  • 1. Data: 2011-03-22 10:46:07
    Temat: Odzewnik telefoniczny
    Od: l...@l...lon

    Witam,

    Czy ktoś może ma gotowy schemat, albo pomysł na wykonania "odzewnika
    telefonicznego POTS", który sam by odebrał przychodzace połączenie
    telefoniczne i nadał jakiś sygnał foniczny?

    Wiem, że taką funkcję spełni "automatyczna sekretarka", ale może jst jakiś
    sprytny, skrajnie prosty układ zasilany całkowicie z linii? Bardzo podobał
    mi się układ odbierający skłądający się z neonówki: idealnie odbierał, tylko
    nic nie nadawał :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 2. Data: 2011-03-22 17:03:50
    Temat: Re: Odzewnik telefoniczny
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik <l...@l...lon> napisał w wiadomości

> [...]
    > podobał
    > mi się układ odbierający skłądający się z neonówki: idealnie odbierał,

    Dorzuć do neonówki generator tonu, zasilany z kondensatora ładowanego prądem
    dzwonienia :)

    J.

  • 3. Data: 2011-03-22 17:30:39
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Co odbierał? zestawiał połączenie telefoniczne?

    > Dorzuć do neonówki generator tonu, zasilany z kondensatora ładowanego
    > prądem dzwonienia :)

    Myślisz że podczas dzwonienia można rozmawiać?

    W sumie już dwie odpowiedzi masz, wystarczy pomyśleć.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2011-03-22 20:41:51
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co odbierał? zestawiał połączenie telefoniczne?

    Rozumiem to tak, że prąd dzwonienia ją zapalał, w ten sposób "odbierając"
    połączenie - zapalona neonówka ma niską rezystancję. W stanie off hook
    napięcie na linii spadało, neonówka gasła, połaczenie się rozłaczało. Proste
    i skuteczne.

    > Myślisz że podczas dzwonienia można rozmawiać?

    Czy słowo "kondensator" coś Ci mówi?

    > W sumie już dwie odpowiedzi masz, wystarczy pomyśleć.

    O toto, to mądre słowo na końcu...

    J.

  • 5. Data: 2011-03-22 22:17:06
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > połączenie - zapalona neonówka ma niską rezystancję. W stanie off hook
    > napięcie na linii spadało, neonówka gasła, połaczenie się rozłaczało.

    Ręce opadają...

    > Czy słowo "kondensator" coś Ci mówi?

    Akumulator?

    Zacznijmy od początku.... widziałeś kiedyś telefon?

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2011-03-23 06:45:41
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 22 Mar, 23:17, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > Zacznijmy od początku.... widziałeś kiedyś telefon?

    A może zacznijmy od konkretów? Co wg ciebie rozkłada neonówkę jako
    urządzenie odbierające połączenie?

    J.

  • 7. Data: 2011-03-23 07:26:35
    Od: l...@l...lon

    Dnia 22.03.2011 Jarek P. <j...@g...com> napisał/a:

    > Użytkownik <l...@l...lon> napisał w wiadomości

    > Dorzuć do neonówki generator tonu, zasilany z kondensatora ładowanego prądem
    > dzwonienia :)

    Nawet tak myślałem: tylko jako generator (multiwibrator astabilny?) i jak go
    podłączyć? Przez transformator?

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 8. Data: 2011-03-23 09:33:12
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 23 Mar, 08:26, l...@l...lon wrote:

    > Nawet tak myślałem: tylko jako generator (multiwibrator astabilny?) i jak go
    > podłączyć? Przez transformator?

    Jeśli mamy to dopracowywać, to proponowałbym się wpierw zastanowić,
    jak przez chwilę potrzebną na zagwizdanie w linię podtrzymać to
    połączenie. Normalnie, ono natychmiast po "odebraniu" przez neonówkę
    zostanie rozłączone, jak tylko napięcie na linii spadnie do rozmównego
    i nasz generator nie będzie miał w co gwizdać.

    J.

  • 9. Data: 2011-03-23 09:49:15
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 22 Mar, 23:17, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > Zacznijmy od początku.... widziałeś kiedyś telefon?

    A może zacznijmy od konkretów? Co wg ciebie rozkłada neonówkę jako
    urządzenie odbierające połączenie?

    Dzwonienie:
    Napięcie zapłonu neonówki wynosi około 90-120V.
    Napięcie zasilania linii telefonicznej około 50V (w nowszych centralach
    nawet 40V)
    Nie pamiętam jaki jest napięcia dzwonienia, ale można spokojnie przyjąć 80V.
    Jak widać wystarczy to zaświecenia neonówki podczas dzwonienia.

    Zestawienie połączenia:
    Jest to podanie przez telefon niskiej rezystancji, może być nawet zwarcie.
    Rozmawiać wtedy się nie da, ale centrala przyjmie to jako odebranie
    połączenia.
    Napięcie gaśnięcia neonówki jest niższe od napięcia zapłonu i wynosi około
    60-80V.
    Niestety jest wyższe od napięcia zasilania linii, więc neonówka zgaśnie jak
    się skończy sygnał dzwonienia = nie zestawi połączenia.

    Rozłączenie:
    Nawet gdyby neonówka "zwarła" linię..
    Od kiedy to centrala odłącza napięcie po zakończeniu połączenia?

    A może wykorzystać zapłonnik od świetlówki?
    Teoretycznie powinienien zadziałać: dzwonienie powoduje zapalenie neonówki,
    rozgrzanie bimetalu (chyba nie ta moc...), zwarcie linii, po czasie (bardzo
    krótkim) rozwarcie bimetalu rozłącza połączenie.

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2011-03-23 10:07:31
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 23 Mar, 10:49, "Desoft" <D...@i...pl> wrote:

    > Dzwonienie:
    > Napi cie zap onu neon wki wynosi oko o 90-120V.
    [...]
    > Nie pami tam jaki jest napi cia dzwonienia, ale mo na spokojnie przyj 80V.
    > Jak wida wystarczy to za wiecenia neon wki podczas dzwonienia.

    I super

    > Jest to podanie przez telefon niskiej rezystancji, mo e by nawet zwarcie.

    Neonówka się zaświeciła, w stanie świecenia ma niską rezystancję,
    niska rezystancja jest przez centralę identyfikowana jako "off hook",
    więc w czym problem?

    > Napi cie ga ni cia neon wki jest ni sze od napi cia zap onu i wynosi oko o
    > 60-80V.
    > Niestety jest wy sze od napi cia zasilania linii,

    Ale przecież po odebraniu połączenia napięcie w linii nie ma już tych
    ok.50V, tylko raptem kilka woltów. To spokojnie zgasi neonówkę i w
    rezultacie zakończy połączenie.
    Efekt będzie taki, że połączenie zostanie rozłączone natychmiast po
    odebraniu, jednak fakt pozostaje faktem, odebranie połączenia nastąpi.
    Osoba nawiązująca połączenie powinna usłyszeć krótki sygnał dzwonienia
    (zwłaszcza, że zwykle minimalnie wyprzedza czasowo samo dzwonienie),
    trzask i dalej (na ogół, cześć central może reagować inaczej) sygnał
    zajętości.

    J.