  • 1. Data: 2024-01-21 22:56:47
    Temat: Odtwarzanie sygnałów logicznych.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czasami przydałby się jakiś prosty przyrząd, potrafiący "odtworzyć"
    pewna sekwencję logiczną na wyjsciach.

    Obecnie mam taki problem, że musze zdebugować dość złożony problem, na
    około 16 liniach logicznych. Częstotliwości rzędu pojedynczych MHz. W
    zasadzie potrzebuję tylko sterować liniami, bez czytania (ale z
    czytaniem, przynajmniej kilku, była by bajka).

    Widział ktoś może jakiś projekt takiego "odtwarzacza", do którego mogę
    wrzucić "nagranie" w formacie VCD oraz, najlepiej, miałby jakieś API do
    pythona lub C++?

    To jest o rząd wielkości bardziej skomplikowane niż taki BusPirate.

    Szukam bardziej projektu DIY niż gotowca.

    Nie chcę tego robić samodzielnie. To ciężka orka jest. Ostatecznie wezmę
    Pi Pico, ale dalej: to jest ogrom pracy, może ktoś już to zrobił.

  • 2. Data: 2024-01-22 08:50:00
    Temat: Re: Odtwarzanie sygnałów logicznych.
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 21.01.2024 o 22:56, heby pisze:
> [...]
    >
    > Nie chcę tego robić samodzielnie. To ciężka orka jest. Ostatecznie wezmę
    > Pi Pico, ale dalej: to jest ogrom pracy, może ktoś już to zrobił.

    Moze czegos nie dostrzegam, dlaczego ma to byc ogrom (przy jakiejs
    amatorskiej rozdzielczosci)?

  • 3. Data: 2024-01-22 10:19:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/01/2024 08:50, Ghost wrote:
    > Moze czegos nie dostrzegam, dlaczego ma to byc ogrom (przy jakiejs
    > amatorskiej rozdzielczosci)?

    1) trzeba zaprojektować trasport USB na zasadzie double buffer i
    sensowny koncept kompresji w locie. To jest tygodnie pracy, w jakiejś
    prostej wersji, głównie po stronie uC. To nie jest machanie 2 drutami,
    tylko, powiedzmy, naście sekund "nagrania", czyli pewnie grube megabajty
    danych.

    2) Trzeba zaprojektować sprytnie elektronike, być może potrzebna będzie
    translacja poziomów, dwukierunkowa, jakies kreatywne wykorzystanie
    przerwań, zatrzasków itd do uzyskania dużej rozdzielczości czasowej.

    3) Trzeba wykombinować abstrakcyjny clock distribution w środku uC aby
    odtwarzanie eventów odbywało się w precyzyjny sposób, zgodny z czasem
    rzeczywistym.

    3) Trzeba stworzyc jakąs namiastkę aplikacji, choćby prosty player z
    konsoli, jakies API itd.

    4) Trzeba poprawić dziesietki bugów.

    Na oko pół roku walki aby uzyskac jako tako uniwersalne narzędzie i to w
    jakiejś kompromisowej wersji. Pełnie: ciężko ocenić.

    Zapewne, do jednego zastosowania dało by radę odpierniczyć byle jak,
    zahardkodować "nagranie" w Flashu i napisać na kolanie machanie drutami.

    Rzecz w tym, że ja chce symulować w *HDL jakąs magistrale, wynikowy plik
    VCD załadować do takiego magnetofonu i odtworzyć, majac za kazdym razem
    stabilne warunki do debugowania kodu w prawdziwym hardware.

    To by się mi przydało już kilka razy, więc przyda się pewnie kilka
    nastepnych razy.

    Stąd pytanie o uniwersalny. Jestem zmęczony programowaniem kolejnego AVR
    na "jeden raz" udającego master magistrali ISA, czy coś w tym guście.

  • 4. Data: 2024-01-22 12:29:45
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 22.01.2024 o 10:19, heby pisze:

> [...]
    >
    > Stąd pytanie o uniwersalny. Jestem zmęczony programowaniem kolejnego AVR
    > na "jeden raz" udającego master magistrali ISA, czy coś w tym guście.

    ale tak na prawde brakuje ci tylko playera

  • 5. Data: 2024-01-22 12:35:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/01/2024 12:29, Ghost wrote:
    > ale tak na prawde brakuje ci tylko playera

    Tak, "tylko" playera.

  • 6. Data: 2024-01-22 12:46:46
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/01/2024 21:56, heby wrote:
> [...]
    >
    > Nie chcę tego robić samodzielnie. To ciężka orka jest. Ostatecznie wezmę
    > Pi Pico, ale dalej: to jest ogrom pracy, może ktoś już to zrobił.

    Kiedyś (jakieś 8-10 lat temu) do podobnych celów używałem płytki z
    FT2232H a dokładnie do odczytywania i pisania pamięci równoległych NAND.

    Jest tam opcja synchronicznego bit-bang i do tego dość dobre biblioteki
    w pythonie.
    Ma też funkcję typu "Host Bus Emulation Mode" gdzie może emulować szynę
    AT lub dowolnego MCU / CPU

    https://ftdichip.com/software-examples/mpsse-project
    s/#HostBusEmulation

    Gotowe płytki są do dostania: https://www.ebay.co.uk/itm/195476693047 -
    Z tego co pamiętam to każdy kanał można osobno ustawić na 3.3 lub 5V
    więc odpada robienie level shiftera

    c.

  • 7. Data: 2024-01-22 16:53:48
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 22.01.2024 o 12:35, heby pisze:

    > Tak, "tylko" playera.

    no moim zdaniem analizator to wieksza czesc roboty

  • 8. Data: 2024-01-22 16:58:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/01/2024 12:46, Cezar wrote:
    > Kiedyś (jakieś 8-10 lat temu) do podobnych celów używałem płytki z
    > FT2232H a dokładnie do odczytywania i pisania pamięci równoległych NAND.

    Hmmm tam jest chyba trochę mało drutów. Zastanowie się nad tym jako
    opcją awaryjną.

  • 9. Data: 2024-01-22 17:41:04
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/01/2024 15:58, heby wrote:

    > Hmmm tam jest chyba trochę mało drutów. Zastanowie się nad tym jako
    > opcją awaryjną.

    ZTCP tam są cztery 8-bitowe porty

  • 10. Data: 2024-01-23 16:36:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-01-21 o 22:56, heby pisze:
> [...]
    >
    > Nie chcę tego robić samodzielnie. To ciężka orka jest. Ostatecznie wezmę
    > Pi Pico, ale dalej: to jest ogrom pracy, może ktoś już to zrobił.

    Gdy komputery były na etapie 386 i DOS zrobiłem z PC analizator stanów
    logicznych. Zapełniałem RAM próbkami ze złącza Centronix. Było tam 5
    linii wejściowych. Jeśli mnie pamięć nie myli to próbkowanie wtedy
    wyszło mi prawie równe 1MHz.

    Centronix ma więcej linii wyjściowych. Jeśli to jeszcze istnieje (może w
    formie jakiejś przejściówki) to może jest szansa uzyskać większą
    prędkość i równomierne wystawiania kolejnych stanów.
    Przypuszczam, że to jest zły kierunek, ale może nasunie komuś coś innego.

    A może pamiętać 'nagranie' w komputerze a na zewnątrz tylko mały bufor
    niezbędny do równomiernego wystawiania stanów. Może komunikacja Ethernet
    a nie USB.
    P.G.