  • 11. Data: 2009-03-27 14:30:43
    Temat: Re: 42" - co kupić ?
    Od: gacek <g...@w...pl>

    VSS wrote:

    > przesadzasz, historie o wypalonych plazmach mozna wsadzić między bajki. poza
    > tym po 4o minutach pracy nie ma szans na wypalebie loga. prawdę mówiąc
    > widziałem kilkanaście LCDków które wypalily się po pół roku pracy non stop.
    > i wygladało to naprawdę makabrycznie. lcdeki pracowały w elektroni i
    > nadzorowały procesy tecnologiczne. po wyłączniu źródła obrazu nadal mozna
    > było kontrolować proces :)

    Ehh, a monitory herculesy z wypalonym nortonem.... ehhh

    Ale fakt faktem, że z wypalania na plazmie (LG42PT81) boli mnie tylko
    chwila po przejsciu z 4/3 (lub 2.1/1) na inny ksztalt - bo wtedy
    wyraznie widac gdzie poprzednio byly czarne pasy.

    gacek

  • 12. Data: 2009-03-27 15:01:05
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    k.gda.pl
    użytkownik *gacek* napisał(a):

    > Ehh, a monitory herculesy z wypalonym nortonem.... ehhh

    hehe, ciekawe kto to jeszcze pamięta :)

    --
    Big Jack
    //////

  • 13. Data: 2009-03-27 17:51:12
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Big Jack pisze:

    > hehe, ciekawe kto to jeszcze pamięta :)

    Ja w robocie miałem kilka takich monitorów.

  • 14. Data: 2009-03-27 20:14:35
    Temat: Odp: 42" - co kupić ?
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jakie propozycje ?

    sam mam podobny problem
    Panasonic 42PV80 albo 42PX10 - spoko zmieścisz się do 3000zł i jeszcze
    zostanie na uchwyt ścienny
    PV80 jest tańszy - chyba kończy się jego produkcja
    PX10 jest nowszy i ok. 15% droższy. Jeśli jednak masz zamiar odbierać z
    kablówki lub satelity to ma całkowicie bezużyteczny dekoder cyfrowej
    naziemnej TV DVB-T.
    PV80 ma ok. roku i mnóstwo pozytywnych recenzji - nie sądzę by wszystkie
    były "sponsorowane" przez producenta.

    Piotrek

  • 15. Data: 2009-03-27 21:17:16
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ale fakt faktem, że z wypalania na plazmie (LG42PT81) boli mnie tylko
    > chwila po przejsciu z 4/3 (lub 2.1/1) na inny ksztalt - bo wtedy
    > wyraznie widac gdzie poprzednio byly czarne pasy.

    W moim Panasonicu pasy są domyślnie szare (oczywiście można ustawić na
    czarne), wbrew pozorom szybko sie do tego przyzwyczaiłem a ekran zużywa
    sie równomiernie i nie widać tego efektu co u Ciebie. W LG tak nie można?

  • 16. Data: 2009-03-28 01:30:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 08:15:14 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > ??? On ma i950 pójdzie fullhd spokojnie "display a resolution up to 2048x1536
    > at 75 Hz and up to 224MB of video"

    Obsłuży - w sensie wyświetli. Ale jest za słaby żeby cokolwiek przy takiej
    rozdzielczości zrobić.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 17. Data: 2009-03-28 01:41:07
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 09:14:31 +0100, VSS napisał(a):
    > w przyszłości chcę podłączyć N albo coś innego z HD. lubie discovery
    > poodglądąc więc chiałbym w dobrej jakości.

    Weźmy takiego 42-calowca hd-ready z rozdzielczością 1024x768.
    Szerokość to jakieś 120cm, z tego 10cm na ramkę czyli mamy 110cm ekranu.
    110/1024 =~ 0.11cm. Ta sama plazma full-HD daje nam ok. 0,06cm szerokości
    pixela.
    Leżysz sobie wygodnie w łóżku, które ma pewnie ze 2m długości. Łóżko nie
    jest przystawione do ściany, pewnie jest jeszcze przynajmniej 1m na
    przejście. pytanie za 100 punktów: rozróżnisz z 3m obraz zbudowany z pixeli
    1.1mm od takiego zbudowanego z 0.6mm?

    > asus pociagnie swobodnie tę rozdzielczość.

    Wyświetli ją, gorzej z renderowaniem filmu w takiej rozdzielczości :)

    > dekoder mpeg4 nie jest dla mnie warunkiem zakupu. mozesz polecić te z serii
    > x10 ??

    Mam od kilku dni i jestem zadowolony - obraz SD wygląda bardzo dobrze (mam
    tylko analogową kablówkę). Ale to mój pierwszy plaszczak, więc opinia
    niezbyt miarodajna...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2009-03-28 08:50:36
    Temat: Re: Odp: 42" - co kupić ?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 21:14:35 +0100, Piotrek napisał(a):
    > PV80 jest tańszy - chyba kończy się jego produkcja

    Generalnie to trzeba walczyć jak lew by go gdziekolwiek zdobyć -
    w stacjonarnych sklepach w ogóle nie ma, w internecie końcówki.

    > PX10 jest nowszy i ok. 15% droższy. Jeśli jednak masz zamiar odbierać z
    > kablówki lub satelity to ma całkowicie bezużyteczny dekoder cyfrowej
    > naziemnej TV DVB-T.

    Jego dekoder jest generalnie bezużyteczny, bo nie obsługuje MPEG-4

    > PV80 ma ok. roku i mnóstwo pozytywnych recenzji - nie sądzę by wszystkie
    > były "sponsorowane" przez producenta.

    A P42X10 jest prawie taki sam - w każdym razie wszystkie parametry na to
    wskazują.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2009-03-28 14:01:38
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Padre wrote:

    > W moim Panasonicu pasy są domyślnie szare (oczywiście można ustawić na
    > czarne), wbrew pozorom szybko sie do tego przyzwyczaiłem a ekran zużywa
    > sie równomiernie i nie widać tego efektu co u Ciebie. W LG tak nie można?

    w TV bez zooma czy rozciągania - są szare. Ale jak wyświetlam obraz z
    kompa to są czarne.

    gacek

  • 20. Data: 2009-03-28 21:24:56
    Od: "P" <...@n...com>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Musiałbym do sypialni kupic jakiś telewizor. Oszacowałem wielkość na 42".
    > Teraz tylko nie wiem co kupić.
    > Założenia sa takie:
    >
    > - 42"
    > - plazma (żadnych LCDków)
    > - full HD
    > - wejście VGA lub DVI
    >
    > inne fiuczery mnie nie intersują. koszt tv musiałby się zamknąć w 3000. tv
    > ma słuzyc tylko do oglądania "na wspolnej" przez małzonke, nieraz jakies
    > DVD i do podłaczenia jakiegoś kompa typu asus eee.
> [...]

    Troche mało kasy na 1080p.
    W dodatku do zastosowan jakie opisałeś nie widze sensu 1080.
    W tych pieniądzach to nowy Panasonic TX-P42X10 (720p). Nic chyba lepszego w
    tej cenie nie ma na rynku.
    Po bardzo udanej serii PV i PY wypyuścili modele X G i niedługo V. Z testów
    wynika że jest jeszcze lepiej niz w starszych modelach.