  • Data: 2011-10-19 21:29:14
    Temat: Re: Odrobina luksusu - oświetlenie
    Od: "Tmek" <T...@d...ek> szukaj wiadomości tego autora

    AZ wrote:

    > Do ryflowanego szkla?

    A co w tym przypadku ryflowane szklo szkodzi?

    Bo jezeli jest soczewka, to ona i przeslona ksztaltuje wiazke i szklo
    "ryflowane" w takim przypadku bedzie przeszkadzalo i psulo dzialnie
    reflektora.
    Jak jest z kolei reflektor, ktorego odblysnik jest przystosowany do zarowki
    halogenowej, to swiatlo przez przysloniety zarnik w zarowce i odblysnik
    trafia na szklo, ktorego soczewki czyli owe ryfle, ksztaltuja wiazke
    asymetrycznie i tak pada ona na droge.

    Polerownaie szkla bez przebudowy reflektora i wsadzenia soczewki wiec jak
    dla mnie jest calkowicie bez sensu, bo nie ma tego co ksztaltuje
    asymetrycznosc i wtedy lampa swieci od czapy.

    A teraz, wsadzajac palnik ksenonowy, ktory jest zrobiony tak, ze posiada
    mocowanie pasujace w gniazdo H4, jest przysloneity z jednej strony jak
    zarowka, punkt w ktorym powstaje swiatlo jest w tym samym miejscu reflektora
    w ktorym bylo wlokno halogenu, to co poza wieksza iloscia swiatla i
    aspektani prawnymi nie tak w takim zestawieniu?

    Przeciez optycznie pracuje to w taki sam sposob.

    Pytam bo bom ciekaw.