  • 21. Data: 2014-06-10 19:22:23
    Temat: Re: Odporne programy
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-03 12:34, Piotr Gałka pisze:

    > Na ile promieniowanie kosmiczne jest problemem - nie mam pojęcia (to tak
    > trochę żartem było).

    żarty żartami, ale z praktyki powiem - problem marginalny, ale istnieje.
    zwłaszcza w instalacjach, gdzie widoczny jest efekt skali. jako, że
    skutki takiego oddziaływania nie są przewidywalne (objawiało się
    sporadyczną, losową modyfikacją pojedynczego bitu w pamięci i w efekcie
    błędem CRC) - jedynym sensownym rozwiązaniem po jego wykryciu było
    uruchomienie systemu od nowa.

    @

  • 22. Data: 2014-07-07 11:43:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.06.2014 19:22, schrieb Artur Miller:

> [...]
    > sporadyczną, losową modyfikacją pojedynczego bitu w pamięci i w efekcie
    > błędem CRC) - jedynym sensownym rozwiązaniem po jego wykryciu było
    Marginalne toto nie jest. W instalacjach, gdzie odporność na zakłócenia
    jest ważna z przyczyn różnych (medycyna, instalacje energetyczne, o
    wojsku i innych satelitach już nie mówię) należy uwzględnić
    promieniowanie kosmiczne. Inaczej jedna flara na słońcu i coś stoi
    (serce, na przykład).

    Waldek