eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłos jazdy na wstecznym › Re: OdgĹ�os jazdy na wstecznym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!lublin.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl
    !niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OdgĹ&#65533;os jazdy na wstecznym
    Date: Sun, 25 Apr 2010 20:52:18 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 49
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <s...@N...zzz>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1272221538 13197 213.180.130.18 (25 Apr 2010 18:52:18 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Apr 2010 18:52:18 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.56
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
    Firefox/3.5.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275269
    [ ukryj nagłówki ]

    > Tomasz Pyra napisal(a):
    >
    > > Proste zÄ&#65533;by sÄ&#65533; mocniejsze, wiÄ&#65533;c moĹźna zastosowaÄ&#65533;
    mniejszych rozmiarĂłw
    > > koĹ&#65533;a zÄ&#65533;bate. Sprawdza siÄ&#65533; to dobrze
    wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie we wstecznym biegu gdzie
    > > musi byÄ&#65533; o jedno koĹ&#65533;o wiÄ&#65533;cej, a wycie nie zmniejsza
    jakoĹ&#65533; istotnie
    > > komfortu jazdy.
    > >
    > > PonoÄ&#65533; w niektĂłrych samochodach pierwszy bieg teĹź jest na prostych
    > > zÄ&#65533;bach, ale moĹźe dlatego Ĺźe koĹ&#65533;a zÄ&#65533;bate w biegach do
    jazdy do przodu
    > > mogÄ&#65533; byÄ&#65533; wiÄ&#65533;ksze niĹź w biegu wstecznym, nie wyje to aĹź
    tak bardzo.
    >
    > dziÄ&#65533;ki za rzeczowÄ&#65533; odpowiedĹş. SwojÄ&#65533; drogÄ&#65533; zawsze
    mnie zastanawiaĹ&#65533;o
    > to wycie na wstecznym.
    >
    > --
    > pozdrawiam, Zbylut
    > * Usenet news. Learn what you know, share what you don't *
    Miły jesteś że podziękowałeś. Ale zapomnij na zawsze co ci kolega odpisał bo to
    nieprawda. Zęby skośne mają większa wytrzymałość przy takiej samej szerokości
    koła zębatego niż zęby proste. Coś co jest po skosie jest zawsze dłuższe od tego
    co jest w poprzek. Wytrzymałość zęba zależy między innymi od jego długości. Niby
    oszczędność niewielka bo skośny ząb jest niewiele dłuższy od prostego. Ale jak
    fabryka zaoszczędzi na każdej skrzyni biegów kilogram to przy milionie skrzyń
    robi się milion kilogramów specjalnej, czyi drogiej stali. Kilogram stali na
    koła zębate to jakieś 5 do 8 dolców. Przy okazji zęby skośne ciszej pracują. Nie
    napiszę dlaczego bo to dużo pisania i mi się nie chce. Zęby skośne mają wadę bo
    wywołują pod obciążeniem siłę osiową. Ale sobie z tym poradzili. Proste zęby
    stosuje się przy biegu wstecznym. Do tyłu nie jeździ się szybko i hałas nie jest
    z tego powodu uciążliwy. Przy wstecznym jest jeszcze taki myk ze potrzebne jest
    dodatkowe trzecie koło zębate żeby zmienić kierunek obrotów walka głównego. Nikt
    się nie bawi w super konstrukcje tylko wszyscy robią to tak jak sto lat temu.
    Nie synchronizowana jedynka to bardzo stara konstrukcja. Obecnie praktycznie nie
    stosowana. Ostatni był chyba 126p. Za takim rozwiązaniem przemawiał kiedyś niski
    koszt produkcji. W samochodach z nie synchronizowaną jedynką, bieg ten służył
    tylko do ruszania. Jak samochód się turlał to dwójka wystarczała żeby
    przyspieszał bez szarpania. Tak była wyliczona. W czasie jazdy na biegach innych
    niż jedynka i wsteczny w takiej skrzyni biegów. Koła pierwszego biegu i
    wstecznego nie były zazębione. Nie obracały się. Biegi synchronizowane są zawsze
    zazębione. Łączy się je w pracujące pary za pomocą sprzęgieł kłowych
    wyposażonych w hamulce, najczęściej cierne. Wycie na wstecznym wynika z tego ze
    współpracują trzy koła o zębach prostych. Zauważ że w nowym samochodzie wyje
    jakby ciszej. Jak skrzynia ma konkretny przebieg to się robi głośniej. Wynika to
    z zużycia zębów. Zmieniają się kąty pod jakim współpracują zęby i stąd wycie. Ci
    co mięli 126p mogą coś na ten temat powiedzieć. W tym samochodzie po pewnym
    przebiegu jedynka robiła się bardzo głośna. A potem zaczynała wyskakiwać. Był to
    skutek zużycia prostych zębów na choince i kole pierwszego biegu.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: