  • 21. Data: 2011-03-24 07:29:29
    Temat: Re: Odzewnik telefoniczny
    Od: l...@l...lon

    Dnia 23.03.2011 Desoft <N...@i...pl> napisał/a:
    > (...)
    >
    > To gdzie trzeba wpiąć tę neonówkę?

    A jak myślisz? Podpowiem: neonówka ma dwa złącza, z centrali przychodzą da
    druty....

    Ucinając dyskusję: to działa. Niezależnie od centrali, które są przygotowane
    na to, że różne rzeczy mogą być do nich podłaczone: nie tylko telefon
    600ohm, ale także zwarcie, rozwarcie, przebicia, uziemienia, pioruny, itp.

    Po prostu jak ktoś centralę buduje, to zdaje sobie sprawę, ża na wielu
    kilometrach kabla wszystko może się zdażyć.

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 22. Data: 2011-03-24 17:41:40
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > A co z zasilaniem? Miało być wszystko z linii. 2mA maks chyba nie
    > wystarczy...

    Dlaczego 2mA?
    Widziałem urządzenie zasilane tylko z linii, co gadało głośniej, niż
    współczesne komórki z opcją głośnik.

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2011-03-24 19:10:24
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Desoft napisał:
    > Dlaczego 2mA?
    > Widziałem urządzenie zasilane tylko z linii, co gadało głośniej, niż
    > współczesne komórki z opcją głośnik.

    http://www.hurt-tp.pl/prt/pl/operatorzy/oferta_krajo
    wa/wym_tech/
    0,4 mA - WTO analogowe, strona 9.
    To bardzo głośne gadanie mogło pobierać prąd z baterii, ewentualnie z
    akumulatora ładowanego ciągle niewielkim, dopuszczalnym prądem z linii.

    Do autora wątku:
    http://www.ee.washington.edu/circuit_archive/circuit
    s/F_ASCII_Schem_Tel.html

    może tu coś dobierze do swojego projektu

    Maciek

  • 24. Data: 2011-03-26 08:40:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-24 08:19 l...@l...lon napisał(a):

    > A co z zasilaniem? Miało być wszystko z linii. 2mA maks chyba nie
    > wystarczy...

    Ale w którym miejscu widzisz problem? Gdy nic się nie dzieje to taki
    ATtiny nie pobiera nawet 0.1mA. A gdy odbierze połączenie to jak
    najbardziej całe urządzenie może sobie ciągnąć z linii kilka mA.
    Rozpędzony do 1MHz ATtiny4 ciągnie 200uA przy zasilaniu 1,8V. Dodatkowy
    prąd zeżre stabilizator do niego oraz przekaźnik.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2011-03-27 08:29:26
    Od: l...@l...lon

    Dnia 23.03.2011 Desoft <N...@i...pl> napisał/a:
    > Nie. Napisałem wcześniej: neonówka zgaśnie przy napięciu 60-80V. Więc zanim
    > zejdzie do napięcia linii telefonicznej już będzie przerwą.
    >
    > Możesz się nie zgadzać, wykaż błąd rozumowania, ale ironię i głupie
    >
    > Nie ironizuję (może Ty tak to odbierasz?), a to powyżej napisałem conajmniej
    > po raz drugi.

    Napięcie odpowiada jedynie za zapalenie neonówki. Potem się jara póki
    płynie przez nią prąd. Opór świecącego gazu jest malutki, więc napięcie do
    potrzymania prądu niezbędnego do grzania gazu też jest niewielki.

    Dalej nie będę Cię dalej przekonywał. Wymyślasz. Cchesz się przekonać -
    sprawdź w praktyce, a będziesz miał okazję do rozmyślań, czemu masz
    rację, a działa inaczej niż to wymyśliłeś. :-)

    > Jeżeli to jest głupia wstawka....

    Fakt, głupia. Bo zamiast tematu 'odzewnik' rozmawiamy o teori neonówki.

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/