  • 571. Data: 2010-10-03 09:57:18
    Temat: Re: W Polsce króluj? z?omy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.10.2010 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > To fiat, posuniecie bardzo uzasadnione :-P
    > Ale to samo przeciez pokutuje i u nas. Jedni wierza ze samochod
    > powinien miec gora trzy lata, inni ze 5, itd.
    >
    > A tego piecioletniego pewnie kupil od niego inny niemiec.

    Czytałem gdzieś, że pierwszy właściciel w Niemczech użytkuje samochód
    średni przez osiem lat!
    --
    Samotnik

  • 572. Data: 2010-10-03 10:26:16
    Temat: Re: Odp: W Polsce królują złomy
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 28 Wrz, 11:55, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:

> [...]
    > i zmusić do kupna kredytu na nowy samochód, za który zapłaci oddając
    > połowę ze swoich pięcioletnich zarobków.
    > Po czy jak już spłaci po pięciu latach, to znowu trzeba go zmusić podatkiem
    > od starego wozu do płacenia jeszcze więcej.
    >
    > To jaki ktoś kupuje samochód to jest jego ocena i wybór.
    >
    > Bardziej bym wolał, aby przeglądy były tańsze i bardziej restrykcyjne.
    > Wtedy mniej by było faktycznych "złomów" na ulicach.
    >
    > 10 letnie wozy w 2010 roku oznaczają, że są to auta z 2000 roku.
    > Większość z nich ma blachę ocynkowaną i ładny lakier.
    >
    > Trochę rozsądku i trzeźwego myślenia się przyda.

    Zgadzam się w 100%, dodam, że nie zawsze kupno używanego auta to
    wybór, a często to konieczność.

    Poza tym fakty, fakty, fakty, a nie statystyki i procenty.
    Tu rośnie: http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/451537,sprzed
    az_aut_w_polsce_dalej_rosnie.html
    a tu spada: http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8343641,Sprzedaz
    _aut_w_Polsce_maleje.html

    Nie chce mi się analizować co i jak, ale to wszystko aby była
    sensacja. W poprzednim roku sprzedano 320tyś nowych auto, czy to
    naprawdę tak mało?
    Jak można kupić auto w Polsce jeśli takie samo 300km dalej (bez cła)
    jest ponad 20% taniej?
    Jak można kupić auto w Polsce jeśli u dealera słyszy się, że nie ma
    takiego egzemplarza do przejechania się?
    Dorzucę brak możliwości odliczenia pełnego VATu bez kombinacji -
    oczywiście dla firm. Co mnie zawsze dziwi - czyżby samochód to taki
    kosmiczny CUD, czy jak? A np. komputer to już co innego :)?

    Pzdr.
    Jacek

  • 573. Data: 2010-10-03 10:47:05
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > roku? -Sprzedalem? -Dlaczego? Przeciez on calkiem fajny byl. -No jak to
    > dlaczego??? Przeciez stary juz byl, 5 lat mial... -?!?"

    Co Cię tak dziwi?
    Mało kto eksploatuje swoje auto więcej niż 5 lat.
    Ja też zamierzam sprzedać najpóźniej gdy będzie miało tyle lat.

  • 574. Data: 2010-10-03 10:59:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2010 07:57:18 +0000 (UTC), Samotnik wrote:

    >Czytałem gdzieś, że pierwszy właściciel w Niemczech użytkuje samochód
    >średni przez osiem lat!

    Powatpiewam, bo spojrz na mobile.de - w kazdym wieku sporo aut na
    sprzedaz.

    Maja tez sporo leasingow na 3 czy 4 lata. Chyba ze potem uzytkownik
    odkupuje i dalej jezdzi, w co troche watpie, i to sie liczy jako jeden
    wlasciciel.

    J.

  • 575. Data: 2010-10-03 11:22:47
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-03 10:47, Cavallino pisze:

    > Co Cię tak dziwi?
    > Mało kto eksploatuje swoje auto więcej niż 5 lat.
    > Ja też zamierzam sprzedać najpóźniej gdy będzie miało tyle lat.

    Dzisiaj juz mnie nie dziwi, wtedy jeszcze tak.
    BTW to byla tylko odpowiedz w formie ciekawostki dla przedmowcy.

    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM

  • 576. Data: 2010-10-03 11:28:19
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-03 09:47, J.F. pisze:

    > Chiny nie sa znow takie drogie, Skandynawia tez nie.
    > Owszem, przelot do Chin swoje kosztuje, pewnie akurat tych pare razy
    > wiecej niz przejazd do Chorwacji, Skandynawia tez drozsza .. tylko po
    > co przeplacac za mrozne morze :-)

    Skoro to wszystko takie niedrogie to pokaz mi mi malzenstwo, w ktorym
    jedna osoba zarabia min. krajowe, druga srednia krajowa i leca raz w
    roku do Chin na 2 tyg. do Hotelu 5*, do tego pala ok.120 paczek
    fajek/mies i jeszcze stac ich na oplacenie mieszkania 80m i samochodu o
    przyzwoitym standardzie.

    > Bo w koperte wsadzaja zwyczajowa kwote 500 euro ?

    Widze, ze zagadka nie byla zbyt trudna ;)

    > Wiesz, w Polsce tez mozna znalezc sporo osob ktore sobie nie odmawiaja
    > drobnych przyjemnosci, nie zastanawiaja sie ile wydaja na kawe, na
    > papierosy - choc te akurat mamy tansze.

    To jest ta roznica: w Pl to sie traktuje juz w kategoriach przyjemnosci,
    dla nich to po prostu chleb powszedni.

    > Prad jest tani.

    Ale 3x TV juz nie

    > Ten zwyczaj dotarl i do Polski, tak po prostu znacznie wygodniej,
    > no i jest miejsce na kilkadziesiat osob. Tylko by trzeba spytac ile to
    > kosztuje i czy nie ma zwyczaju ze goscie placa za siebie :-)

    Goscie jedza i pija do rana, i za siebie nie placa

    > No wiesz - i u nas lokali pelno, i ludzi w nich pelno.
    > I mlodziez w nich organizuje 18-tki za kieszonkowe ..

    Nie znam takich, jezeli juz, to z naprawde dobrze sytuowanych domow. A
    ja mowie o ludziach, ktorzy na prawde malo zarabiaja.

    > To fiat, posuniecie bardzo uzasadnione :-P

    ;)

    > Ale to samo przeciez pokutuje i u nas. Jedni wierza ze samochod
    > powinien miec gora trzy lata, inni ze 5, itd.
    >
    > A tego piecioletniego pewnie kupil od niego inny niemiec.

    Tak.

    > Juz im sie zdazyla polepszyc :-)

    Z tego co wiem, to w tym konkretnym przypadku nie bardzo, ale nadal maja
    11 pokojowy dom z basenem i 3 samochody oraz 2 motocykle, wiec chyba nie
    jest tak tragicznie ;)

  • 577. Data: 2010-10-03 12:05:44
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-03 09:28, J.F. pisze:

    > wez pod uwage ze to tylko splata kapitalu, z odsetkami bedzie pewnie
    > dwa razy wiecej, no chyba ze w Szwecji banki panstwowe i kredyty tez
    > panstwowe.

    No wlasnie po waszych uwagach tak sie zastanawiam, czy czegos nie
    popitol..lem, ale kwota jaka mi wtedy wyszla zwalila mnie z nog.

    > 40 lat ? to ile oni maja lat i jak dlugo bank mysli ze beda pracowac ?
    > Chyba ze z emerytury tez beda splacac :-)

    Kobita mloda, meza nie znam ;), ale na pewno pare lat mu na studiach zeszlo

    > Lekarz .. no nie wiem, jak znam socjalizm to lekarzowi nie pozwola
    > zbyt duzo zarobic :-)
    > A jesli jednak lekarz duzo zarabia .. to jak mieszkaja inni ?
    > Nie stac ich na marny domek ?

    No taki marny to on nie byl, bo murowany i powyzej 100m.kw., wiec "z
    gornej polki". Z tego co zauwazylem jak tam bylem kiedys: tam domkow
    duzo sie z drewna buduje (tego surowca maja pod dostatkiem) i malych,
    tak na oko 80-100m.kw., w miastach to bloki, nie zauwazylem dzielnic
    willowych jak u nas czy w zachodniej europie (ale tez specjalnie nie
    szukalem, wiec moze sie myle)

    > Znaczy sie juz wiemy ze np kostka brukowa jest na tym zachodzie
    > cholernie droga :-) A jednak stosuja ja powszechnie :-)

    No w Szwecji przynajmniej, bo tam brak surowcow. Wszystko co sie da to z
    kamienia. Czy kostke stosuja tak powszechnie to nie wiem, ale podjazd
    pod garaz i chodniczki w ogrodzie akurat chcieli zrobic.

  • 578. Data: 2010-10-03 12:27:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Z tego co wiem, to w tym konkretnym przypadku nie bardzo, ale nadal maja
    > 11 pokojowy dom z basenem i 3 samochody oraz 2 motocykle, wiec chyba nie
    > jest tak tragicznie ;)

    Za średnią krajową?
    To kto żyje w Niemczech w kamienicach i mieszkaniach komunalnych? ;-)

  • 579. Data: 2010-10-03 12:27:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 Oct 2010 12:05:44 +0200, venioo wrote:
    >W dniu 2010-10-03 09:28, J.F. pisze:
    >No wlasnie po waszych uwagach tak sie zastanawiam, czy czegos nie
    >popitol..lem, ale kwota jaka mi wtedy wyszla zwalila mnie z nog.

    Moze faktycznie 12 mln ale koron szwedzkich. Nie wiem po ile korona,
    ale 6mln zl to nadal sporo.

    >Kobita mloda, meza nie znam ;), ale na pewno pare lat mu na studiach zeszlo

    Z lekarzami jeszcze ciekawiej - w Szwecji moze byc inaczej, ale same
    studia nie wystarczaja do duzych zarobkow, chyba ze jako
    przedstawiciel firmy farmaceutycznej :-)

    >No taki marny to on nie byl, bo murowany i powyzej 100m.kw., wiec "z
    >gornej polki". Z tego co zauwazylem jak tam bylem kiedys: tam domkow
    >duzo sie z drewna buduje (tego surowca maja pod dostatkiem)

    Drewno nie jest takie zle, tylko mniej trwale no i nie mozna sie z
    sasiadami klocic :-)
    Choc co do trwalosci to mam pewne watpliwosci, taki domek z betonu,
    pustakow i styropianu bedzie sie za 100 lat nadawal do zamieszkania
    czy najlepiej byloby go rozebrac i postawic od nowa ? :-)

    >i malych, tak na oko 80-100m.kw., w miastach to bloki, nie zauwazylem dzielnic
    >willowych jak u nas czy w zachodniej europie

    No popatrz - tak swietnie zarabiaja i co z tego maja - ciasny domek
    lub ciasne mieszkanie w bloku :-) Plus samochod klasy srednio-wyzszej,
    tzn Volvo.:-)

    Chyba ze nie doceniam tych ich blokow, moze maja mieszkania po 150m,
    po co komu wiecej.

    >No w Szwecji przynajmniej, bo tam brak surowcow. Wszystko co sie da to z
    >kamienia. Czy kostke stosuja tak powszechnie to nie wiem,

    Betonowa widac stosuja powszechnie, skoro zrobili sobie specjalne
    maszynki do jej ukladania :-)

    J.

  • 580. Data: 2010-10-03 12:30:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Moze faktycznie 12 mln ale koron szwedzkich. Nie wiem po ile korona,

    0,42

    > ale 6mln zl to nadal sporo.

    Niecale 5.
    To juz nie jest nierealne, przy innych cenach w Szwecji.
    Pewnie Panstwo doplaca do tego kredytu.

    > Choc co do trwalosci to mam pewne watpliwosci, taki domek z betonu,
    > pustakow i styropianu bedzie sie za 100 lat nadawal do zamieszkania
    > czy najlepiej byloby go rozebrac i postawic od nowa ? :-)

    A co, nie widziales 100 letnich domów czy kamienic?