczescie Australia w dobrej strefie lezy - im lepiej Slonce
    grzeje, tym wiecej pradu dla klimatyzatorow trzeba.
    U nas nie ma tak dobrze :-(

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: