-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.62
.MISMATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.
news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <57800672$0$643$65785112@news.neostrada.pl> <7...@m...org>
<5780a124$0$656$65785112@news.neostrada.pl> <uxe2nhvp1zdq$.dlg@myjk.org>
<nlqv18$d6k$1@node2.news.atman.pl> <z06esizno1v$.dlg@myjk.org>
<nlrkk7$nn7$1@usenet.news.interia.pl> <1...@m...org>
<nltbaj$l9h$1@node2.news.atman.pl> <x4e5vd1iyzj1$.dlg@myjk.org>
<nm3bta$gds$1@node2.news.atman.pl> <prsi4xsztx92$.dlg@myjk.org>
<nm3dju$9aa$1@usenet.news.interia.pl> <1...@m...org>
<nm3jh9$l9e$1@usenet.news.interia.pl>
Date: Tue, 12 Jul 2016 23:04:42 +0200
Message-ID: <u...@m...org>
Lines: 62
NNTP-Posting-Host: 83.6.135.232
X-Trace: 1468357437 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 660 83.6.135.232:22886
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4205
X-Received-Body-CRC: 3037793267
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2585509
[ ukryj nagłówki ]Tue, 12 Jul 2016 22:22:00 +0200, Artur Miller
>> Jest na to prosta rada. Stosować się do kolejnych znaków, a nie udawać, że
>> się do nich stosuje.
> coś mi się zdaje, że teoretyzujesz. kiedyś policzyłem znaki na ok. 50
> kilometrach, siłą rzeczy musiałem na kazdy z nich zwrócić uwagę. wyszło
> tak, że większość czasu gapiłem się na znaki a nie na drogę. ich jest za
> dużo, dlatego są olewane.
Może dlatego, że miałeś za cel policzenie znaków, a nie ich respektowanie.
Liczyłeś wszystkie znaki, czy tylko te z ograniczeniem?
Jako wieloletni kierowca nie zauważyłem aby zerkanie na znaki zajmowało
więcej czasu niż "gapienie" się na drogę. Mnie bardziej absorbują dziurska
i pozapadane studzienki. Tu się mogę zgodzić, że szukanie ew. dziur by
oszczędzić pojazd, to poważnie odciąga uwagę od sytuacji na drodze (w tym
od znaków).
> a co z przeprowadzonym swego czasu eksperymentem polegającym na
> usunięciu większości znaków z dróg? zrobiło się bezpieczniej,
> z tego co pamiętam...
No tak, ale to było (jest?) w cywilizowanym motoryzacyjnie kraju, z ludzmi
o innej mentalności -- nie u nas.
>> I jeszcze dopytam się przy okazji -- wolisz mieć ciągłe ograniczenie do 50
>> na danej drodze (wtedy się wyeliminuje większość znaków), czy jednak 90 z
>> ograniczeniami w dół, przy wioskach gdzie też chcą odpocząć zamiast słuchać
>> ciągłego ryku i świstu generowanego przez szybko jadące pojazdy, czy w
>> miarę bezpiecznie przejść do sklepu/szkoły, przy skrzyżowaniach z
>> ograniczoną widocznością, etc.?
> wolę kompromis, czyli utopijne liczenie na to, że urzędas zza biurka
> choć raz pofatyguje się w miejsce, gdzie decyduje o postawieniu znaku.
Jak ja zgłaszałem prośbę o znak D-4a, to jego zmaterializowanie trwało 2
miesiące -- bo musieli się pofatygować i sprawdzić czy aby napewno droga
jest ślepa jak im wykazałem. To nie jest więc tak, poza oczywistymi
sytuacjami, że stawiają znaki bez analizowania.
> ja wiem, że urzędas to stan umysłu i dla niego wyrocznią są przepisy i
> jak słowo pisane głosi, że skrzyżowanie to 70, przejście 60 a przejście
> z przystankiem to 50, to tak zrobi, ale czy serio jest wielka różnica
> czy jadę przez przejście 60 czy 70?
Podejrzewam więc, że by musieli wybrać dolne granice i byś na tym tylko
dodatkowo ucierpiał.
> tak, wiem, 10 więcej zabija. ale to już jałowa dyskusja o statystyce.
> jeśli byłoby tak jak propagandowa tuba rzecze, to dawno byłbym już
> statystycznie seryjnym mordercą.
Znaczy ile razy hamowałeś z większej niż dopuszczalna prędkość, mając gokoś
przed maską?
> reasumując - jestem za uproszczeniem zasad i pozbyciem się większości
> oznakowania pionowego.
Trzeba poczekać na lepsze drogi ew. na dalszą zmianę mentalności kierowców.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 12.07.16 23:05 Tom N
- 12.07.16 23:11 Gorion
- 12.07.16 23:18 masti
- 12.07.16 23:35 RoMan Mandziejewicz
- 12.07.16 23:44 re
- 13.07.16 10:00 Myjk
- 13.07.16 10:08 re
- 13.07.16 10:50 J.F.
- 13.07.16 14:02 Artur Miller
- 13.07.16 14:21 Myjk
- 13.07.16 14:34 z
- 13.07.16 14:42 Artur Miller
- 13.07.16 15:12 Shrek
- 13.07.16 16:39 Myjk
- 13.07.16 19:58 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=