  • Data: 2012-01-16 20:56:27
    Temat: Re: Odklejanie się ścieżek
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-16 21:22, RtB pisze:

    > Trzeba będzie potrenować. Mamy taki podgrzewacz akurat, znalazła się
    > nawet kwadratowa dysza do hotaira...
    > Cały mój problem polega na tym, że rzeczone układy są w metalowej
    > obudowie i otoczone drobnicą kalibru 0603, której zdmuchnięcie skończy
    > się katastrofą :/

    Osłoń taśmą aluminiową z wyciętym otworem na wylutowywany układ. Ja
    dmucham z temperaturą 270 stopni. Dyszką okrągłą (bo nie chce mi się
    zmieniać dyszy) zakreślam obwód nad rzędami pinów układu. Wylutowuję
    LQFP100 ale PLCC też powinno się dać. Czasami podgrzewam od dołu kładąc
    na dużym tygielku robiącym jako podgrzewany stolik o temperaturze około
    180-200C.

    > Potrenuję jutro podgrzewacz. Pytanie praktyczne - na jaką temperaturę go
    > ustawić i jak długo grzać?

    Najlepiej nie przekraczaj 180 stopni, podgrzej z 10 sekund. Możesz
    sobie przykleić do płytki termoparę z taniego miernika. Potem kilka
    sekund nadmuchu 270 i powinno zejść. Żaden układ mi się jeszcze nie spalił.

    --
    pozdrawiam
    MD