  • Data: 2013-08-13 18:59:59
    Temat: Re: Odp: Odp: Zasilacz wysokonapięciowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Sylwester,

    Tuesday, August 13, 2013, 6:13:27 PM, you wrote:

    > Gumowe rękawice wskazane, ale niewygodne.
    > Zaproponuję jeszcze poczytanie tego losowo wybranego świadectwa:

    > "W sprawie porażeń prądem nie znam teorii, ale mogę podzielić się

    [...]

    > właściwie nic mi nie jest. Czytając wcześniejsze posty zgaduje że natężenie
    > musiało być małe ok. 15-20 mA. Nie znam się na elektryce. Ktoś może zna
    > odpowiedz?"

    Tak tylko dla informacji podam, że dla uszkodzonego naskórka przyjmuje
    się rezystancję przejścia przez ludzkie ciało rzędu 1 kilooma. Czyli
    prąd rzędu 230mA RMS. To jest zdecydowanie bezpośrednie zagrożenie dla
    życia - o ile pamiętam, za śmiertelny uważa się 60mA.

    Zaliczyłem kiedyś porażenie 220V ręka-ręka bez uszkodzenia naskórka,
    czyli prądem przepływającym znacznie niższym. I tak myślałem, że to
    już koniec.

    --
    Best regards,
    RoMan