  • 11. Data: 2011-01-30 20:04:53
    Temat: Re: Odp: Technika DSP - demodulacja FSK
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 30 Jan 2011 20:17:02 +0100, J.F napisał:

    > Teoretycznie moze nie, ale juz w prehistorycznych czasach modemy
    > robily to w pol okresu, a w poznej starozytnosci kluczowano 3429 baud,
    > na nosnej cos 1800Hz, w pasmie 3300Hz (teoretycznie) i jeszcze majac w
    > kanale probkowanie 8kHz i 8 bit. I rozpoznawano ok 9 bitow na symbol.

    :-)

    > Goertzel tez sie powinien do tego nadawac, tylko trzeba zrozumiec jak
    > on dziala i odpowiednio wykorzystac :-)

    A możesz mnie jakoś nakierować :) ? Ni hu hu nie przychodzi mi do głowy jak
    go użyć do szybkiego wykrycia prążka.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 12. Data: 2011-01-30 20:55:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, January 30, 2011, 8:17:02 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > na nosnej cos 1800Hz, w pasmie 3300Hz (teoretycznie) i jeszcze majac w
    > kanale probkowanie 8kHz i 8 bit. I rozpoznawano ok 9 bitow na symbol.

    Ale to była QAM a nie FSK...

    > Goertzel tez sie powinien do tego nadawac, tylko trzeba zrozumiec jak
    > on dziala i odpowiednio wykorzystac :-)

    A ja z tego i tak niewiele rozumiem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-01-30 21:54:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 21:55:08 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >
    >Ale to była QAM a nie FSK...

    Na 2 probkach niewielka roznica :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-01-30 22:28:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 20:04:53 +0000 (UTC), Verox wrote:

    >A możesz mnie jakoś nakierować :) ? Ni hu hu nie przychodzi mi do głowy jak
    >go użyć do szybkiego wykrycia prążka.

    ten algorytm, tzn dwie zmienne plus algorytm, tworzy taki niby
    swobodny rezonator. Podasz odpowiednia czestotliwosc to mu amplituda
    rosnie.

    Trzeba dwa rezonatory i sprawdzac w ktorym szybciej rosnie.
    A rosnie juz w jednym okresie.

    Ale tak sobie zasymulowalem i ciekawostke zauwazylem - potrafi tez
    zmalec. W sumie nie dziwne - po tych wszystkich modulacjach sygnal
    wymuszajacy moze byc w przeciwfazie do swobodnych drgan. Wiec albo
    trzeba resetowac na poczatku bitu, albo dorobic tlumienie - i to
    raczej spore.

    J.

  • 15. Data: 2011-02-01 12:14:09
    Temat: Re: Technika DSP - demodulacja FSK
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com> napisał w
    wiadomości news:slrnikarq5.4rb.antispam_verox@matrix.verox.pl..
    .
> [...]
    > sensie
    > czasu obliczeń, najlepiej stały przecinek) dyskryminator FSK?

    Implementacja na AVR:
    http://www.nailed-barnacle.co.uk/callerid/avr/Caller
    ID.asm
    może się przyda.
    Nie pamiętam, czy to dokładnie ten program sprawdzałem, ale można zerknąć.
    Ważną rolę odgrywa filtracja sygnału (tutaj filtr FIR).

    Michał

  • 16. Data: 2011-02-02 14:34:13
    Od: WP <p...@g...com>

    On 30 Sty, 15:01, Verox <a...@b...veroxsystems.com>
    wrote:
> [...]
    > Czy ktos z Was może mi podpowiedzieć czego szukać żeby zrobić tani (w sensie
    > czasu obliczeń, najlepiej stały przecinek) dyskryminator FSK?

    A bardzo się upierasz przy tym 2200 Hz? Gdyby z tego zrobić 2400 to
    znam niewymagający alg dający się zapisać nawet bez mnożenia, ale
    bazujący na tym że każdy symbol zawiera całkowita ilość półokresów
    (1200/1800 też by pasowało).
    WP

  • 17. Data: 2011-02-02 19:38:58
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 2 Feb 2011 06:34:13 -0800 (PST), WP napisał:

> [...]
    > znam niewymagający alg dający się zapisać nawet bez mnożenia, ale
    > bazujący na tym że każdy symbol zawiera całkowita ilość półokresów

    Mnie tam wszystko jedno czy 2200 czy 2400, jednak musiałbym przekonać wszystkich
    którzy używają Packet-Radio do przestrojenia się o te 200 Hz wyżej ;-)
    Algo możesz oczywiście opisać :-)

  • 18. Data: 2011-02-03 03:59:37
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Verox <a...@b...veroxsystems.com> wrote:

    > Próbuje zdemodulować sygnał FSK 1200/2200 Hz - szybkość modulacji 1200 bit/s

    APRS?

    --
    gof

  • 19. Data: 2011-02-03 13:32:07
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 3 Feb 2011 03:59:37 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał:

    > APRS?

    Tak, ogólnie PR

  • 20. Data: 2011-02-04 00:17:45
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > Tak, ogólnie PR

    PR oprócz APRSu jeszcze żyje? :)

    Sam stoję przed tym tematem - chcę się uruchomić na APRSie a żaden tracker z
    tych, które przejrzałem, nie spełnia moich potrzeb, więc robię swój. Nie chcę
    pisać wszystkiego od nowa tylko w miarę możliwości wykorzystać już istniejące
    rozwiązania. I też właśnie rozglądam się za wydajnym sposobem wykrywania
    częstotliwości, bo liczenie przejść przez zero (tak działa WhereAVR) podobno
    średnio się sprawdza.

    FOA-Pack wygląda obiecująco, ale nie znalazłem nigdzie kodu źródłowego do tego
    trackera, a to dla mnie podstawa - plik .hex do wrzucenia do mikrokontrolera
    mnie nie interesuje.

    Mój tracker ma mieć moduł Bluetooth (BTM-112) i komunikować się ze mną przez
    telefon, na razie mam wizję komunikacji tekstowej przez telefon (Pocket Putty
    na Windows Mobile).

    sp5gof

    --
    gof