  • 41. Data: 2012-04-25 14:39:46
    Temat: Re: Odp: Inicjatywa przeciwko fotoradarom
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    masti <g...@t...hell> napisał(a):

    > Dnia pięknego Wed, 25 Apr 2012 11:57:36 +0000 osobnik zwany kogutek
    > wystukał:

    > grup

    > ustalał

    > -

    > sposób stawiania znaków załatwiają rozporządzenia a nie ustawy.

    Jak nie ma ustawy to nie ma rozporządzenia. Informuje i objaśniam bo widać nie
    jesteś za mocny w temacie. Ustawa to część teoretyczna. Rozporządzenie to
    praktyczna. W ustawie można określić ogólnie miejsce, na przykład że w środku
    każdej wioski, albo przy budynku sołtysa. A w rozporządzeniu grubość rurki do
    jakiej przykręcony jest znak.

  • 43. Data: 2012-04-25 14:42:38
    Temat: Re: Inicjatywa przeciwko fotoradarom
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-25 14:30, Tomasz Pyra pisze:
    > On Wed, 25 Apr 2012 14:05:18 +0200, J.F wrote:
    (...)

    > No to się nie ma co śmiać - już gdzieś tam wspomina się że oni by chcieli
    > nie żeby kierujący odpowiadał za wykroczenia, a właściciel pojazdu.

    Jeżeli nie wskaże kto prowadził, bądź nie było kradzieży - w czym
    problem? Samochody same z siebie zasadniczo nie jeżdżą, a kombinacje
    z "chodzącą amnezją" dawno przestały być śmieszne.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 42. Data: 2012-04-25 14:42:38
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 25/04/2012 13:32, Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2012-04-25 14:19, kamil pisze:
    > (...)
    >
    > Nie wnikając w Twoje teorie o pracy, chceniu itd. to najzabawniejsze w
    > tym narzekaniu na FR i podobne jest to, że w Polsce tego w zasadzie nie
    > ma, za to wrzask jaki :)

    Coś czytałem o... 75 sztukach na cały kraj pod koniec ubiegłego roku. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 44. Data: 2012-04-25 14:45:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 25 Apr 2012 14:11:43 +0200, Arek wrote:

    > Te gminy są znane w całej Polsce. Tam każdy jedzie poniżej ograniczeń.

    Teoretycznie :)
    Bo te gminy bronią się przed tym jak mogą - i póki co im się to udaje.

    > Co oczywiście zmniejsza przepustowość, ruch się korkuje itp. Więc
    > mieszkańcy zbytniego zysku z tych FR nie mają.

    Mają mają - i to z roku na rok coraz większy.

  • 45. Data: 2012-04-25 14:57:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 25 Apr 2012 00:32:32 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > Na pewno nie jest to działalność rozrywkowa komendanta straży miejskiej czy
    > komendanta najbliższego komisariatu.

    Ale dokładnie tak to jest.
    Nie wiem wyobrażasz sobie twór zwany gminą i nią rządzących, ale mówimy
    zazwyczaj o malutkim miasteczku, kilku tysiącach ludzi w nim i okolicznych
    wsiach, w tym kilkunastu osobach lokalnej "elity" na którą składa się wójt,
    komendant straży gminnej, czasami jeszcze pożarnej, jakiś lekarz, proboszcz
    i paru sklepikarzy.
    I takie rzeczy jak ustawić znak czy fotoradar to się ustala na stopie
    towarzystkiej.

  • 46. Data: 2012-04-25 14:57:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    >Co do zysków, to AFAIR 1.2mld zł zostało wpisane w tegoroczny budżet
    >jako
    >wpływy z tych FR (i to jak rozumiem uwzględniało że system dopiero
    >jest w
    >budowie). Gdzieś czytałem że w 2013 planuje się 2.5mld (co by
    >potwierdzało
    >to że po uruchmoeniu planują sporo więcej).

    >A tu im jakoś się nie sprawdza...
    >Sądzę że ktoś szacując wpływy nie policzył że jak kierowca zobaczy
    >znak o
    >kontroli FR i żółtą budkę, to zwolni.

    To jest tylko ok 100zl na samochod. Rocznie.
    Mysle ze spokojnie moga zalozyc taka kwote, przynajmniej w pierwszych
    latach.

    Ja tylko watpie czy uda im sie ten system wdrozyc w tym roku.

    >Prawda jest taka że zgodnei z prawem, w niebezpiecznych i
    >oznakowanych
    >miejscach, żółtymi FR wielkiego biznesu robić się po prostu nie da.

    Da da, jest np gierkowka, jest skrzyzowanie, ograniczenie do 70,
    tablica, slupek FR ... i ile jedziesz ? Ja na razie troche szybciej,
    bo ten slupek pusty jest, tak mi podpowiada doswiadczenie :-)

    No i wrazenie calosciowe jest jak pisze - moze tu wcale nie o
    pieniadze chodzi.
    Postawisz FR odpowiednio gesto, to kierowcy zaczna przestrzegac
    ograniczen, bo sie wrecz nie bedzie oplacalo rozpedzac.

    >Chyba że zmienią prawo tak że funkcjonariusze ITD obsługujący
    >fotoradar
    >wezmą ze 20% mandatu do kieszeniu - wtedy od razu żółta farba z nich
    >odpadnie, znaki ktoś ukradnie, FR się przekręci równolegle z drogą i
    >wyniki
    >będą jak w strażach gminnych ;)

    Kolo mnie juz postawili znak "FR na dystansie 1 km". I czasem poluja
    nieoznakowanym samochodem, a czasem i zoltym FR zza krzaka.
    Ale tez tu chyba nie o pieniadze chodzi, bo w budzet wpisana kwota
    smiesznie mala.
    Aczkolwiek moze sie zmienic, bo budzet miasto ma napiety :-)

    >No to się nie ma co śmiać - już gdzieś tam wspomina się że oni by
    >chcieli
    >nie żeby kierujący odpowiadał za wykroczenia, a właściciel pojazdu.

    Obecne przepisy juz i tak czesciowo do tego prowadza, bo zdjecia ci
    nie wysla.

    Co zreszta tak prawde powiedziawszy jest bez wiekszego znaczenia, bo
    jak wlasciciel zaplaci pare razy, to i kasa bedzie wieksza i
    przestrzeganie limitow w koncu tez - wiec nadal nie wiadomo o co
    chodzi :-)

    J.

  • 47. Data: 2012-04-25 15:02:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 25 Apr 2012 14:42:38 +0200, Artur Maśląg wrote:

    > (...)

    > Jeżeli nie wskaże kto prowadził, bądź nie było kradzieży - w czym
    > problem?

    Nie nie - ma zniknąć wskazywanie.
    Płaci zawsze właściciel (firma, bank, wypożyczalnia itd...)

    Potem właściciel już własnym staraniem może sobie szukać kierującego i sie
    z nim rozliczać.

  • 48. Data: 2012-04-25 15:02:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    Arek <a...@a...pl> napisał(a):

    >To Twoje niczym nie poparte zdanie. Z wyliczeń wyszło ponad 8 stów
    >dobrowolnej
    >daniny na głowę mieszkańca.

    Tylko kiedy, bo tu ponoc tez roznie bywalo - w jednym roku bylo
    swietnie, w nastepnym przychodzilo SG zlikwidowac.
    A jak zabraknie przyjezdnych, to SG sie skupi na miejscowych :-)

    Z tymi korkami to bym tez nie demonizowal, jak sie jedzie 50 to
    latwiej sie zachowac kulturalnie i zatrzymac celem wpuszczenia, i
    latwiej sie zatrzymac jak ktos sie niekulturalnie wcisnie.
    Jakby sie tak cala reszta zmobilizowala, zorganizowala i swoje
    pierwszenstwo egzekwowala ... a to wtedy gmina swiatla postawi :-)

    J.

  • 49. Data: 2012-04-25 15:21:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-25 14:42, kamil pisze:

    > Coś czytałem o... 75 sztukach na cały kraj pod koniec ubiegłego roku. :)

    ITD ma w tych granicach (sprawnych, homologowanych itd.) Czekają na
    jakiś przetarg na 300 sztuk. Trochę stałych ma SM - ciekaw jestem, czy
    w skali kraju mają ich z 50 sztuk. Jest trochę mobilnych - będzie tego
    w skali kraju 100 sztuk? Z czym do ludzi :)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 50. Data: 2012-04-25 15:25:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-25 15:02, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie nie - ma zniknąć wskazywanie.
    > Płaci zawsze właściciel (firma, bank, wypożyczalnia itd...)
    >
    > Potem właściciel już własnym staraniem może sobie szukać kierującego i sie
    > z nim rozliczać.

    Ja wiem, że różne bzdury można usłyszeć/przeczytać, ale w to wierzyć ;)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.