    From: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odklejanie się ścieżek
    Date: Mon, 16 Jan 2012 14:59:34 -0500

    On 01/16/2012 02:36 PM, RtB wrote:

    > Hotairem właśnie... Ale chyba za gorącym.

    Przy dużych układach, zwłaszcza jak pod spodem jest płaszczyzna masy,
    samym powietrzem ciężko się pracuje. Największym problemem jest to, że
    podgrzewa się płytkę punktowo i jak grzejesz w jednym miejscu, w drugim
    ciepło szybko jest szybko odprowadzane przez miedź. W takiej sytuacji
    najlepiej by było pogrzać wstępnie całą płytkę (a przynajmniej okolice
    kostki nad którą pracujesz), albo grzać wszystkie nogi na raz. Są
    specjalne dysze do obudów PLCC, które dmuchają na kostkę ze wszystkich
    stron. Nie mam doświadczeń z lutowaniem PLCC dyszami do nich więc się
    nie będę wypowiadać, ale wstępne pogrzanie płytki do temperatury nieco
    niższej niż temperatura topnienia lutu potrafi zdziałać cuda.
    Jeśli nie masz dostępu do specjalnego podgrzewacza, to przejdź się do
    sklepu AGD i kup najtańszą patelnię elektryczną. Nie kładź płytki płytki
    bezpośrednio na patelni, ale na jakiś podstawkach, tak żeby było jakieś
    1-2cm przerwy i pozwól jej się powoli rozgrzać (co najmniej jakieś 5
    minut). Wtedy wystarczy lekko dmuchać powietrzem i kostka sama odejdzie.
    Żeby nie zniszczyć płytki potrenuj na starych płytach od pecetów.

    pzdr.
    j.