  • 1. Data: 2012-09-24 16:39:45
    Temat: Odezwa energetyczna...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Odezwa energetyczna...

    Zróbcie coś z energetycznym odrutowaniem -- do notebooka mam
    wpięte naraz/jednocześnie 4 (cztery) różne wtyczki USB różnych
    urządzeń tylko po to, aby ładować podłączone urządzenia! Czy
    naprawdę nie można tych urządzeń ładować bezprzewodowo, najlepiej
    słonecznymi bateriami, zintegrowanymi z tymiż urządzeniami tak,
    jak to ma swe miejsce w kalkulatorach?! Ostatnie urządzenie
    (piate) nie mieści się, zatem ładuje je z 230 V -- smartfon...

    Niby mam w notebooku jeszcze jedno USB, ale nie ma tam nadmiaru
    pałeru, bo to dostawka Expressowa...

    Precz z miedzią!!! [zawsze lepiej być niż miedź, jak to mówią...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-09-24 18:00:07
    Temat: Re: Odezwa energetyczna...
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 24.09.2012 16:39, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Odezwa energetyczna...
    >
    > Zróbcie coś z energetycznym odrutowaniem -- do notebooka mam
    > wpięte naraz/jednocześnie 4 (cztery) różne wtyczki USB różnych
    > urządzeń tylko po to, aby ładować podłączone urządzenia!

    kub hub usb z zasilaczem. Przyjemne z pożytecznym
    > Czy
    > naprawdę nie można tych urządzeń ładować bezprzewodowo,
    można, ale przesył energii na odległość jest kosztowny, i paradoksalnie
    zużywa więcej miedzi.
    > najlepiej
    > słonecznymi bateriami, zintegrowanymi z tymiż urządzeniami tak,
    > jak to ma swe miejsce w kalkulatorach?!
    komórkę naładujesz z baterii słonecznej o powierzchni tabletu.
    > Ostatnie urządzenie
    > (piate) nie mieści się, zatem ładuje je z 230 V -- smartfon...
    >
    > Niby mam w notebooku jeszcze jedno USB, ale nie ma tam nadmiaru
    > pałeru, bo to dostawka Expressowa...
    hub usb z zasilaniem, jakieś 20zł z przesyłką
    > Precz z miedzią!!! [zawsze lepiej być niż miedź, jak to mówią...]
    jasne.

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-09-24 19:30:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Sep 2012 16:39:45 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
    > urządzeń tylko po to, aby ładować podłączone urządzenia! Czy
    > naprawdę nie można tych urządzeń ładować bezprzewodowo,

    Oczywiscie ze mozna

    http://www.nokia.com/pl-pl/produkty/lumia/

    Tylko potem nie narzekaj ze biurko ci sie skonczylo, bo masz 10 roznych
    ladowarek/podstawek :-)

    > najlepiej
    > słonecznymi bateriami, zintegrowanymi z tymiż urządzeniami tak,
    > jak to ma swe miejsce w kalkulatorach?!

    Nie, tak sie telefonow nie da. Za duzo biora.

    Hm, mozna by probowac w kuchence mikrofalowej :-)

    > Ostatnie urządzenie
    > (piate) nie mieści się, zatem ładuje je z 230 V -- smartfon...
    > Niby mam w notebooku jeszcze jedno USB, ale nie ma tam nadmiaru
    > pałeru, bo to dostawka Expressowa...

    Ale w czym problem - ladowarek usb nie robia czy co ?

    > Precz z miedzią!!! [zawsze lepiej być niż miedź, jak to mówią...]

    Niech zyje aluminium ? Czy zloto ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-09-24 19:38:23
    Od: KJ <h...@o...pl>

    > Precz z miedzią!!! [zawsze lepiej być niż miedź, jak to mówią...]

    jaj laptopem ładować? brak mózgu chyba

  • 5. Data: 2012-09-25 11:58:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" k3prbk$5cl$...@n...news.atman.pl

    > Czy
    > naprawdę nie można tych urządzeń ładować bezprzewodowo, najlepiej
    > słonecznymi bateriami, zintegrowanymi z tymiż urządzeniami tak,
    > jak to ma swe miejsce w kalkulatorach?!

    Szkoda, że nauka czytania zanika w społeczeństw polskim...

    Trzy odpowiedzi -- każda wskazuje na nieumiejętność czytania...
    Jedna uniwersalna -- wskazanie na brak mózgu...

    Dwa z tych urządzeń nie mają dedykowanych ładowarek -- można
    je ładować tylko w ten sposób. Oczywiście można drut USB
    podpiąć nie do gniazda w notebooku, ale do zasilacza
    zaopatrzonego w gniazdo podobne ;) do gniazda USB...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-09-25 12:09:41
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> schrieb im
    Newsbeitrag news:k3rv8u$cia$1@speranza.aioe.org...

> [...]
    > podpiąć nie do gniazda w notebooku, ale do zasilacza
    > zaopatrzonego w gniazdo podobne ;) do gniazda USB...

    Kolego Leszku, dziurka u kobyły jest też podobna do dziurki u samicy gatunku
    homo sapiens, a chyba ich nie mylisz? Jak sam napisałeś, USB w komputerach
    ma poważne ograniczenie - ilość dostarczanego prądu. Dlatego nie można
    zasilacza wtykanego do sieci i mającego "podobne do USB" gniazdo z tymi
    porównywać. Wystarczy, że zerkniesz na tabliczkę znamionową. Mój tablet
    Asusa podłączony do komputera kablem USB nawet nie jest w stanie "wyjść na
    zero". Ale jego sieciowy zasilacz ma 2A.
    Ale wracająć do Twojego pytania - jasne że da się zasilić i nałądować nawet
    takie urządzenia z baterii słonezcznej. Masz dwa rozwiązania do wyboru -
    albo będziesz ładował komórkę czy mp3-ójkę tydzień, albo pożyczysz sobie
    panele z OSS. No może wystarczą takie wożone na przyczepce.

  • 7. Data: 2012-09-25 13:54:27
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Andy Niwinski <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    > albo będziesz ładował komórkę czy mp3-ójkę tydzień, albo pożyczysz sobie
    > panele z OSS. No może wystarczą takie wożone na przyczepce.

    Podchodząc do tematu poważniej - Intel prowadzi badania nad technologią
    WREL: http://en.wikipedia.org/wiki/WREL_%28technology%29

    Byłoby fajnie, gdyby telefon zaczynał ładować się sam po wejściu do domu.
    Szybko stałoby się to czymś naturalnym, tak jak teraz naturalne jest wifi
    (pamiętam szok, jak pierwszy raz zobaczyłem wifi). Może dożyjemy.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2012-09-25 13:55:42
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 25.09.2012 11:58, schrieb Eneuel Leszek Ciszewski:

> [...]
    > podpiąć nie do gniazda w notebooku, ale do zasilacza
    > zaopatrzonego w gniazdo podobne ;) do gniazda USB...
    U ciebie niestety też trochę bezmózgowie. Niektóre urządzenia mogą mieć
    baterie słoneczne, lub ogólnie energy harvesting, niektóre nie, bo po
    prostu mają zbyt duży pobór prądu przy zbyt małych wymiarach. Do
    niektórych masz mądre dobudówki z akumulatorem i baterią słoneczną (np.
    iPhone), inne mogą być podłączone do ładowarki słonecznej z akumulatorem
    i np. USB-HUBem.

    Waldek

  • 9. Data: 2012-09-25 15:15:16
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gof.pme.1348574067@news.chmurka.net...

    > Podchodząc do tematu poważniej - Intel prowadzi badania nad technologią
    > WREL: http://en.wikipedia.org/wiki/WREL_%28technology%29

    PLC mniejszą energię noszą, a sieją niemiłosiernie.
    To niesie wiekszą, więc chyba niespecjalnie radia posłucham, gdy sąsiad
    to-to włączy...

    > Byłoby fajnie, gdyby telefon zaczynał ładować się sam po wejściu do domu.

    Przychodzę schlany po imprezie/zmęczony po pracy/padnięty po podróży i walę
    się na wyro spać, to prawda, że było by fajnie następnego dnia mieć
    naładowany telefon. Mam nadzieję, że mojego R320s też da radę to obsłużyć,
    bo w brandzlofonach...wróć, śmiardfo... WRÓĆĆ... smartfonach nie gustuję.

    > Szybko stałoby się to czymś naturalnym, tak jak teraz naturalne jest wifi
    > (pamiętam szok, jak pierwszy raz zobaczyłem wifi). Może dożyjemy.

    Żeby to tylko przy okazji nie wycięło połowy urządzeń radiowych w okolicy...

  • 10. Data: 2012-09-25 15:30:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" g...@n...chmurka.net

> [...]

    > Szybko stałoby się to czymś naturalnym, tak jak teraz naturalne jest wifi
    > (pamiętam szok, jak pierwszy raz zobaczyłem wifi). Może dożyjemy.

    Są już gotowe notebooki ładujące w ten sposób ,,swoje'' smartfony.
    A ja bym chciał standaryzacji i uniwersalnego ładowania:

    -- solarami (każdy smartfon miałby solary)
    -- WRELami wszędobylskimi jak Słońce

    Idę ulicą, wyjmuję smartfon z kieszeni -- a on już ładuje się.
    Wchodzę do galerii handlowej czy do mieszkania -- WRELuje się...

    I tak ze smartfonami, z radiami, ze stacjami pogody, z routerkami,
    zegarkami, notebookami, masą innych zabawek niskomocowych, w tym
    i z LEDkowym oświetleniem elektrycznym...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'