  • 11. Data: 2013-08-19 20:02:38
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa.
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 16:31:40 UTC+2 użytkownik Excite napisał:

    > Jak ktoś dostanie mandat to ma prawo żądać informacji o ile przekroczył
    >
    > prędkość oraz w którym miejscu. O ile mi wiadomo to stoi w sprzeczności
    >
    > z obecnymi przepisami nakazującymi wykazać jaki pojazd, w którym miejscu
    >
    > oraz o ile w tym konkretnym miejscu przekroczył prędkość.
    >

    > Druga sprawa, co ze zdjęciami wszystkich pojazdów które przejechały
    >
    > przez bramkę początkową ? Jeśli są przechowywane to gdzie, jak długo i
    >
    > kto ma do tych danych dostęp ? Jakoś niewiele się o tym pisze.

    Dali sobie radę w ościennych państwach dadzą sobie radę w Polsce. To o czym piszesz`
    zależy od tego czy za jest połowa + minimum jeden.

  • 12. Data: 2013-08-19 20:27:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-19 19:31, AZ pisze:

    > No niby tak ale od lat jezdza nieoznakowane z wideorejestratorem ktory
    > mierzy srednia predkosc radiowozu na odcinku X m i na tej podstawie jest
    > wystawiany mandat sciganemu.

    Wiesz, ja tam tylko widzę kolejne bicie piany dla zasady. Przykręcą
    śrubę co 'lepszym', przepisy trochę poprawią by cwaniaczkom zamknąć
    możliwość zbyt łatwych kombinacji itd. Ciekaw jestem kiedy takie
    wykroczenia w końcu będą załatwiane w trybie administracyjnym, a nie
    wykroczeniowym.

  • 13. Data: 2013-08-19 21:19:54
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 11:06:10 UTC+2 użytkownik WW napisał:
    > Witam
    >

    > Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam, dla naszego bezpieczeństwa
    >
    > rzecz jasna.
    >
    > Fotoradary nie dały spodziewanych przychodów, spróbują tak.
    >
    > To było do przewidzenia po zamontowaniu pierwszej bramy.
    >
    > Moim zdaniem, od początku to planowali.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    >
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Kto nam wprowadzi? Ufole czy my sami sobie wprowadzimy? Mylisz się ze o
    bezpieczeństwo idzie. Mnie Twoje bezpieczeństwo koło chuja lata. Tak jak komuś kto
    wyprzedza na trzeciego lata bezpieczeństwo innych. O kasę z mandatów też nie idzie.
    To jakieś drobne mało liczące się w budżecie. Ale straty budżetu związane z wypadkami
    to już nie drobne. To o tą kasę co teraz psu pod ogon idzie jest walka. I nie oni ją
    wygrają ale my ją wygramy. Na pohybel chujom co jedzą jak chcą a nie jak powinni.
    Ładny toast wymyśliłem?

  • 14. Data: 2013-08-19 22:38:08
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-19 20:27, Artur Maśląg pisze:
    > Wiesz, ja tam tylko widzę kolejne bicie piany dla zasady.

    Widać strasznie ufny jesteś i nawet Ci do głowy nie przychodzi że taki
    system karania daje wspaniałe możliwości do wystawiania mandatów tym
    którzy prędkości nie przekroczyli lub przekroczyli mniej niż to co
    widnieje na mandacie. W rejestratorach wideo widać nagrywane auto, można
    analizować na podstawie nagrania z jaką prędkością jedzie. Przy pomiarze
    odcinkowym nie wiadomo co się dzieje z pojazdem pomiędzy bramką
    początkową (która nagrywa,identyfikuje WSZYSTKIE pojazdy) a bramką
    końcową. O ile kierowca ma świadomość tego ile jechał w danej chwili to
    mało kto wylicza średnią własnej prędkości aby porównać to z wartością
    zmierzoną odcinkowo. I najważniejsze pytanie, po co to ? Dlaczego pomiar
    odcinkowy a nie fotoradar ? Kolejne przetargi na budowę całego systemu i
    znowu ktoś się nieźle na tym dorobi. Będzie śmiech jak po jakimś czasie
    okaże się że to wszystko bubel prawny który należy zdemontować :)

  • 15. Data: 2013-08-19 22:48:10
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-08-19 21:19, k...@g...com pisze:

    > Kto nam wprowadzi? Ufole czy my sami sobie wprowadzimy? Mylisz się ze o
    bezpieczeństwo idzie. Mnie Twoje bezpieczeństwo koło chuja lata.
    Mi twoje w sumie też, ale nie czasem twoje bezpieczenstwo jest związane
    z moim wtedy mnie to lekko interesuje.

    > Tak jak komuś kto wyprzedza na trzeciego lata bezpieczeństwo innych. O kasę z
    mandatów też nie idzie. To jakieś drobne mało liczące się w budżecie.

    Zapisane 1-2mld PLN to już nie takie marne grosze. Utrzymanie GITD to
    100-200mln PLN a to ledwie 700 osób w Polsce.

    > Ale straty budżetu związane z wypadkami to już nie drobne.

    Straty budżetu związane z wypadkami to pikuś w porównaniu z innymi
    chorobami. Także ilość śmiertelnych wypadków w porównaniu z byle
    nowotworem to ledwie parę procent rocznie. Gdyby państwu zależało na
    ludzkim zyciu to wybudował by 2-3 nowoczesne szpitale onkologiczne a nie
    kupował 2000 radiowozów rocznie za kilkaset mln. Więcej ludzi umiera
    czekając na leczenie onkologiczne niż podczas wypadków z kilku lat na
    raz. Dla przykładu na sam nowotwór płuc umiera około 80-90tys osób
    rocznie. Na wszystkie pozostałe nowotwory 250tys rocznie... To teraz
    porównaj to do 3500osób które ginie na drogach... to są dopiero drobne.

    Straty spowodowane uszkodzeniami mechanicznymi w ogóle praktycznie nie
    dotyczą państwa w całości (wraz z UFG) są pokrywane ze składek ubezpieczeń.

    Rafał

  • 16. Data: 2013-08-19 23:15:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-19 22:38, Excite pisze:

    > Widać strasznie ufny jesteś

    Ufny? Weź mnie nie rozśmieszaj.

    > i nawet Ci do głowy nie przychodzi że taki
    > system karania daje wspaniałe możliwości do wystawiania mandatów tym
    > którzy prędkości nie przekroczyli lub przekroczyli mniej niż to co
    > widnieje na mandacie.

    Wiesz, teorie spiskowe nie są moją domeną i dziwnym trafem nie boję
    się tego co próbujesz wymyślić.

    Drżyj więc, pomiar będzie świetnie działał, na na pms-ie będzie
    bicie pianu do czasu kolejnego sezonu ogórkowego.

  • 17. Data: 2013-08-20 00:29:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-08-19 21:19, k...@g...com pisze:

    > Mylisz się ze o bezpieczeństwo idzie. Mnie Twoje bezpieczeństwo koło chuja lata.
    Tak jak komuś kto wyprzedza na trzeciego lata bezpieczeństwo innych.

    skąd w ogóle myśl, że pomiar średni prędkości ma wpływ na bezpieczeństwo?

  • 18. Data: 2013-08-20 01:48:00
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-19 23:15, Artur Maśląg pisze:
    > Drżyj więc, pomiar będzie świetnie działał, na na pms-ie będzie
    > bicie pianu do czasu kolejnego sezonu ogórkowego.

    Zapewne tak samo świetnie jak pomiary radarowe Iskrami. Szczególnie jak
    założeniem całego tego systemu kontroli prędkości jest nie
    bezpieczeństwo a dojenie pieniędzy z kierowców.

  • 19. Data: 2013-08-20 01:59:46
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-19 22:48, The_EaGle pisze:
> [...]
    > kupował 2000 radiowozów rocznie za kilkaset mln. Więcej ludzi umiera
    > czekając na leczenie onkologiczne niż podczas wypadków z kilku lat na

    Nie zapominajmy o wspaniałych stadionach ! Lud od zawsze potrzebował do
    spokoju tylko chleba i igrzysk, szpitale mogą nędzą zajść a ludzie
    ponarzekają po czym przejdą z tym do porządku dziennego. Teraz wydadzą
    kolejne miliony na odcinkowe pomiary prędkości, propaganda przedstawi to
    jako niezbędny zakup pierwszej potrzeby ratujący życie ludzkie przed
    największym zagrożeniem i będzie git.

    Dopiero jak ktoś osobiście ląduje na SOR i spotyka się z pracownikami
    wypalonymi zawodowo w środowisku skrajnego niedofinansowania to dochodzi
    do olśnienia że jednak piramida Maslowa ma sens.

  • 20. Data: 2013-08-20 03:18:41
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 00:29:13 UTC+2 użytkownik PlaMa napisał:

    Tak jak komuś kto wyprzedza na trzeciego lata bezpieczeństwo innych.

    > skąd w ogóle myśl, że pomiar średni prędkości ma wpływ na bezpieczeństwo?

    Ano stąd ze im więcej punktów tym większa pewność że kolejne punkty spowodują
    cofnięcie uprawnień. Jak ktoś dobrze zarabia to mandaty mu latają i powiewają. Punkty
    też można od czasu do czasu zmniejszyć za kasę. Ale to może nie wystarczyć. I PJ
    idzie się pierdolić. Wy piszący cały czas że mandaty to przede wszystkim kasa dla
    państwa, czyli i dla was, sracie pod siebie z powodu punktów a nie mandatów.
    Dwadzieścia parę punktów jakie są do wykorzystania w przeciągu roku to wcale nie jest
    dużo jak za jedno wykroczenie można dostać dziesięć.