    From: kk <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Date: Sat, 3 Nov 2018 12:16:23 +0100
    <pr7nha$u1v$1@node2.news.atman.pl> <pr7p0m$usj$1@node2.news.atman.pl>
    <pr820a$85g$2@node2.news.atman.pl> <pr88ds$dm6$1@node2.news.atman.pl>
    <pra02j$c1$2@node2.news.atman.pl> <pra4eb$3r1$1@node2.news.atman.pl>
    <pracog$cj0$2@node2.news.atman.pl> <prao79$nfl$1@node2.news.atman.pl>
    <prd7u6$dpn$1@node1.news.atman.pl> <prejqj$81q$1@node2.news.atman.pl>
    <prf28i$lbt$1@node2.news.atman.pl>
    <5bdb0fa5$0$15197$426a74cc@news.free.fr>
    <prfo99$a1b$1@node2.news.atman.pl>
    <5bdc0d75$0$3728$426a74cc@news.free.fr>
    <prin7n$k6k$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2018-11-03 o 00:39, Marek S pisze:

    > Ale teraz zastanów się ... czemu ten starszy gość jedzie 40/90? Bo nie
    > widzi drogi? Bo demencja starcza go dopadła i nie jest w stanie
    > wyhamować gdy pojawi się przeszkoda 100m przed nim? Czy serio uważasz,
    > że taka osoba powinna w ogóle mieć prawo do prowadzenia pojazdów?

    ..

    Powodów wolniejszej jazdy może być wiele. Wczoraj wracałem autostradą
    100km/h bo chciałem dojechać do konkretnej stacji. Mogę sobie wyobrazić
    jak się niektórzy wkur..ali, ale to nie mój problem. Nie muszę zap...ć.
    Mogę sobie spokojnie jechać te 100. Choć nudzi mnie to niemiłosiernie.

    > Osobiście kierowałbym kierowców w wieku 70+ na coroczne testy
    > psychofizyczne i okulistyczne - tak jak w przypadku kierowców
    > zawodowych. Nie przejdzie testów = nie ma prawka.

    A jak już będziesz miał te 70+ to jakie będziesz miał zdanie? Bo co
    innego człowiek który naprawdę nie nadaje się już a co innego taki,
    który tylko ma te swoje lata i nieco gorzej widzi. Moim zdaniem takiej
    kwalifikacji jak prawo jazdy w ogóle nie powinno być. Nauki prowadzenia
    pojazdów osobistych powinno uczyć się w szkołach powszechnych bo jest to
    podstawowa umiejętność życiowa. Tym samym nie ma racji odmienne
    traktowanie osób w podeszłym wieku. Oczywiście nadal można komuś zakazać
    prowadzenia jakby miał innych narażać. Zlikwidowałbym też karę finansową
    w mandatowaniu. Kierowca mógłby być co najwyżej skierowany na
    doszkolenie. System w którym kierowcy nabywają dożywotnio uprawnienia
    ale wraz ze zmieniającymi uwarunkowaniami prawnymi i faktycznymi nie
    doszkalają się jest z gruntu zły.

    > Bla bla bla. Jak wyżej - co znaczy bardzo wolno? Konkretnie proszę.

    Mówimy o przepisie o tamowaniu ruchu czy jeździe z prędkością utrudniającą?

    > Że co? Informacyjne mignięcie światłami ze 100m jest naprawdę chamstwem
    > w/g Ciebie? Moim zdaniem prezentujesz sobą pieniacza drogowego. Gość
    > jedzie szybko i cham jeden śmie prosić o zwolnienie pasa (w miarę
    > możliwości), to kawał gnoja z niego. Nie wierzę dosłownie, że tak można
    > myśleć. Zaczynam rozumieć dlaczego policja miała wcześniejsze emerytury.

    Policjanci mają wcześniejsze emerytury bo są w organizacji mafijnej.
    Normalny ludzi pracuje do kresu swoich dni i nie żeruje na innych.