  • Data: 2014-02-10 22:39:57
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-10 11:33, Piotr Gałka pisze:

    > Znów kwestia kontekstu. Autor chce robić instalację pomiarową. Według
    > mnie dla wszystkich czujników jak można nie mieć na miejscu impulsów z
    > DC/DC to lepiej nie mieć - więc warto.

    Fakt, to zależy od konkretnego przypadku. W tej chwili planuję zrobić
    stację pogodową i rozwiązanie z niskim napięciem i stabilizatorem może
    się okazać wystarczające - magistrala będzie miała zaledwie kilka metrów
    długości.

    Jednak już teraz (teoretycznie) myślę o innych projektach i tak na
    przykład zabierając się kiedyś za automatykę domową (zdalne zapalania i
    gaszenie światła) wolałbym zadbać o odpowiednią izolację. Postawiłbym
    jednak na przetwornice DC/DC i wyższe napięcie zasilania na skrętce.

    BTW jak powinna wyglądać właściwie wykonana izolacja pomiędzy
    urządzeniem a magistralą, zrealizowana za pomocą transoptorów?