  • 61. Data: 2011-04-06 14:04:48
    Temat: Re: Odp: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > dopiero teraz wrocilem do tego watku,
    > ty tak na serio czy trollujesz?
    >
    > zakladajacy watek walnal liste zyczen z 'ery' ktora jest nierealna nawet
    > przyjmujac budzet 5 razy wiekszy niz ten przy ktorym stracil
    > zainteresowanie
    > "16GB RAM ksoztowao by prawie 2500zł co się mija z celem" wiec o czym niby
    > ktokolwiek ma pisac na tej liscie DYSKUSYJNEJ?

    W tej chwili nie bardzo pamiętam treść tego wątku. 8GB DDR2 kosztuje ok.
    400zł netto. DDR3 jakieś 250zł netto. Innymi słowy zadam pytanie: o co
    chodzi?

    Są pewne zastosowania, nawet teoretyczne, gdzie wykorzystuje się dużą
    ilośc pamięci ram, chociażby do eksperymentów związanych z algorytmami
    lub czymkolwiek innym. Ten kto kupuje sprzęt decyduje o tym
    zastosowaniu, można sugerować inne ścieżki, aczkolwiek zabranianie (co
    poniekąd przejawia się w głosach niektórych twardogłowych), jest
    zupełnie nie na miejscu.

    Przypomina mi się pewna sytuacja, która miała miejsce jakieś 15 lat
    temu, do serwisu oddałem mocno przerobioną amigę, niekoniecznie zgodnie
    ze sztuką (np. zimne luty). Serwisant oczywiście naprawił, ale miał do
    mnie pretensje, że mój sprzęt tak potraktowałem. Czy on miał racje, czy
    nazbyt personalizował zwykły kawałek H/W?

    EOT.

  • 62. Data: 2011-04-06 19:21:18
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 16:04:48 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

> [...]
    > mnie pretensje, że mój sprzęt tak potraktowałem. Czy on miał racje, czy
    > nazbyt personalizował zwykły kawałek H/W?

    Za tekst, ze Amiga to "zwykly kawalek H/W" powinienes splonac na stosie! :-P

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 63. Data: 2011-04-07 05:10:56
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-06 21:21, Norbert wrote:

    > Za tekst, ze Amiga to "zwykly kawalek H/W" powinienes splonac na stosie! :-P

    Czciłem ją na swój sposób, rozszerzenie do 1.5MB kosztej ukladow pamieci
    i jednej bramki LS + pare innych rozszerzen. Nawet najwieksza duma
    ucierpiałaby przy takiej liczbie eksperymentów ;)