  • 1. Data: 2013-08-19 11:06:10
    Temat: Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam, dla naszego bezpieczeństwa
    rzecz jasna.
    Fotoradary nie dały spodziewanych przychodów, spróbują tak.
    To było do przewidzenia po zamontowaniu pierwszej bramy.
    Moim zdaniem, od początku to planowali.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2013-08-19 11:25:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.08.2013 11:06, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam, dla naszego bezpieczeństwa
    > rzecz jasna.

    W sumie przy dłuższych odcinkach - czemu nie? Za punktem początku
    pomiaru zatrzymujesz się na piknik, odpoczywasz, a potem "Rura, Edziu!" ;)

  • 3. Data: 2013-08-19 11:28:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 19 Aug 2013 11:25:48 +0200 osobnik zwany Andrzej Lawa
    napisał:

    > W sumie przy dłuższych odcinkach - czemu nie? Za punktem początku
    > pomiaru zatrzymujesz się na piknik, odpoczywasz, a potem "Rura, Edziu!"
    > ;)

    jakbym się potrzebował zatrzymać na piknik tobym pociągiem pojechał :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-08-19 12:28:58
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-08-19 11:06, WW pisze:

    > Moim zdaniem, od początku to planowali.

    To znaczy co?

    JK

  • 5. Data: 2013-08-19 12:52:55
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.08.2013 11:06, WW pisze:
    > Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam, dla naszego bezpieczeństwa
    > rzecz jasna.

    Stosowanie takiego pomiaru ma sens na odcinkach nie dłuższych niż 1km i
    o ile czegoś nie spieprzą po drodze (tak jak to zrobili przy radarach i
    fotoradarach) będzie to bardzo dobra metoda.

    > Fotoradary nie dały spodziewanych przychodów, spróbują tak.

    1. 272 FR GITD są dopuszczone na podstawie poświadczenia nieprawdy w
    Legalizacjach.
    2. GITD nie ma uprawnień do stosowania radarów mobilnych.
    3. GITD nie ma uprawnień do karania kierowców za niewskazanie kierowcy.
    4. Brak co najniej dwóch zdjęć w serii uniemożliwia weryfikację, czy
    doszło do pomiaru czy do błędu pomiaru (o którym nawet mówią w
    instrukcji Fotorapida CM)

    Więc jak miało się to sprawdzić? W związku z punktem 3 pomiar odcinkowy
    tez będzie kulał.

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2013-08-19 15:56:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Aug 2013 12:52:55 +0200, anacron napisał(a):
> [...]
    > 4. Brak co najniej dwóch zdjęć w serii uniemożliwia weryfikację, czy
    > doszło do pomiaru czy do błędu pomiaru (o którym nawet mówią w

    Zaraz ... skoro mowia, to i robic powinien od razu dwa zdjecia ?

    Ale nadal mozna kwestionowac czy aby na pewno zdjecia byly zrobione w
    podanym odcinku czasu.
    Elektronika mierzy czas zasasadniczo bardzo dokladnie, ale aparaty
    cyfrowe znane sa z tego ze od nacisniecia spustu do zdjecia mija sporo
    czasu :-)]

    > Więc jak miało się to sprawdzić? W związku z punktem 3 pomiar odcinkowy
    > tez będzie kulał.

    Zasadniczo bedzie, ktos pojedzie 90, potem bedzie musial zwolnic,
    srednia mu wyjdzie 70 i mandat jak za 20 - to sie nie oplaca :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-08-19 16:31:40
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-19 11:06, WW pisze:
    > Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam, dla naszego bezpieczeństwa
    > rzecz jasna.

    Jak ktoś dostanie mandat to ma prawo żądać informacji o ile przekroczył
    prędkość oraz w którym miejscu. O ile mi wiadomo to stoi w sprzeczności
    z obecnymi przepisami nakazującymi wykazać jaki pojazd, w którym miejscu
    oraz o ile w tym konkretnym miejscu przekroczył prędkość.

    Druga sprawa, co ze zdjęciami wszystkich pojazdów które przejechały
    przez bramkę początkową ? Jeśli są przechowywane to gdzie, jak długo i
    kto ma do tych danych dostęp ? Jakoś niewiele się o tym pisze.

  • 8. Data: 2013-08-19 17:24:08
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-08-19 16:31, Excite pisze:

> [...]
    > z obecnymi przepisami nakazującymi wykazać jaki pojazd, w którym miejscu
    > oraz o ile w tym konkretnym miejscu przekroczył prędkość.

    I to mnie właśnie zastanawia: jaka będzie podkładka prawna pod taki
    mandat? Przekroczyłem prędkość? Ok, ale o ile i gdzie? Obecnie
    taryfikator chyba nic nie wspomina o prędkości średniej. Jest pomiar tu
    i teraz z podaniem czasu jaki minął od dokonania pomiaru. A ze średnią
    to niby jak? Jeśli zmierza mi średnią wyższą niż dopuszczalne np. 70 na
    danym odcinku między bramami (załóżmy ze będzie to 87) to dostanę za
    przekroczenie o 17 czy o hipotetycznie najwyższą możliwą prędkość jaką
    musiałbym osiągnąć żeby taką średnią uzyskać?
    jak piszą wyżej: będzie bubel okrutny i pole popisu dla prawników jak
    ten tutaj: http://3obieg.pl/mandat-podetrzyj-sie-wezwaniem
    --
    Qlfon, Lublin

  • 9. Data: 2013-08-19 17:32:14
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > żeby taką średnią uzyskać?
    > jak piszą wyżej: będzie bubel okrutny i pole popisu dla prawników jak ten

    Ciekawe, jak się będą bronić przed pomysłem na dwa identyczne auta i jeden
    zestaw tablic rejestracyjnych. :)
    Już widzę w sądach te wyroki.
    W związku z tym, że pojazd A nie może rozwinąć prędkości 300 km/h mandat
    należy umorzyć i fotoradar zbadać na obecność sił nieczystych...
    Jak to wejdzie w życie, to sam takie numery będę robił z kumplem.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 10. Data: 2013-08-19 19:31:12
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-19, Excite <n...@n...bedzie.pl> wrote:

> [...]
    > z obecnymi przepisami nakazującymi wykazać jaki pojazd, w którym miejscu
    > oraz o ile w tym konkretnym miejscu przekroczył prędkość.

    No niby tak ale od lat jezdza nieoznakowane z wideorejestratorem ktory
    mierzy srednia predkosc radiowozu na odcinku X m i na tej podstawie jest
    wystawiany mandat sciganemu.

    --
    Artur
    ZZR 1200