eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruchRe: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.62
    .MISMATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.
    news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
    or-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <57800672$0$643$65785112@news.neostrada.pl> <7...@m...org>
    <5780a124$0$656$65785112@news.neostrada.pl> <uxe2nhvp1zdq$.dlg@myjk.org>
    <nlqv18$d6k$1@node2.news.atman.pl> <z06esizno1v$.dlg@myjk.org>
    <nlrkk7$nn7$1@usenet.news.interia.pl> <1...@m...org>
    <nltbaj$l9h$1@node2.news.atman.pl> <x4e5vd1iyzj1$.dlg@myjk.org>
    <nm3bta$gds$1@node2.news.atman.pl> <prsi4xsztx92$.dlg@myjk.org>
    <nm3dju$9aa$1@usenet.news.interia.pl> <1...@m...org>
    <nm3jh9$l9e$1@usenet.news.interia.pl>
    Date: Tue, 12 Jul 2016 23:04:42 +0200
    Message-ID: <u...@m...org>
    Lines: 62
    NNTP-Posting-Host: 83.6.135.232
    X-Trace: 1468357437 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 660 83.6.135.232:22886
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4205
    X-Received-Body-CRC: 3037793267
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2585509
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 12 Jul 2016 22:22:00 +0200, Artur Miller

    >> Jest na to prosta rada. Stosować się do kolejnych znaków, a nie udawać, że
    >> się do nich stosuje.
    > coś mi się zdaje, że teoretyzujesz. kiedyś policzyłem znaki na ok. 50
    > kilometrach, siłą rzeczy musiałem na kazdy z nich zwrócić uwagę. wyszło
    > tak, że większość czasu gapiłem się na znaki a nie na drogę. ich jest za
    > dużo, dlatego są olewane.

    Może dlatego, że miałeś za cel policzenie znaków, a nie ich respektowanie.
    Liczyłeś wszystkie znaki, czy tylko te z ograniczeniem?

    Jako wieloletni kierowca nie zauważyłem aby zerkanie na znaki zajmowało
    więcej czasu niż "gapienie" się na drogę. Mnie bardziej absorbują dziurska
    i pozapadane studzienki. Tu się mogę zgodzić, że szukanie ew. dziur by
    oszczędzić pojazd, to poważnie odciąga uwagę od sytuacji na drodze (w tym
    od znaków).

    > a co z przeprowadzonym swego czasu eksperymentem polegającym na
    > usunięciu większości znaków z dróg? zrobiło się bezpieczniej,
    > z tego co pamiętam...

    No tak, ale to było (jest?) w cywilizowanym motoryzacyjnie kraju, z ludzmi
    o innej mentalności -- nie u nas.

    >> I jeszcze dopytam się przy okazji -- wolisz mieć ciągłe ograniczenie do 50
    >> na danej drodze (wtedy się wyeliminuje większość znaków), czy jednak 90 z
    >> ograniczeniami w dół, przy wioskach gdzie też chcą odpocząć zamiast słuchać
    >> ciągłego ryku i świstu generowanego przez szybko jadące pojazdy, czy w
    >> miarę bezpiecznie przejść do sklepu/szkoły, przy skrzyżowaniach z
    >> ograniczoną widocznością, etc.?
    > wolę kompromis, czyli utopijne liczenie na to, że urzędas zza biurka
    > choć raz pofatyguje się w miejsce, gdzie decyduje o postawieniu znaku.

    Jak ja zgłaszałem prośbę o znak D-4a, to jego zmaterializowanie trwało 2
    miesiące -- bo musieli się pofatygować i sprawdzić czy aby napewno droga
    jest ślepa jak im wykazałem. To nie jest więc tak, poza oczywistymi
    sytuacjami, że stawiają znaki bez analizowania.

    > ja wiem, że urzędas to stan umysłu i dla niego wyrocznią są przepisy i
    > jak słowo pisane głosi, że skrzyżowanie to 70, przejście 60 a przejście
    > z przystankiem to 50, to tak zrobi, ale czy serio jest wielka różnica
    > czy jadę przez przejście 60 czy 70?

    Podejrzewam więc, że by musieli wybrać dolne granice i byś na tym tylko
    dodatkowo ucierpiał.

    > tak, wiem, 10 więcej zabija. ale to już jałowa dyskusja o statystyce.
    > jeśli byłoby tak jak propagandowa tuba rzecze, to dawno byłbym już
    > statystycznie seryjnym mordercą.

    Znaczy ile razy hamowałeś z większej niż dopuszczalna prędkość, mając gokoś
    przed maską?

    > reasumując - jestem za uproszczeniem zasad i pozbyciem się większości
    > oznakowania pionowego.

    Trzeba poczekać na lepsze drogi ew. na dalszą zmianę mentalności kierowców.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: