    From: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odklejanie się ścieżek
    Date: Mon, 16 Jan 2012 15:46:04 -0500

    On 01/16/2012 03:22 PM, RtB wrote:

    > Trzeba będzie potrenować. Mamy taki podgrzewacz akurat, znalazła się
    > nawet kwadratowa dysza do hotaira...
    > Cały mój problem polega na tym, że rzeczone układy są w metalowej
    > obudowie i otoczone drobnicą kalibru 0603, której zdmuchnięcie skończy
    > się katastrofą :/

    Tym bardziej powinieneś pogrzać wstępnie, żeby później móc delikatnie
    dmuchać na kostkę. Jak masz dyszę odpowiedniej wielkości i będziesz
    dmuchać bezpośrednio na nogi to myślę że powinno się obejść bez strat.

    > Potrenuję jutro podgrzewacz. Pytanie praktyczne - na jaką temperaturę go
    > ustawić i jak długo grzać? Wypytuję, bo pierwszy raz mam z takim
    > sprzętem do czynienia.

    Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba nastawiałem podgrzewacz na jakieś
    150-180 stopni, być może trochę więcej. Nie mierzyłem do jakiej
    temperatury rozgrzała się płytka. Najlepiej potrenuj na jakimś złomie.
    Na giełdzie komputerowej pewnie da się kupić jakieś starocie po cenie
    złomu. Najlepiej jakby miały sporo kostek BGA. Jak sobie z nimi będziesz
    radzić, PLCC nie powinno być problemem.

    pzdr.
    j.