  • 81. Data: 2013-08-19 19:19:56
    Temat: Re: Odebrano mi zawod
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    W dniu 2013-08-19 05:05, J.F. pisze:
    > (...)
    > Hm, sluby i uroczystosci to przeciez fotografia dokumentalna.
    > Czyli patrz wyzej.
    > Zreszta jest tego tyle, ze to nie moze byc jakies strasznie elitarne
    > zajecie. Choc oczywiscie sa w tym zawodzie lepsi i gorsi.

    Śluby i inne uroczystości są to zdarzenia aranżowane,
    niemal jak przedstawienia teatralne i pokazy mody.
    Dlatego fotografowie ślubni miewają się nieźle, jak widzę
    po ślubie córki. Wypracowali sobie pozycję na rynku
    i jest ich więcej niż kiedyś. Owszem, sporo uczestników
    takich wydarzeń ma ze sobą aparaty, ale jednak zawsze
    młodzi zatrudniają fachowca, bo to im daje pewność
    skutków. Którą to pewność uzyskują uprzednio, i to głównie
    dzięki łatwości, z jaką można rozpowszechniać dziś zdjęcia,
    czyli dzięki technice cyfrowej i Internetowi.

    Jest natomiast w tym luka, na zdarzenia niespodziewane,
    także i dramatyczne. Reporter zawodowy zawsze jedzie
    do zdarzenia po fakcie. A nawet wtedy, kiedy jest obecny
    z racji aranżacji, też nie udaje mu się zrobić tyle, co
    przypadkowemu uczestnikowi takiego zdarzenia. Podałem
    przykład sprzed 50 lat, z października 1963. Jedzie kolumna
    samochodów z prezydentem USA, wokół widzowie i - uwaga -
    dziennikarze, ale najważniejsze zdarzenie filmują i fotografują
    amatorzy. I to na długo przed epoką fotografii cyfrowej.
    To nie ma związku z "ucyfrowieniem" świata, tylko z naturą
    takich zdarzeń.

    > A tych portretow i aktow nie trzeba chyba tak duzo ..

    Według mnie tyle co i kiedyś, albo nawet więcej.

    >(...)
    > b) a potem uslyszysz "ee, to ja swoim telefonem lepsze zdjecia robie"

    A to jest rzeczywiście ciekawa sprawa. Zauważyłem,
    że tacy przypadkowi fotografujący są niemal zawsze
    tacy sami. Kiedy widzą dobre zdjęcie, ale bez tej
    całej sztucznej "estetyzacji", mawiają właśnie tak,
    że sami też by to zrobili.

    Natomiast ci trochę zorientowani w temacie pytają
    o technikę zdjęcia.
    (...).

    Z powyższych względów jestem optymistą co do perspektywy
    zawodu fotografa. Ale to fakt, że sytuacja się zmieniła.
    Jak to napisał któryś podróżnik, kiedyś po przyjeździe
    do obcego kraju otaczał go tłum tubylców, podziwiających
    jego aparaty i pozujących do zdjęć. Dzisiaj otacza go
    tłumek tubylców - ale każdy chce go sfotografować swoim
    aparatem.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 82. Data: 2013-08-19 20:30:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-19 18:55, Sylwester Zarębski wrote:
    > Po co w ogóle ubezpieczenia, przecież człowiek dorosły powinien płacić
    > za przywilej pracy, mieszkać w barakach po 100 osób w jednym i cieszyć
    > się, że w ogóle może żyć. W sumie to powinna móc służyć za żywy cel na
    > safari bogaczy.

    Przede wszystkim zacznij pisać jakieś konkrety bo to co wyżej to jakiś
    bełkot jest.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 83. Data: 2013-08-20 10:50:23
    Od: Pawłowski <p...@a...pl>

    W dniu 2013-08-17 23:36, Mariusz [mr.] pisze:

    > Np. kiedyś urzędy, firmy i korporacje zatrudniały tysiące
    > RACHMISTRZÓW, którzy zajmowali całe hektary powierzchni biurowej.
    > Myślisz, że po spopularyzowaniu komputerów i kalkulatorów wciąż był
    > popyt na rachmistrzów ze swoimi tablicami, suwakami i liczydłami,
    > wystarczyło tylko zmienić podejście?

    Nadal zatrudniają. U mnie w firmie (PKP) po wprowadzeniu komputerów w
    dziale finansowym zatrudniono dodatkowe osoby. A po ostatnich zmianach,
    czyli najeździe "bankstersów" (Karnowski i spółka) dział ten rozrósł się
    do monstrualnych rozmiarów. Podobnie inne urzędnicze działy.

  • 84. Data: 2013-08-20 16:24:16
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-08-14 14:02, Ergie pisze:
    > Jeśli amator jest w stanie odebrać pracę zawodowemu fotografowi to
    > tamten nigdy nie powinien był zostać zawodowym fotografem.

    Hmm... Arkę zbudował amator, Titanica - profesjonaliści. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 85. Data: 2013-08-20 17:30:45
    Od: StaM <k...@y...com>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 16:24:16 UTC+2 użytkownik R2r napisał:

    > Hmm... Arkę zbudował amator, Titanica - profesjonaliści. ;-)
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam. Artur.

    __
    I to jest cala prawda.

  • 86. Data: 2013-08-21 02:06:51
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Piotr Karocki wrote in <news:XnsA21C8F7038A8Cpkarieeeorg@193.110.121.168>
    > Bo tu jest kwestia tych, co wstawiaja do wiadomosci (np. gazety) etc.
    > zamiast profesjonalnych zdjec amatorskie pstrykanie - zakladajac, ze
    > czytelnik jest juz dostatecznie oglupiony i roznicy nie zauwazy, a
    > "przeciez jest taniej".

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14459074,DGP__Sl
    ask_i_Podkarpacie_traca_mieszkancow__Przyjezdzaja.ht
    ml
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 87. Data: 2013-08-21 07:47:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    R2r napisa?(a):

    > Hmm... Arkę zbudował amator, Titanica - profesjonaliści. ;-)

    Amator od arki mial jednak dużo lepsze wsparcie inwestorskie ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 88. Data: 2013-08-21 11:49:12
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-08-21 07:47, januszek pisze:
    > R2r napisa?(a):

    > Amator od arki mial jednak dużo lepsze wsparcie inwestorskie ;P

    Raczej tym od Titanica zabrakło pokory. I właśnie często tak jest z
    profesjonalistami. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 89. Data: 2013-08-21 13:40:31
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    R2r <b...@a...pl> wrote:
    > Raczej tym od Titanica zabraklo pokory. I wlasnie czesto tak jest z
    > profesjonalistami. ;-)
    A moze po prostu kapitan popelnil błąd? Ustawiajac sie bokiem do gory
    lodowej zamiast przodem.
    A zrobil tak byc moze dlatego, ze przeczytal w gazecie o niezatapialnosci
    swojego statku, zamiast zapytac sie 'technicznych', w duzej mierze
    swiadomych ograniczen.

  • 90. Data: 2013-08-21 16:00:07
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-08-21 13:40, Piotr Karocki pisze:
> [...]
    > A zrobil tak byc moze dlatego, ze przeczytal w gazecie o niezatapialnosci
    > swojego statku, zamiast zapytac sie 'technicznych', w duzej mierze

    A to kapitan Smith był amatorem, że wiedzę swoją czerpał z gazet
    codziennych? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __