    From: RtB <radagast.SPAMOWI.@.NIE.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odklejanie się ścieżek
    Date: Mon, 16 Jan 2012 21:22:30 +0100

    W dniu 2012-01-16 20:59, Jacek Radzikowski pisze:
    > Przy dużych układach, zwłaszcza jak pod spodem jest płaszczyzna masy,
    > samym powietrzem ciężko się pracuje.[cut] Są
    > specjalne dysze do obudów PLCC, które dmuchają na kostkę ze wszystkich
    > stron. Nie mam doświadczeń z lutowaniem PLCC dyszami do nich więc się
    > nie będę wypowiadać, ale wstępne pogrzanie płytki do temperatury nieco
    > niższej niż temperatura topnienia lutu potrafi zdziałać cuda.

    Trzeba będzie potrenować. Mamy taki podgrzewacz akurat, znalazła się
    nawet kwadratowa dysza do hotaira...
    Cały mój problem polega na tym, że rzeczone układy są w metalowej
    obudowie i otoczone drobnicą kalibru 0603, której zdmuchnięcie skończy
    się katastrofą :/
    Potrenuję jutro podgrzewacz. Pytanie praktyczne - na jaką temperaturę
    go ustawić i jak długo grzać? Wypytuję, bo pierwszy raz mam z takim
    sprzętem do czynienia.

    [cut]
    > Żeby nie zniszczyć płytki potrenuj na starych płytach od pecetów.

    Akurat przy przeprowadzce wszystkie poszły do kosza...

    Pozdrawiam,

    Piotr