eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłos jazdy na wstecznymRe: Odgłos jazdy na wstecznym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Date: Mon, 26 Apr 2010 09:57:10 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 32
    Message-ID: <hr3h0n$um1$1@news.onet.pl>
    References: <hqnd66$dbr$1@inews.gazeta.pl> <hqv2rg$f00$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@N...zzz>
    <4bd3768d$0$2602$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bd458f1$0$2585$65785112@news.neostrada.pl>
    <n...@4...com>
    <4bd47f92$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: acfq238.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1272268631 31425 83.9.218.238 (26 Apr 2010 07:57:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Apr 2010 07:57:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <4bd47f92$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 091103-1, 2009-11-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275370
    [ ukryj nagłówki ]

    BartekK pisze:
    > W dniu 2010-04-25 19:17, J.F. pisze:
    >> A jak to wyglada w maluchu - ktos zna moze rysunki, zdjecia ?
    >> Bo ja sie przyzwyczailem ze kola biegow sa zazebione na stale, wiec
    >> wyc powinny na kazdym biegu.
    > Jest "choinka" stała (jeden odlew z wszystkimi przełożeniami, wbrew
    > pozorom nie w kształcie choinki, bo przełożenia/zębatki nie idą po
    > kolei, ale idea ta sama) z zestawem przełożeń oraz zestaw zębatek (na
    > wspólnej osi, z synchronizatorami) przesuwanych "wybierakiem" tak że dla
    > uzyskania różnych przełożeń odpowiednie zębatki zostają przesunięte tak,
    > by zapasowały do swojej pary w "choince". Do wstecznego jest dodatkowa
    > zębatka na dodatkowej ośce, zapinana między zębatki normalnie od 1, co
    > daje odwrócenie obrotów.

    Zebatki nie zostaja przesuniete, tylko przesuwana jest przesuwka, ktora
    spieta jest z walkiem wieloklinem (kolo zebate zawsze obraca sie
    swobodnie). Przesuwka sie przesuwa, dociska synchronizator do biezni,
    ten wyhamowuje kolo (synchronizuje obroty kola wzgledem walka),
    przesuwka przesuwa sie dalej wskakujac w zeby spinajaca ja z kolem. Nie
    sa to te same zeby, ktore sa spiete z drugim kolem.
    Przsuwka posiada jeszcze kulkowe zatrzaski (najczesciej 3 szt), ktore na
    drazku zmiany biegow daja wrazenie, ze bieg juz "wskoczyl", a
    praktycznie powoduja niedoprowadzenie do "wyskoczenia" biegu przy
    zmianie kierunku momentu (napedzanie/hamowanie silnikiem).
    Zatrzaski nie bylyby potrzebne, gdyby skrzynia pracowla tylko z jednym
    kierunkiem momentu, bo zeby na kole i przesuwce klinuja sie (kat spiecia
    ok 5o z tego co pamietam)

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: