  • 1. Data: 2011-04-05 11:25:56
    Temat: japkowe roboty ...
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,9370391,Nazywam_
    sie_Geohot__gadzetolamacz.html

    http://fkn.pl/9fx

    "Spór między Hotzem a Sony to nie tylko kwestia tego, czy haker złamał
    prawo. Idzie o wyższą stawkę - o to, do jakiego stopnia klienci, którzy
    płacą za elektroniczne gadżety, są ich właścicielami. I w jakim stopniu
    mogą w nie ingerować, co zmieniać."

    Temat jest ważny, bo zbliża się czas, że i dzwonka nie zmienimy, jak nam
    jakiś korpoświr nie pozwoli a jak nie pozwoli, to i pozwi... ;-)
    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 2. Data: 2011-04-05 11:30:16
    Temat: Re: japkowe roboty ...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:25:56 +0200, TGor napisał(a):

    > Temat jest ważny, bo zbliża się czas, że i dzwonka nie zmienimy, jak nam
    > jakiś korpoświr nie pozwoli a jak nie pozwoli, to i pozwi... ;-)

    tylko czemu japkowe? Choroba się potężnie rozszerza:
    http://www.droid-life.com/2011/03/31/google-tightens
    -the-android-reigns-time-to-start-controlling-fragme
    ntation/
    Microsoft zrobił to samo, za niedługo się okaże, że gejfon to najbardziej
    liberalne urządzenie (po jailbreaku, którego legalność potwierdził SN w
    USA). OTOMOK!

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 3. Data: 2011-04-05 11:37:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w
    wiadomości news:1ag60qut2maat$.dlg@lepper.institute.com...

> [...]
    > najbardziej
    > liberalne urządzenie (po jailbreaku, którego legalność

    IBM dawno, dawno temu widac wiedzial co robi - oprogramowania nie
    sprzedawal tylko dzierzawil, sprzet tez mu sie zdarzalo.

    A tu .. kiedys sie doczekamy jakiegos dyzurnego prokuratora, zlapie
    paru piratow, oskarzy o wspoludzial.

    A na razie co - bojkot sony ? Szkoda, SE dzielnie mi sluzyl,
    myslalem o kolejnym :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-04-05 11:45:26
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-04-05 13:30, Waldek Godel wrote:

    > tylko czemu japkowe? Choroba się potężnie rozszerza:

    tak mi sie napisalo, gdyz nie lubie
    wole gruszki

  • 5. Data: 2011-04-05 11:58:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Apr 2011 13:37:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > A tu .. kiedys sie doczekamy jakiegos dyzurnego prokuratora, zlapie
    > paru piratow, oskarzy o wspoludzial.

    ale do tego nie trzeba hackowania, wystarczy zwykłe piractwo.
    Są takie grupy zawodowe, co za parę złociszy zrobią co chcesz - loda w
    lesie, albo łapanie wrrrednych piratów.
    Był już taki casus firmy prawniczej, co to łapała (głównie medialnie ale
    nie tylko) piratów z piracką Ałtomałpą. Jak miałeś pirackiego Tomtoma albo
    iGo, nikogo to nie obchodziło, proszę jechać dalej...
    Przecież to jest dokładnie ten sam deseń, tylko w didaskaliach
    amerykańskiego systemu prawniczego.
    A najśmieszniej będzie, jak te soniacze pi-arowe miliardy wpompowane w
    prawników polegną, bo naprawdę Geohota będzie dosyć ciężko dopaść. Nie
    mówię, że jest to niemożliwe, ale że Geohot ma dosyć solidne argumenty -
    uruchamianie linuxa na WŁASNEJ, legalnej konsoli. A prawo własności u
    jankesów jest dosyć mocno zakorzenione, równie mocno jak prawa autorskie.
    Stąd też klęska Apple w sprawie jailbreaka.

    > A na razie co - bojkot sony ? Szkoda, SE dzielnie mi sluzyl,
    > myslalem o kolejnym :-)

    A co takiego od Sony jest warte uwagi w ostatnich latach? Bo jakoś od
    czasów k800i jakoś nie kojarzę. Kompletna klęska Xperii (co widać po ich
    cenach), słaba jakość wszystkiego innego (bardzo duża awaryjność wielu
    modeli), brak innowacji w innych branżach, gdzie zostali wyprzedzeni przez
    koreańczyków. Masz chociaż jeden powód przepłacania za logo SONY ?
    Bo ja niespecjalnie...
    No byłby jeden - laptopy VAIO, zwłaszcza te drogie. (ale zawsze można
    wybrać Samsunga). I to w zasadzie wszystko co jest warte uwagi z tym logo.

    Jak się przypatrzę produktom w domu, to te z logo SONY policzyłbym na
    palcach jednej ręki i to nie wszystkich.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 6. Data: 2011-04-05 12:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tomtoma albo
    > iGo, nikogo to nie obchodziło, proszę jechać dalej...

    Tylko wiesz - "hackowania" nie ma w kodeksie karnym, a jak
    stwierdzisz kopiowanie programow, to mozna przy okazji oskarczyc
    producenta programu do lamania, Vobis i Sony jako dostawcow sprzetu
    i np Tauron jesli on dostarczyl energie.

    W USA moze wygladac nieco inaczej.

> [...]
    > jankesów jest dosyć mocno zakorzenione, równie mocno jak prawa
    > autorskie.
    > Stąd też klęska Apple w sprawie jailbreaka.

    W USA moze miec to jeszcze inne efekty - wydatki na prawnikow.

    > A co takiego od Sony jest warte uwagi w ostatnich latach?

    Niby nic, ale ogolnie bylem zadowolony. tzn z telefonow.
    A na swiadomy wybor nie mam szans - trzeba zaufac jakiejs marce.

    J.

  • 7. Data: 2011-04-05 12:59:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Apr 2011 14:24:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Niby nic, ale ogolnie bylem zadowolony. tzn z telefonow.

    słowo "byłem" ma tu kluczowe znaczenie :-)
    Aktualnie wyłącznie Xperia Arc niesie ze sobą jeszcze pewne nadzieje, bo
    generalnie w tej marce wieje nudą i żenadą. Od paru lat.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 8. Data: 2011-04-05 13:40:44
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 05-04-2011 o 13:25:56 TGor <t...@o...pyl> napisał(a):

    > do jakiego stopnia klienci, którzy płacą za elektroniczne gadżety, są
    > ich właścicielami

    Dla mnie odpowiedź jest tylko jedna i prosta. To co kupisz robisz z tym co
    chcesz.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 9. Data: 2011-04-05 13:49:59
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 15:40:44 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Dla mnie odpowiedź jest tylko jedna i prosta. To co kupisz robisz z tym co
    > chcesz.

    No ta.
    Ale Apple i inni dowodzą że kupując telefon nie kupujesz oprogramowania.
    Czyli z softem nie możesz robić co chcesz.
    Choć telefon to możesz i zmielić jak chcesz.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 10. Data: 2011-04-05 16:10:09
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-04-05 13:30, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Microsoft zrobił to samo, za niedługo się okaże, że gejfon to najbardziej
    > liberalne urządzenie (po jailbreaku, którego legalność potwierdził SN w

    Porównujesz opóźnienie w wypuszczeniu kodu źródłowego systemu z
    procesowaniem się o jailbreak? Bardzo, rzekłbym, odważne i nierozsądne.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118