  • 1. Data: 2016-07-08 22:00:47
    Temat: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
    Od: z <...@...pl>

    Jak donoszą tvny :-) kierowcy zwalniają i jadą o połowę wolniej niż
    przewidują przepisy.
    Powoduje to spowolnienie ruchu, mniejszą płynność i nowe inne zagrożenia
    na drodze.

    Takie to są skutki działalności rozbuchanego opiekuńczego państwa.

    Niby śmieszne gdyby nie z ręki niby wykształconych ludzi i za moje/nasze
    podatki.

    Tak wiem... następne będą obowiązkowe gpsy w autach.
    Tylko że też polegną bo hakerzy złamią wszystko. ;-)

  • 2. Data: 2016-07-09 00:10:01
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Jul 2016 22:00:47 +0200, z

    > Takie to są skutki działalności rozbuchanego opiekuńczego państwa.

    Trzeba mieć nie pokolei w głowie, aby w tej sytuacji
    piętnować "państwo", a nie tych debili za kierownicą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-07-09 00:42:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 9 Jul 2016 00:10:01 +0200, Myjk napisał(a):

    > Fri, 8 Jul 2016 22:00:47 +0200, z

    > Trzeba mieć nie pokolei w głowie, aby w tej sytuacji
    > piętnować "państwo", a nie tych debili za kierownicą.

    Decydeńci państwowi jako "profesjonaliści" powinni potrafić przewidzieć
    skutki swoich działań.

    Ale z tą połową to gruba przesada - powiedziałbym że raczej jedzie się 70
    na ograniczeniu do 90 :)

  • 4. Data: 2016-07-09 09:00:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-09 o 00:10, Myjk pisze:
    > Trzeba mieć nie pokolei w głowie, aby w tej sytuacji
    > piętnować "państwo", a nie tych debili za kierownicą.

    Trzeba mieć nie pokolei w głowie żeby nie przewidzieć jakie będą tego
    skutki. Państwo ma specjalistów od wszystkiego włączając psychologię ruchu.
    W omawiany reportażu podawano przykład gdzie na tych 90 kierowcy jadą 50
    bo mają zakodowane przez lata że jak łapanka to pewnie 50 i nie chcą
    ryzykować. Psychologia.
    Trzeba trochę pomyśleć zanim się wyda miliony z naszych podatków

  • 5. Data: 2016-07-09 09:03:03
    Od: z <...@...pl>

    Czy musi dojść do tragicznego wypadku żeby jeden debil z drugim zatrybił
    za co bierze pensje?

  • 6. Data: 2016-07-09 10:32:49
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 09.07.2016 o 09:03, z pisze:
    > Czy musi dojść do tragicznego wypadku żeby jeden debil z drugim zatrybił
    > za co bierze pensje?

    Jest to z natury niemożliwe.

  • 7. Data: 2016-07-09 14:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

> [...]
    > podatki.
    >
    > Tak wiem... następne będą obowiązkowe gpsy w autach.
    > Tylko że też polegną bo hakerzy złamią wszystko. ;-)

    To teraz trzeba podniesc o 1/3 limit i sie wyrówna :)

  • 8. Data: 2016-07-09 14:04:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 Jul 2016 09:00:50 +0200, z

    > Trzeba mieć nie pokolei w głowie żeby nie przewidzieć jakie będą tego
    > skutki.

    Niestety, na debili nie ma recepty. Skoro na drodze jest dopuszczalna 90/h
    a po drodze poruszają się kierowcy, którzy zdali egzamin i znają się na
    ruchu drogowym, to trudno zakładać że będą jechać 50, skoro mogą 90.

    > Państwo ma specjalistów od wszystkiego włączając psychologię ruchu.

    Psychologii głupoty nikt nie studiuje.

    > W omawiany reportażu podawano przykład gdzie na tych 90 kierowcy jadą 50
    > bo mają zakodowane przez lata że jak łapanka to pewnie 50 i nie chcą
    > ryzykować. Psychologia.

    Czyli idioci. Do nich miej pretensję. Przy FR też debile zwalniają poniżej
    dopuszczalnej -- od razu widać od kogo trzymać się z daleka, skoro taki
    tuman wsiada za kółko i nie wie jaka jest dopuszczalna prędkość.

    > Trzeba trochę pomyśleć zanim się wyda miliony z naszych podatków

    Podtrzymuję, winna jest nieogarnięta swołocz, a nie "państwo".

    Poza tym, ja chcę widzieć więcej pomiarów odcinkowych, to zdecydowanie
    lepsze niż FD -- z czasem bydło się nauczy ile można jechać w danym
    miejscu. Niewykluczone, że przełoży się to także na miejsca, gdzie pomiarów
    nie będzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-07-09 14:59:06
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 9 lipca 2016 14:00:46 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > To teraz trzeba podniesc o 1/3 limit i sie wyrówna :)

    Albo pomontować takie "jedziesz bezpiecznie" liczniki.
    IMHO dając znać kierowcy że jedzie w limicie i podziękować mu sieloną lampka i
    usmiechem zdziała się więcej niż głupimi przepisami.
    A precyzja tych "dziękowałek" jest IMHO całkiem dobra. Bo nie raz jechałem i
    widziałem prędkośc z gps i ta którą mi pokazywała "dziekowałka" i były dokładne co do
    1-2km/h.

    Zresztą nie ma co sie denerwować, nie raz widziałem kierowników co jechali 10-20 km/h
    poniżej licznikowego limitu (na krajówkach gdzie limit był 50-70-90). Więc nie
    koniecznie to wina ogólnej głupoty tylko bardzo wyjątkowych jednostek które sie
    trafiają.

  • 10. Data: 2016-07-09 15:43:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 09.07.2016 14:04, Myjk wrote:
> [...]
    > a po drodze poruszają się kierowcy, którzy zdali egzamin i znają się na
    > ruchu drogowym, to trudno zakładać że będą jechać 50, skoro mogą 90.

    To nie do końca jest prawda.

    Jaka jest(była) tu dopuszczalna?

    http://r-scale-f4.dcs.redcdn.pl/scale/o2/tvn/web-con
    tent/m/p2/i/59f51fd6937412b7e56ded1ea2470c25/6e48f8d
    e-b739-11e3-8555-0025b511226e.jpg?type=1&quality=95&
    srcmode=4&srcx=0/1&srcy=0/1&srcw=1024&srch=768&dstw=
    1024&dsth=768

    Niby wszystko zgodnie z prawem, ale na bakier z logiką - i potem nie ma
    się co dziwić, że jak nie jeżdzisz konkretną trasą często i nie jesteś
    pewny jakie jest ograniczenie (a w zasadzie jakie było ostatnio), to
    widząc fotoradar, ludziki zwalniają do 50, nawet widząc 70.Po prostu tak
    zostali wytresowani... I jest to jak najbardziej wina ustawiaczy znaków.

    Optymalnie byłoby, żeby przed fotopstryczkiem było powtórzone
    ograniczenie, bo przecież nie zależy nam na testowaniu spostrzegawczości
    kierowców, a na tym, żeby jechali zgodnie z ograniczeniem - prawda? No i
    na obrazku masz właśnie taką sytuację - "powtórzone" ograniczenie (70),
    ale wolno 50. I czemu się potem dziwić, że przed fotoradarami ludzie
    zwalniają do 50, skoro logika i wszelkie znaki na niebie i drogowe,
    mówią że 70 a jednak 50?

    Shrek.