    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odtwarzanie sygnałów logicznych.
    Date: Mon, 22 Jan 2024 10:19:28 +0100

    On 22/01/2024 08:50, Ghost wrote:
    > Moze czegos nie dostrzegam, dlaczego ma to byc ogrom (przy jakiejs
    > amatorskiej rozdzielczosci)?

    1) trzeba zaprojektować trasport USB na zasadzie double buffer i
    sensowny koncept kompresji w locie. To jest tygodnie pracy, w jakiejś
    prostej wersji, głównie po stronie uC. To nie jest machanie 2 drutami,
    tylko, powiedzmy, naście sekund "nagrania", czyli pewnie grube megabajty
    danych.

    2) Trzeba zaprojektować sprytnie elektronike, być może potrzebna będzie
    translacja poziomów, dwukierunkowa, jakies kreatywne wykorzystanie
    przerwań, zatrzasków itd do uzyskania dużej rozdzielczości czasowej.

    3) Trzeba wykombinować abstrakcyjny clock distribution w środku uC aby
    odtwarzanie eventów odbywało się w precyzyjny sposób, zgodny z czasem
    rzeczywistym.

    3) Trzeba stworzyc jakąs namiastkę aplikacji, choćby prosty player z
    konsoli, jakies API itd.

    4) Trzeba poprawić dziesietki bugów.

    Na oko pół roku walki aby uzyskac jako tako uniwersalne narzędzie i to w
    jakiejś kompromisowej wersji. Pełnie: ciężko ocenić.

    Zapewne, do jednego zastosowania dało by radę odpierniczyć byle jak,
    zahardkodować "nagranie" w Flashu i napisać na kolanie machanie drutami.

    Rzecz w tym, że ja chce symulować w *HDL jakąs magistrale, wynikowy plik
    VCD załadować do takiego magnetofonu i odtworzyć, majac za kazdym razem
    stabilne warunki do debugowania kodu w prawdziwym hardware.

    To by się mi przydało już kilka razy, więc przyda się pewnie kilka
    nastepnych razy.

    Stąd pytanie o uniwersalny. Jestem zmęczony programowaniem kolejnego AVR
    na "jeden raz" udającego master magistrali ISA, czy coś w tym guście.