-
Data: 2016-07-12 23:04:42
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tue, 12 Jul 2016 22:22:00 +0200, Artur Miller
>> Jest na to prosta rada. Stosować się do kolejnych znaków, a nie udawać, że
>> się do nich stosuje.
> coś mi się zdaje, że teoretyzujesz. kiedyś policzyłem znaki na ok. 50
> kilometrach, siłą rzeczy musiałem na kazdy z nich zwrócić uwagę. wyszło
> tak, że większość czasu gapiłem się na znaki a nie na drogę. ich jest za
> dużo, dlatego są olewane.
Może dlatego, że miałeś za cel policzenie znaków, a nie ich respektowanie.
Liczyłeś wszystkie znaki, czy tylko te z ograniczeniem?
Jako wieloletni kierowca nie zauważyłem aby zerkanie na znaki zajmowało
więcej czasu niż "gapienie" się na drogę. Mnie bardziej absorbują dziurska
i pozapadane studzienki. Tu się mogę zgodzić, że szukanie ew. dziur by
oszczędzić pojazd, to poważnie odciąga uwagę od sytuacji na drodze (w tym
od znaków).
> a co z przeprowadzonym swego czasu eksperymentem polegającym na
> usunięciu większości znaków z dróg? zrobiło się bezpieczniej,
> z tego co pamiętam...
No tak, ale to było (jest?) w cywilizowanym motoryzacyjnie kraju, z ludzmi
o innej mentalności -- nie u nas.
>> I jeszcze dopytam się przy okazji -- wolisz mieć ciągłe ograniczenie do 50
>> na danej drodze (wtedy się wyeliminuje większość znaków), czy jednak 90 z
>> ograniczeniami w dół, przy wioskach gdzie też chcą odpocząć zamiast słuchać
>> ciągłego ryku i świstu generowanego przez szybko jadące pojazdy, czy w
>> miarę bezpiecznie przejść do sklepu/szkoły, przy skrzyżowaniach z
>> ograniczoną widocznością, etc.?
> wolę kompromis, czyli utopijne liczenie na to, że urzędas zza biurka
> choć raz pofatyguje się w miejsce, gdzie decyduje o postawieniu znaku.
Jak ja zgłaszałem prośbę o znak D-4a, to jego zmaterializowanie trwało 2
miesiące -- bo musieli się pofatygować i sprawdzić czy aby napewno droga
jest ślepa jak im wykazałem. To nie jest więc tak, poza oczywistymi
sytuacjami, że stawiają znaki bez analizowania.
> ja wiem, że urzędas to stan umysłu i dla niego wyrocznią są przepisy i
> jak słowo pisane głosi, że skrzyżowanie to 70, przejście 60 a przejście
> z przystankiem to 50, to tak zrobi, ale czy serio jest wielka różnica
> czy jadę przez przejście 60 czy 70?
Podejrzewam więc, że by musieli wybrać dolne granice i byś na tym tylko
dodatkowo ucierpiał.
> tak, wiem, 10 więcej zabija. ale to już jałowa dyskusja o statystyce.
> jeśli byłoby tak jak propagandowa tuba rzecze, to dawno byłbym już
> statystycznie seryjnym mordercą.
Znaczy ile razy hamowałeś z większej niż dopuszczalna prędkość, mając gokoś
przed maską?
> reasumując - jestem za uproszczeniem zasad i pozbyciem się większości
> oznakowania pionowego.
Trzeba poczekać na lepsze drogi ew. na dalszą zmianę mentalności kierowców.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 12.07.16 23:05 Tom N
- 12.07.16 23:11 Gorion
- 12.07.16 23:18 masti
- 12.07.16 23:35 RoMan Mandziejewicz
- 12.07.16 23:44 re
- 13.07.16 10:00 Myjk
- 13.07.16 10:08 re
- 13.07.16 10:50 J.F.
- 13.07.16 14:02 Artur Miller
- 13.07.16 14:21 Myjk
- 13.07.16 14:34 z
- 13.07.16 14:42 Artur Miller
- 13.07.16 15:12 Shrek
- 13.07.16 16:39 Myjk
- 13.07.16 19:58 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Dlaczego szybko będzie o jedną organizację terrorystyczną mniej w UE? ["Sukcesy" walki z terroryzmem w Syrii]
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)