  • 21. Data: 2011-04-05 21:38:54
    Temat: Odp: Odp: japkowe roboty ...
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    dyskusyjnych:eqpmp6da5tnifqukankhanobj5aqfs2jrv@4ax.
    com...

    > Ale oni maja .. nie wiem - 5% rynku telefonow ? To moga nie podlegac
    > pod przepisy, w odroznieniu od MS, ktory ma pewnie z 95% rynku
    > komputerow osobistych.

    wiem, to luzne dywagacje zdroworozsadkowe a nie proby interpretacji prawa

    ja tam mam takie przeswiadczenie ze albo powinni (czyt. producenci i
    korporacje w wielu dziedzinach) przestac dokrecac srube w kwestii ochrony
    praw intelektualnych (wszyscy i wogole) albo powinni zostac zmuszeni do
    gwarantowania takiego a nie innego dzialania swoich produktow, ciekawe
    kto jaka wybralby droge

    obecne licencje, patenty, ochrony ze strony pasozytow BSA, RIAA itp itd
    powoduja ze praktycznie kazdy (gdyby go przeswietlic) powinien isc siedziec
    jest to dosyc niepokojace widmo bata ktorym mozna dostac kiedy wyjdzie sie
    przed szereg

    i jest to pewne chmstwo ze akurat pozwala sobie na to firma (pomijajac
    ze faktycznie byla to przejeta spolka corka czy jakos tak) instalujaca
    niegdys ludziom rootkity

  • 22. Data: 2011-04-06 08:27:53
    Temat: Re: Odp: japkowe roboty ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał w
> [...]
    > zmuszeni do
    > gwarantowania takiego a nie innego dzialania swoich produktow,

    Temat na dluzsza dyskusje, szczegolnie z patentami.

    Akurat Sony posiada spory dzial Entertainment i dla nich piractwo
    to grube pieniadze :-)

> [...]
    > isc siedziec
    > jest to dosyc niepokojace widmo bata ktorym mozna dostac kiedy

    No ale wiesz - postepujesz zgodnie z licencja i placisz, to nie
    siedzisz. A potem ci 32GB w telefonie niepotrzebne :-)

    W USA sie zaczelo naglasnianie sprawy, chwilowo atakuja jakas
    drobnice - ktos tam sciagnal nielegalnie 10 utworow, a rachunek
    dostal na 20 tys $.

    J.

  • 23. Data: 2011-04-06 08:29:25
    Temat: Re: japkowe roboty ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w
    > radio-rom-ów nikt nie hakuje

    Na razie ?

    Jak to w ogole jest zorganizowane - wirtualna maszyna, drugi
    procesor, czy jeszcze inaczej ?

    J.

  • 24. Data: 2011-04-06 09:30:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 6 Apr 2011 10:29:25 +0200, J.F. napisał(a):

    > Na razie ?

    a po jaką cholerę?

    > Jak to w ogole jest zorganizowane - wirtualna maszyna, drugi
    > procesor, czy jeszcze inaczej ?

    albo kompletnie oddzielny układ albo oddzielny układ logiczny - np. w
    Qualcommach jest od tego oddzielny rdzeń procesora. Z własną pamięcią,
    własnym flashem, własnym systemem operacyjnym, zazwyczaj bazującym na
    jakimś dalekim pociotku linuxa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta