eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłos jazdy na wstecznymRe: Odgłos jazdy na wstecznym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Date: Sun, 25 Apr 2010 19:17:52 +0200
    Organization: -
    Lines: 28
    Message-ID: <n...@4...com>
    References: <hqnd66$dbr$1@inews.gazeta.pl> <hqv2rg$f00$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@N...zzz>
    <4bd3768d$0$2602$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bd458f1$0$2585$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1272215865 30334 82.143.187.50 (25 Apr 2010 17:17:45 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Apr 2010 17:17:45 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275252
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 25 Apr 2010 16:57:35 +0200, BartekK wrote:
    >Dodatkowo: przekładnia zbudowana na skośnych zębach służy do kręcenia
    >się w jedną stronę, ponieważ siły działające na koła są też "w osi" -
    >zębatki pod wpływem siły przekazywanej przez przekładnię chcą się
    >przesuwać (zgodnie ze skosem zębów) na swoich osiach, i dla kierunku tej
    >siły są odpowiednie łożyskowania/oparcie zrobione. (tzn można by zrobić
    >taką w obie, ale wymagałoby to większej komplikacji mechaniki)

    Skos jest maly, a zwykle lozyska sobie radza z niewielkimi silami.
    Albo dajemy skosne, ale i tak dajemy z oby stron ..

    >> Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
    >> zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
    >> mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.
    >No np w maluchu (i nie, nie ma to nic wspólnego z brakiem synchronizacji
    >jedynki w maluchu) ;) A ogólnie w konstrukcjach, gdzie bieg pierwszy ma
    >wspólne zębatki ze wstecznym - takie małe uproszczenie
    >mechaniczno-materiałowe, ale wymagające by zębatki "1" i "R" były ze
    >sobą kompatybilne...

    A jak to wyglada w maluchu - ktos zna moze rysunki, zdjecia ?

    Bo ja sie przyzwyczailem ze kola biegow sa zazebione na stale, wiec
    wyc powinny na kazdym biegu.
    No i jak sa stale zazebione to nie mozna ich uzyc do wstecznego ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: