  • 31. Data: 2012-04-25 14:05:18
    Temat: Re: Inicjatywa przeciwko fotoradarom
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> napisał(a):

    > Drobiu, a co to ma do rzeczy? Granica wioski granicą wioski, obszar
    > zabudowany wcale nie musi się z tą granicą pokrywać.
    >
    > AK
    Nie musi a może i to wystarczy. Jak nie chcesz płacić dobrowolnej daniny to
    się musisz dostosować. Innego wyjścia nie widzę.

  • 32. Data: 2012-04-25 14:05:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> [...]
    piekne-horyzonty-dla-fotoradarow.html

    >W rządzie założyli że fotoradary ITD będą miały podobną wydajność jak
    >fotoradary straży gminnych, a tu się okazuje że ta jest sporo niższa.
    >Bo ITD oraz budżet państwa to już zbyt duży i zbyt
    >formalno-biurokratyczny
    >twór, żeby dało się stworzyć taki kartel jak gminno-strażniczy, który
    >naginając prawo, lub je łamiąc potrafi wielokrotnie zwiększyć zyski z
    >fotoradaru robiąc rozmaite "sztuczki".
    >A ITD jednak swoje FR stawia zapewne zgodnie z prawem i tu już cały
    >plan
    >wielkich zysków bierze w łeb.

    A nie uwazasz ze moze jednak o bezpieczenstwo szlo, a nie o pieniadze
    ? :-)

    Prawa nie musza naginac, bo z rzadowym namaszczeniem mozna pod nich
    prawo napisac :-)
    Nie musza naginac terminow, bo najwyzej przez sad kierowca zaplaci do
    budzetu w sumie wiecej.

    Tylko po prostu ITD zostala zobligowana do stworzenia systemu
    _automatycznego_ , na razie to chyba przejetych FR uzywa sporadycznie,
    ale kolejnych 300 jest juz zamowionych, za dwa lata system
    automatyczny ruszy, a wtedy nie bedzie zmiluj sie :-)

    Ich kontrole byly do tej pory chyba czesto poza obszarem zabudowanym,
    to i przekroczenia mniejsze. I pewnie wcale im az tak bardzo na
    pieniadzach nie zalezy, bo inaczej "krokodylki" jak gdzies czekaja, to
    by sobie rozlozyly statyw za krzakiem, wybierajac parkingi przy
    ktorych jest ograniczenie do 70, albo nawet ustawiajac sie na drodze
    krajowej w Warszawie, gdzie co prawda zadnej ciezarowki by nie
    zatrzymali, ale na pilnowaniu FR zarobiliby znacznie wiecej :-)

    P.S. Uwazajcie, bo przepisy sie pozmienialy, teraz jest ustawa o
    kierujacych pojazdami, represje rozne ... czas kupic wykrywacz FR albo
    zwolnic :-)

    J.

  • 33. Data: 2012-04-25 14:11:43
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-24 23:41, kogutek pisze:
> [...]
    zaglosuja-przeciwko-fotorad

    > Byli by chorzy na łeb jak by zagłosowali za likwidacją. na każdego z
    > noworodkami włącznie przypada do podziału ponad 8 stów rocznie. Bo to przecież
    > nie mieszkańcy miasteczka płacą mandaty tylko przejezdni.

    Te gminy są znane w całej Polsce. Tam każdy jedzie poniżej ograniczeń.
    Co oczywiście zmniejsza przepustowość, ruch się korkuje itp. Więc
    mieszkańcy zbytniego zysku z tych FR nie mają.

    A.

  • 34. Data: 2012-04-25 14:19:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 25/04/2012 13:03, Big Jack wrote:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Rozumiem. Te wyliczenia to wynik Twoich przemyśleń i niczego innego

    Raczej obserwacji. W krajach, gdzie obywatele nie sterczą całymi dniami
    pod krzyżem i buntują się przeciwko uciskającemu ich systemowi, żyje im
    się zazwyczaj lepiej. Pytanie tylko, co jest przyczyną a co skutkiem,
    ale biorąc pod uwagę to, że apetyt zawsze rośnie, to oni są szczęśliwi,
    bo po prostu nie marnują życia na takie bzdety.

    Zróbcie tej złej władzy na złość i zacznijcie jeździć przepisowo.
    Fotoradary przestaną zarabiać, to i nie będzie się ich tyle stawiało.
    "Proste jak dymanie".

    > Chciałbyś

    Ta grupa to jedno wielkie trollowisko, inaczej trudno określić ciągnące
    się na kilkadziesiąt postów ciąganie ludzi za słówka. Ja tu dla rozrywki
    jestem. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 35. Data: 2012-04-25 14:24:43
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-24 22:58, kamil pisze:
    > drogowcami, zachodnimi kapitalistami i rzeczywistością poświęcali na
    > pracę, byli byśmy dziś bogatym krajem z dobrymi drogami. Ale po co,
    > lepiej pieprzyć tygodniami o tym samym w internecie.

    Gdyby Polacy :-) wybierali mądrzejszych rządzących to duża część ich
    podatków nie była by tak bezmyślnie marnowana na walkę z wyimaginowanymi
    przestępstwami. Ta kasa powinna pójść na efektywne i sprawne
    funkcjonowanie sadów a kodeksy odchudzone z bzdurnych paragrafów. Wtedy
    mielibyśmy bogaty kraj i drogi. Ależ żeby to dostrzec trzeba trochę
    pomyśleć i mieć trochę zaufania i szacunku dla _Polaków_ ;-)
    Pracuję dużo i efektywnie i szlag mnie trafia jak widzę marnujące się
    moje pieniądze (pół roku na nie pracuję)

  • 36. Data: 2012-04-25 14:28:05
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arek <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Co oczywiście zmniejsza przepustowość, ruch się korkuje itp. Więc
    > mieszkańcy zbytniego zysku z tych FR nie mają.

    To Twoje niczym nie poparte zdanie. Z wyliczeń wyszło ponad 8 stów dobrowolnej
    daniny na głowę mieszkańca.

  • 37. Data: 2012-04-25 14:28:46
    Temat: Re: Odp: Inicjatywa przeciwko fotoradarom
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 Apr 2012 11:57:36 +0000 osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    > To wystąp z kolegami z inicjatywą ustawodawczą. Takie sprawy załatwiają
    > ustawy. Na przykład żeby znak z nazwą wioski i że teren zabudowany stał
    > w środku wioski. Takie sprawy są do załatwienia.

    sposób stawiania znaków załatwiają rozporządzenia a nie ustawy.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 38. Data: 2012-04-25 14:30:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 25 Apr 2012 14:05:18 +0200, J.F wrote:

    > A nie uwazasz ze moze jednak o bezpieczenstwo szlo, a nie o pieniadze
    > ? :-)

    No chcieli czy nie chcieli mogło się to tak skończy.
    Chociażby umiejscowienie fotoradarów w miejscach gdzie jakaś rzetelna
    analiza pokazała że ma to sens, a nie w miejscach gdzie da się najwięcej
    zarobić (z opcją stworzenia takich miejsc włącznie).

    Co do zysków, to AFAIR 1.2mld zł zostało wpisane w tegoroczny budżet jako
    wpływy z tych FR (i to jak rozumiem uwzględniało że system dopiero jest w
    budowie). Gdzieś czytałem że w 2013 planuje się 2.5mld (co by potwierdzało
    to że po uruchmoeniu planują sporo więcej).

    A tu im jakoś się nie sprawdza...
    Sądzę że ktoś szacując wpływy nie policzył że jak kierowca zobaczy znak o
    kontroli FR i żółtą budkę, to zwolni.

    Prawda jest taka że zgodnei z prawem, w niebezpiecznych i oznakowanych
    miejscach, żółtymi FR wielkiego biznesu robić się po prostu nie da.

    Chyba że zmienią prawo tak że funkcjonariusze ITD obsługujący fotoradar
    wezmą ze 20% mandatu do kieszeniu - wtedy od razu żółta farba z nich
    odpadnie, znaki ktoś ukradnie, FR się przekręci równolegle z drogą i wyniki
    będą jak w strażach gminnych ;)

    > Prawa nie musza naginac, bo z rzadowym namaszczeniem mozna pod nich
    > prawo napisac :-)

    No to się nie ma co śmiać - już gdzieś tam wspomina się że oni by chcieli
    nie żeby kierujący odpowiadał za wykroczenia, a właściciel pojazdu.

  • 39. Data: 2012-04-25 14:31:47
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    z <z...@g...pl> napisał(a):

    > Gdyby Polacy :-) wybierali mądrzejszych rządzących to duża część ....
    jak nie jesteś Polakiem to spierdalaj do siebie a nie dobrych rad będziesz
    udzielał. My Polacy wybieramy sobie takich przedstawicieli jakich chcemy. I
    nic nie Polakowi do tego. Jak byśmy nie chcieli fotoradarów to byśmy wybrali
    takich co je zlikwidują.

  • 40. Data: 2012-04-25 14:32:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-25 14:19, kamil pisze:
    (...)
    > Zróbcie tej złej władzy na złość i zacznijcie jeździć przepisowo.
    > Fotoradary przestaną zarabiać, to i nie będzie się ich tyle stawiało.
    > "Proste jak dymanie".

    Nie wnikając w Twoje teorie o pracy, chceniu itd. to najzabawniejsze w
    tym narzekaniu na FR i podobne jest to, że w Polsce tego w zasadzie nie
    ma, za to wrzask jaki :)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.