  • 21. Data: 2015-02-23 23:25:20
    Temat: Re: Odstraszanie gołębi
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Monday, February 23, 2015 at 4:33:49 PM UTC-5, Tornad wrote:

> [...]
    > plynal on, patrzac z gory, w kierunku lewoskretnym. Wtedy biegun N
    > elektromagnesu powstanie nad powierzchnia ziemi.
    >
    > Co prawda urzadzenie calkowicie nie odwroci pola magnetycznego gdyz kierunek
    > linii sil pola ziemskiego jest ukosny (inklinacja rzedu 40-50 st.) ale w duzej
    > mierze jego kierunek zmieni.
    >
    > No i kazdym bladym switem, nalezy kilkakrotnie wlaczyc i wylaczyc urzadzenie.
    > Wtedy prady zwarciowe dadza taki elektromagnetyczny mlyn, ze sraki naptakaja i
    > w poplochu odfruna. Wtedy urzadzenie nalezy pozostawic wlaczone, dzieki czemu one
    juz do tego miejsca, z powrotem nie trafia.
    > Problemem bezie koniecznosc ciaglego doladowywania akumulatorow i polewanie
    > ich woda. Zamiast nich mozna probowac zastosowac 50 kilowatowa spawarke. Ona
    > bedzie troche buczec ale swoje zrobi.
    >
    > No ale przy okazji byc moze uda sie obalic mit, ze golebie w swych wedrowkach
    > kieruja sie ziemskim polem magnetycznym.

    Zapomnialem napisac, ze srednica cewki ma wartosc okolo 100 yardow czyli okolo
    90 m. To umozliwia zastosowanie urzadzenia do ochrony kilku domow, co zmniejszy
    koszt inwestycji.

    Jasli kogos interesuja szczegoly to zapraszam na strone tornadosolution.com ,
    na ktorej opisane urzadzenie zastosowalem do ochrony domow przed dewastacyjnymi
    skutkami tornad.

    Pzdr
    (Spec od) Tornad

  • 22. Data: 2015-02-24 04:37:53
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Cezar napisał:
    > Cześć,
    >
    > Poszukuję najskuteczniejszej (i cichej) metody na odstraszanie gołębii.

    Cześć,
    Przede wszystkim pamiętaj, że te ścierwa są w Polsce pod ochroną, więc
    wszelkie próby strzelania do nich rób bez świadków. Zawsze się znajdzie
    jakiś wielbiciel obsranych parapetów, który Ciebie podp... gdzie trzeba.
    Wezwą policję, gdy zobaczą trupa ze śladami postrzelenia z wiatrówki.
    Nawet gdy spółdzielnia wywiesza zakaz dokarmiania, to znadzie sie
    ekodebil informujący wszem i wobec, że nie mają do tego prawa itp.
    Jeżeli w pobliżu są dokarmiacze, pozwalający na gniazdowanie, to masz
    przesrane - dosłownie :-)
    Po drugie skuteczne są tylko metody mechaniczne, czyli montaż z głową i
    blokowanie dostępu.
    Sam walczyłem z dziadostwem na swoim balkonie, parapetach i doszedłem do
    montowania kolczatek oraz drutu. Zacząłem od czarnych kruków z plastiku
    i to wystarczyło na parę miesięcy. Potem się przyzwyczają i nawet mi
    nasrały na jednego z nich. Bydlaki są inteligentne i widzą, że kruk się
    nie rusza. Gdyby był ruchomy, to co innego.
    Nie pomaga odstraszanie chemiczne - preparat Arox jest nieskuteczny.
    Pięknie działają kolczatki, bo po prostu uniemożliwiają siadanie. Nie
    przyklejam ich na stałe, bo czasami ten parapet trzeba umyć, więc
    dokleiłem do nich magnesy i po kłopocie.
    Pozostaje ochrona balkonu - siatka, panele itp na bokach, drut
    rozciągnięty na górnej części barierki, uniemożliwiający siadanie. Gdy
    znikam na dłuższy czas, to rozciągam druty do wieszania prania i nie
    mogą wlatywać do środka.
    Piszesz, że włażą pod panele. Rozciągnij siatkę lub linki i nie wejdą.
    Słyszałem jak działają odstraszacze akustyczne - odtwarzają krzyk
    jakiegoś drapieżnika ale nie sądzę, żeby coś takiego zachwyciło moich
    sąsiadów.
    Dziwne, że musisz czekać na rusztowanie, żeby tam się dostać. Jak
    czyścisz rynny, co robisz, gdy przytka się kominek wentylacyjny? Jak
    panel się uszkodzi, to czekasz kilka miesięcy, żeby sprawdzic dlaczego
    nie działa? Pachnie mi to jakimś partactwem. Kup wędkę i machaj ponad
    dachem jakąś szmatą. Jak już założyły gniazda, są jajka, młode to
    oficjalnie nie masz prawa ich niszczyć, nawet straszyć. Oficjalnie ...

  • 23. Data: 2015-02-24 13:07:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Cześć,
    > Przede wszystkim pamiętaj, że te ścierwa są w Polsce pod ochroną

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwierz%C4%99ta_obj%C4%9
    9te_%C5%9Bcis%C5%82%C4%85_ochron%C4%85_gatunkow%C4%8
    5_w_Polsce_%28od_2014%29

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2015-02-24 13:48:32
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 24.02.2015 13:07, Jarosław Sokołowski wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwierz%C4%99ta_obj%C4%9
    9te_%C5%9Bcis%C5%82%C4%85_ochron%C4%85_gatunkow%C4%8
    5_w_Polsce_%28od_2014%29

    Nikt nie pisał, że ścisłą:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwierz%C4%99ta_obj%C4%9
    9te_cz%C4%99%C5%9Bciow%C4%85_ochron%C4%85_gatunkow%C
    4%85_w_Polsce_%28od_2014%29#Ptaki_.28Aves.29

    gołąb miejski (Columba livia forma urbana)

    Jak daleko od miasta gołąb skalny przestaje być
    miejski?

    pzdr
    bartekltg

  • 25. Data: 2015-02-24 13:53:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.02.2015 o 23:15, Tornad pisze:

    > Pomysl przedni tylko co na to kominiarze jak im portki poprzypalasz?
    nie poprzypalasz. ten laserek z ebaya potrafi po dłuższej chwili zapalić
    z bliska ciemną siarkę zapałki. kartki papieru nie przepali. pozatym u
    nas aby kominiarz wszedł na dach, najpierw musi poprosić o klucz, podać
    powód wejścia...
    > Pomysl nie jest nowy. Kilka lat temu czytalem, ze jakas amerykanska firma
    > produkuje urzadzenie, ktore skutecznie chroni pomieszczenie od... komarow.
    > Dosc zlozony, inteligentny
    ja to widziałem jako startup. tyle że wewnątrz mieszkania to może być
    naprawdę niebezpieczne.
    ToMasz

  • 26. Data: 2015-02-24 15:15:29
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    4%85_w_Polsce_%28od_2014%29#Ptaki_.28Aves.29

    > gołąb miejski (Columba livia forma urbana)
    >

    > Jak daleko od miasta gołąb skalny przestaje być

    Taki znaczek z czerwoną kreską:

    http://www.auto-news.pl/bezpieczenstwo/porady/obszar
    -zabudowany-poradnik-kierowcy_12964/

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2015-02-24 18:17:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

> [...]
    5_w_Polsce_%28od_2014%29

    9te_cz%C4%99%C5%9Bciow%C4%85_ochron%C4%85_gatunkow%C
    4%85_w_Polsce_%28od_2014%29#Ptaki_.28Aves.29

    Ten znaczek równie dobrze może określać, że gołąb przestał być wiejski.

    A w ogóle, to kompletna paranoja z tymi rozporządzeniami ministerialnymi.

    Do 2 października 2014 roku sytuacja wyglądała tak:

    Ochrona całkowita:
    gołębie (Columbidae) -- wszystkie gatunki z wyjątkiem:
    gołębia grzywacza (Columba palumbus)
    gołębia skalnego forma miejska (Columba livia f. urbana)

    Ochrona częściowa:
    gołąb skalny forma miejska (Columba livia f. urbana)

    W nowym rozporządzeniu gołębi objętych całkowitą ochroną *brak*, skreślono
    wszystkie. A na częściową załapał się jedynie ten nasz miejski obesraniec.
    Najprawdopodobniej po prostu zapomniano o nim i się przemknął. Zostało tak,
    jak było. Nie jestem przekonany, że "o take ochrone nam chodziło". Myślę,
    że czas najwyższy wyjąć spod jakiejkolwiek ochrony głupich i niepiśmiennych
    urzędników ministerialnych, którzy nawet prostej listy ptaszków nie potrafią
    sporządzić w godzinach pracy.

    Jarek

    --
    Przedstawiciel paranoi
    Dziś nikogo się nie boi

  • 28. Data: 2015-03-01 00:13:44
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 02/24/2015 04:37 AM, Maciek wrote:
    > Pięknie działają kolczatki, bo po prostu uniemożliwiają siadanie. Nie
    > przyklejam ich na stałe, bo czasami ten parapet trzeba umyć, więc
    > dokleiłem do nich magnesy i po kłopocie.

    Ile i jakie magnesy przykleiłeś, bo pomysł jest ciekawy?
    Gołębie nie strącają tego jak z przyzwyczajenia próbują tam lądować
    (widziałem już takie sytuacje)?

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 29. Data: 2015-03-01 10:15:50
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek Wodzinski napisał:

    > Ile i jakie magnesy przykleiłeś, bo pomysł jest ciekawy?
    > Gołębie nie strącają tego jak z przyzwyczajenia próbują tam lądować
    > (widziałem już takie sytuacje)?

    Przykleiłem cztery magnesy neodymowe średnica=12mm, grubość=1mm. W
    narożnikach każdej kolczatki o wymiarach 33x6cm. Kleiłem na termogluta.
    Parapet jest oczywiście metalowy, lakierowany. Trzyma się mocno,
    przesunięcie jest możliwe ale z dużym oporem. Da się oderwać bez łamania
    kolczatki, żebym sam się nie nadział. Niestety, musisz tego dużo kupić,
    ponieważ gołębie są inteligentne i mszczą się. Testowałem ile ich trzeba
    i w jakiej odległości od krawędzi, czy mogę dać odstępy między
    kolczatkami itd. Pozostawienie im odstępu - "no bo nie będą się pchały
    między kolce" - doprowadziło do pojawienia się górki odchodów właśnie w
    tym odstępie. Następnym razem zagęściłem :-) Nie zapominaj o lufcikach -
    jeżeli takie masz. Tylko uchyl a się tam usadowią, waląc ścierwo do
    wnętrza mieszkania. Kolczatkę się przełamuje ale na wszelki wypadek
    dałem 4 magnesy na połówkę, żeby to komuś nie spadło na głowę. Jak
    zobaczę, że atakują kolczatki, to zafunduję im malowanie końcówek
    preparatem Arox. Kiedyś naiwny to kupiłem, bo podobno działa drażniąco i
    odstrasza ptaki. Totalnie zignorowały. Jak posmaruję tym kolce, to po
    skaleczeniu na 100% poczują :-)
    Na razie klejenie przetrwało zimę ale silnych mrozów nie mieliśmy. Lata
    jeszcze nie testowałem.
    Jeszcze jedno - kolce są ostre, zrobione ze zwykłego ucinanego drutu.
    Nie były specjalnie ostrzone ale też nie szlifowane. Są ekodebile,
    kategorycznie zabraniający stosowania innych kolczatek, niż wyposażonych
    w plastikowe kulki na końcach, żeby ptaszkom krzywdy nie robić. Nawet
    słyszałem o zaleceniu, żeby kolce były plastikowe, miękkie, żeby
    przypadkowe ladowanie im nie szkodziło. Być może widziałeś starcie
    zasrańców z ekologicznymi kolczatkami. Ja kupiłem, zwykłe, brutalne, w
    Castoramie, płacąc prawie 10zł za sztukę.

  • 30. Data: 2015-03-01 10:44:29
    Od: Wiosenny Oprysk <w...@g...com>

    W dniu 2015-03-01 o 10:15, Maciek pisze:
    > Być może widziałeś starcie zasrańców z ekologicznymi kolczatkami.

    U mnie przy sklepie porozkładali takie kolczatki, żadne eko zwykłe ostre
    kolce, teoretycznie nic tam wejść nie powinno. W zimę gołębie ładnie się
    wcisnęły, a na wiosnę gniazda zaczęły zakładać. Przyszła ekipa i wodą
    wszystko wymyła. Kilka metrów dalej pod ziemią biegnie rura od
    ogrzewania, w największy mróz mają się gdzie ogrzać, ludzie coś sypną,
    to i kolczatka nie straszna.