eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyładowanie akumulatoraRe: Odp: Odp: ładowanie akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odp: Odp: ładowanie akumulatora
    Date: Sat, 26 Feb 2011 17:41:52 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <ikbe0v$mrn$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4d4152e0$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    <ij8pc8$pl$1@node2.news.atman.pl> <ij90og$e1s$1@inews.gazeta.pl>
    <ikaiee$9p1$1@node2.news.atman.pl> <ikb0jr$16r$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1298742112 23415 172.20.26.234 (26 Feb 2011 17:41:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Feb 2011 17:41:52 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 213.241.90.104
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2353259
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > On Sat, 26 Feb 2011 13:52:59 +0000 (UTC), kogutek wrote:
    > >Niech będą Ci dane trzy akmulatory. Jeden trzy letni Varta 120Ah. Drugi Centra
    > >60 Ah - 1rok i siedem miesięcy. Trzeci marketowy z dolnej półki 45Ah 9
    > >miesiecy po zimie z kiepsko zapalającym samochodem. Vartę rozladowalą lampka
    > >tak że nic już nie dzialąło. Przy Centrze jeszcze byly światła ale nie
    > >zakreciła rozrusznikiem. Marketowy kręcił i zapalal ale chcesz wyjechać na dwa
    > >miesiace i nie mieć problemow z odpaleniem po powrocie. W wersji normalnej
    > >masz prostownik z regulacją prądu ładowania 0-8A. Jakimi prądami i w jakim
    > >czasie będziesz ładował każdy z tych akumulatorów?
    >
    > Ale to czegos ma dowodzic lub do czegos prowadzic ?
    >
    > W praktyce kazdy z tych akumulatorow jest na codzien ladowany w
    > samochodzie pradem blizej nieokreslonym (blisko 100A w pierwszych
    > sekundach ?), a jak raz na rok naladujesz z prostownika pradem
    > niezalecanym .. to tez nie zauwazysz roznicy.
    >
    > J.
    >
    Czy ma czegoś dowodzić pytasz. Niczego. Sam zauważyłes ze praca akumulatora
    samochodowego z bardzo dużymi obciążeniami i pradami ladowania specjalnie mu
    nie szkodzą. Jest do tego przystosowany konstrukcyjnie. Nie bez powodu nazywa
    się rozruchowy. Wsadził byś na jego miejsce w samochodzie akumulator ołowiowy
    trakcyjny o takiej samej pojemności to byś go zużył w kilka miesięcy. Również
    bateria zlożona z akumlatorów rozruchowych w wózku widłowym padła by bardzo
    szybko.Inaczej są zrobione w środku. I w związku z róznicami w budowie
    wymagaja innych parametrów źrodłą prądu do łądowania. Trakcyjne niszczy
    rozładowanie i ładowanie bardzo dużymi prądami ale wymagają przy lądowaniu
    źrodlą o napięciu na poziomie 17 voltów bo inaczej się nie nalądują w stu
    procentach. A rozruchowe dobrze znoszą bardzo duże prądy ale nie znoszą
    ładowania do pełna i gazowania. A Ty jakimi prądami bys ładował akumlatory z
    przykłądu.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: