  • 21. Data: 2011-08-08 09:42:23
    Temat: Re: Odwołanie od decyzji TU
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-06, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Nieprawda. TU nic nie zawyża ani nic nie obniża. TU korzysta z ogólnych
    > tabel i przeliczników (eurotax, audatex).

    A te tabele nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Otrzymalem wycene
    warty, cena czesci -35% ale nawet cena 100% to nie byla 1/4 cen z ASO.

    --
    Artur

  • 22. Data: 2011-08-08 10:24:03
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-08 09:42, AZ pisze:

    > A te tabele nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Otrzymalem wycene
    > warty, cena czesci -35% ale nawet cena 100% to nie byla 1/4 cen z ASO.

    Po pierwsze: -35% za eksploatację! Przecież nowej części nie miałeś w aucie.
    Po drugie: Ceny ASO, nie są cenami ogólnymi (sklepowymi).

    Ubezpieczalnia wycenia tak, że jest dobrze. W każdym przypadku, kto się
    nie zgadza, ma prawo odwołać się.

  • 23. Data: 2011-08-08 10:27:40
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-07 07:32, y...@g...pl pisze:

    > Heh :) będziesz miał wycenianą szkodę to pogadamy.

    Miałem nie raz, nie dwa.

    > U mnie wartość wraka jest
    > zawyżona o jakieś 1500zł

    Według PZU?

    > a wartość auta przed zdarzeniem zaniżona o prawie 3tyś
    > (porównywałem z US).

    US porównujesz do TU? Grubo.

    > Dodali sobie kilka części który niby są uszkodzone (a nie
    > są nawet draśnięte) tylko po to żeby załapać sie na szkodę całkowitą.

    Masz prawo odwołać się.

    > A tak w ogóle to 20cia postów a brak odpowiedzi na pytanie ile jest czasu na
    > odwołanie.

    Przyjmij bezpieczne 7 dni i będzie ok. Ale z tego co ja kojarzę, to jest
    14 dni. Zajrzyj w OWU albo zadzwoń do tej ubezpieczalni.

  • 24. Data: 2011-08-08 10:51:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Po pierwsze: -35% za eksploatację! Przecież nowej części nie miałeś w aucie.
    > Po drugie: Ceny ASO, nie są cenami ogólnymi (sklepowymi).

    No bo jak wiadomo owiewki w motocyklu zuzywaja sie z czasem. Rama tez.
    Mnie nie obchodzi ze nowej nie mialem, dostac moge tylko nowa? W
    moim przypadku czesci sa tylko w ASO, nigdzie indziej dostac ich nie
    mozna. Skoro ubezpieczyciel podaje jakies ceny, niech poda sklep gdzie w
    takich cenach je dostane. Jezeli nie to dla mnie te ceny sa wyssane z
    palca i jest to dymanie ludzi w swietle prawa. Kropka.

    > Ubezpieczalnia wycenia tak, że jest dobrze. W każdym przypadku, kto się
    > nie zgadza, ma prawo odwołać się.

    A Ty zapewne jestes likwidatorem albo rzeczoznawca. Nie wycenia tak ze
    jest dobrze, bo gdyby tak robil to biznes im by sie nie oplacal. Wycenia
    maksymalnie niekorzystnie.

    Poza tym smiech mnie ogarnia jezeli chodzi o rzeczoznawcow z TU. Jakim
    prawem czlowiek ktory nazywa owiewke czolowa motocykla oslona kolumny
    kierowniczej nosi miano rzeczoznawca?

    --
    Artur

  • 25. Data: 2011-08-08 10:52:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > US porównujesz do TU? Grubo.

    To tylko pokazuje jak sie dyma ludzi. US maksymalnie zawyza zeby zgarnac
    jak najwiecej haraczu, US maksymalnie zaniza zeby jak najmniej wyplacic.
    A obaj korzystaja z ogolnodostepnych systemow zawierajacych ceny
    rynkowe...

    --
    Artur

  • 26. Data: 2011-08-08 11:02:38
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-08-08 10:24, Filip KK pisze:

    > Po pierwsze: -35% za eksploatację! Przecież nowej części nie miałeś w
    > aucie.

    A jeśli robi z OC sprawcy będąc poszkodowanym? TU nie ma prawa wysłać
    gościa na szrot w poszukiwaniu używanych części.

    > Po drugie: Ceny ASO, nie są cenami ogólnymi (sklepowymi).

    Zgadza się. Są np. hurtownie w których jest pełen przekrój zamienników
    danego elementu (choć nie zawsze - np. klap tylnych do Laguny I kombi
    nie ma :P).

    > Ubezpieczalnia wycenia tak, że jest dobrze.

    Noo, dla takich klientów taranowanych przez przednionapędówki, to nawet
    lodzik w wykonaniu pani Basi z sekretariatu gratis.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 27. Data: 2011-08-08 11:22:14
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-08 10:52, AZ pisze:

> [...]
    > jak najwiecej haraczu, US maksymalnie zaniza zeby jak najmniej wyplacic.
    > A obaj korzystaja z ogolnodostepnych systemow zawierajacych ceny

    Nie spotkałem się z taką praktyką. Mnie jakoś nigdy nie oszukali, ani US
    ani TU.

  • 28. Data: 2011-08-08 11:28:31
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-08 10:51, AZ pisze:

    > No bo jak wiadomo owiewki w motocyklu zuzywaja sie z czasem. Rama tez.

    Każda część, którą posiadasz w motocyklu, jest częścią używaną.
    Obojętnie w jakim jest stanie, jest NIE JEST to część nowa. Więc jak
    chciałbyś aby TU wyceniło tą część jako nową, jak nową nie jest?

    > Mnie nie obchodzi ze nowej nie mialem, dostac moge tylko nowa?

    Nie, możesz kupić używaną.

    > moim przypadku czesci sa tylko w ASO, nigdzie indziej dostac ich nie
    > mozna.

    Naginasz. Ale jeśli tak twierdzisz, to zlikwiduj szkodę bezgotówkowo.
    Nie widzę problemu, TU też nie widzi w takiej sytuacji problemu.

    > Skoro ubezpieczyciel podaje jakies ceny, niech poda sklep gdzie w
    > takich cenach je dostane.

    Możesz spróbować napisać do nich z taką prośbą ale nie licz na pozytywną
    odpowiedź. Ceny części są unormowane. Jak dostaniesz drożej Twój
    problem, jak dostaniesz taniej, to zaoszczędzisz.

    > Jezeli nie to dla mnie te ceny sa wyssane z
    > palca i jest to dymanie ludzi w swietle prawa. Kropka.

    Nie musisz się z opinią TU zgadzać, możesz ich podać do sądu. Ale w
    świetle prawa, najpierw powinieneś się odwołać i poprosić o ponowną
    kalkulację.

    > A Ty zapewne jestes likwidatorem albo rzeczoznawca.

    Nie. Skąd takie przypuszczenia...

    > Nie wycenia tak ze
    > jest dobrze, bo gdyby tak robil to biznes im by sie nie oplacal.

    Bzdura.

    > Wycenia
    > maksymalnie niekorzystnie.

    Według klienta, bo klient chciałby zawsze więcej niż mu się należy.

    > Poza tym smiech mnie ogarnia jezeli chodzi o rzeczoznawcow z TU. Jakim
    > prawem czlowiek ktory nazywa owiewke czolowa motocykla oslona kolumny
    > kierowniczej nosi miano rzeczoznawca?

    Nie nosi miana rzeczoznawcy, tylko likwidatora.

  • 29. Data: 2011-08-08 11:30:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > A jeśli robi z OC sprawcy będąc poszkodowanym? TU nie ma prawa wysłać
    > gościa na szrot w poszukiwaniu używanych części.

    TU nikogo nigdzie nie wysyła.

  • 30. Data: 2011-08-08 11:45:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Każda część, którą posiadasz w motocyklu, jest częścią używaną.
    > Obojętnie w jakim jest stanie, jest NIE JEST to część nowa. Więc jak
    > chciałbyś aby TU wyceniło tą część jako nową, jak nową nie jest?

    Gdyby nie bylo szkody, nie musialbym jej wymieniac. A ze moge dostac
    tylko nowa? To nie jest moj problem.

    > Nie, możesz kupić używaną.

    Gorzej jak uzywek nie ma.

    > Naginasz. Ale jeśli tak twierdzisz, to zlikwiduj szkodę bezgotówkowo.
    > Nie widzę problemu, TU też nie widzi w takiej sytuacji problemu.

    Jak masz nietuzinkowy samochod/motocykl to z uzywkami jest problem.
    Czemu mam likwidowac bezgotowkowo? Jest szkoda, przywrocenie do stanu z
    przed szkody wynosi X PLN i tyle mam dostac. Co z nimi zrobie to juz
    moja sprawa, moge jezdzic poobijanym i TU nic do tego. Pojazd stracil na
    wartosci, wiec maja mi to zrekompensowac w sposob wybrany przeze mnie.

    > Możesz spróbować napisać do nich z taką prośbą ale nie licz na pozytywną
    > odpowiedź. Ceny części są unormowane. Jak dostaniesz drożej Twój
    > problem, jak dostaniesz taniej, to zaoszczędzisz.

    No to na podstawie czego biora cene tych czesci? Wytlumacz mi to. Czesci
    sa w ASO, nie ma zamiennikow. Przyklad: tlumik w ASO 4300 PLN, wg. ceny
    TU 800 PLN. To jest unormowana cena? Uprzedzajac pytanie - we wszystkich
    ASO ceny sa praktycznie identyczne.

    > Nie musisz się z opinią TU zgadzać, możesz ich podać do sądu. Ale w
    > świetle prawa, najpierw powinieneś się odwołać i poprosić o ponowną
    > kalkulację.

    W moim wypadku to juz bedzie trzecia, zrobili teraz zagrywke pod szkode
    calkowita juz bez dokladnego wyliczenia. Uwazasz to za uczciwa praktyke?

    > Nie. Skąd takie przypuszczenia...

    Bo bronisz TU, w gaszczu watkow ze TU wycenil szkode na smieszna kwote,
    albo lekko stukniete auto uznal za szkode calkowita. Troche odstajesz.

    > Według klienta, bo klient chciałby zawsze więcej niż mu się należy.

    Klient chce tyle ile stracil.

    > Nie nosi miana rzeczoznawcy, tylko likwidatora.

    Likwidator siedzi w biurze i przerzuca papiery. Pan ktory robi
    dokumentacje i wyliczenie jest rzeczoznawca.

    --
    Artur