  • 1. Data: 2019-04-09 07:47:57
    Temat: Odcinkowy pomiar predkosci
    Od: p...@g...com

    http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24629719,polski-kierow
    ca-zaskarzyl-dzialanie-odcinkowego-pomiaru-predkosci
    .html#s=BoxOpLink

    i zasadniczo ma racje

  • 2. Data: 2019-04-11 11:07:36
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar predkosci
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-09 o 07:47, p...@g...com pisze:

    > http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24629719,polski-kierow
    ca-zaskarzyl-dzialanie-odcinkowego-pomiaru-predkosci
    .html#s=BoxOpLink

    > i zasadniczo ma racje

    Zasadniczo jestem za tym, żeby wszystkie drogi publiczne w całości były
    objęte odcinkowym pomiarem prędkości.

  • 3. Data: 2019-04-11 14:31:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 11 Apr 2019 11:07:36 +0200, Poldek wrote:
> [...]
    Link

    > Zasadniczo jestem za tym, żeby wszystkie drogi publiczne w całości były

    Idea jest słuszna, niestety jeszcze nie do końca wykonalna. Prościej/
    taniej chyba będzie montować obowiązkowych szpiegów do każdego samochodu.

    Swoją drogą, po tej stronie Europy zaczynają kwitnąć radary nowej
    generacji, na czterometrowych palach (link w obcym języku, ale obrazki
    można zrozumieć):

    https://www.motorlegend.com/actualite-automobile/400
    -nouveaux-radars-
    tourelle/19241.html

    Ponoć są w stanie wykryć brak zachowania bezpiecznego odstępu, brak
    pasów, jazdę poboczem, no i potrafią skanować kilkadziesiąt samochodów
    naraz. Bardzo fajnie się to zapowiada :)

    Mateusz

  • 4. Data: 2019-04-11 14:46:14
    Od: p...@g...com

    od 2016r wiec chyba cena zabija :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=VqcwWSqJ6I0

  • 5. Data: 2019-04-11 14:57:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > pasów, jazdę poboczem, no i potrafią skanować kilkadziesiąt samochodów
    > naraz. Bardzo fajnie się to zapowiada :)

    W dzisiejszych czasach, gdy są samochody wypożyczane przez smartfona (i
    co za tym idzie cały czas monitorowane), to technicznie wykonalne. Brak
    woli politycznej, gdyż władze bardziej liczą się ze zdaniem "pasjonatów
    motorsportu" i miłośników przekraczania przepisów, niż Malinowskich,
    którzy potrzebują samochodu, żeby dojechać z dziećmi do
    pracy/szkoły/sklepu i cało wrócić do domu.
    Konkretnie, to lobby koncernów motoryzacyjnych, które trzyma w kieszeni
    wszystkie główne partie w Europie boi się, że straci swoje przyszłe
    pieniądze, gdy okaże się, że nie ma sensu płacić za samochód +300 KM, bo
    nie byłoby gdzie się nim rozpędzić. To lobby od dziesięcioleci blokuje
    zakończenie przedziwnej sytuacji jaka jest w Niemczech z odcinkami dróg,
    na których zgodnie z pielęgnowaną legendą można jechać ile się chce. Ten
    mit niemieckich autostrad, na których (rzekomo) nie ma ograniczeń jest
    bardzo potrzebny producentom samochodów, żeby sprzedawać coraz droższe
    samochody.

  • 6. Data: 2019-04-11 15:13:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 11 Apr 2019 05:46:14 -0700, przemek.jedrzejczak wrote:
    > od 2016r wiec chyba cena zabija :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=VqcwWSqJ6I0

    Cena pewno swoją drogą - ale to należy postrzegać jako inwestycję. Nie
    mam pewności czy koszt jest główną przyczyną tego opóźnienia.
    Podejrzewam, że nikt nie chciał się narazić wyborcom. A teraz jest
    idealna okazja - żółci idioci poniszczyli radary, no to trzeba wymienić.
    A jak już wymieniać, to lepiej iść z postępem.

    Mateusz

  • 7. Data: 2019-04-11 15:19:49
    Od: p...@g...com

    -- A teraz jest idealna okazja - żółci idioci poniszczyli radary, no to trzeba
    wymienić. A jak już wymieniać, to lepiej iść z postępem.

    jak prawi i sprawiedliwi odpowiednio podniosa ceny paliw to sam szybko ja zalozysz
    :-) litr ON za 7 PLN i zywot polskich fotoradarow jest zagrozony :-)

  • 8. Data: 2019-04-11 23:07:29
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-11 11:07, Poldek wrote:

    ca-zaskarzyl-dzialanie-odcinkowego-pomiaru-predkosci
    .html#s=BoxOpLink

    > Zasadniczo jestem za tym, żeby wszystkie drogi publiczne w całości były
    > objęte odcinkowym pomiarem prędkości.

    W całości mogą być, zerkałem, mam średnią 45km/h

  • 9. Data: 2019-04-16 22:04:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-11 o 23:07, kk pisze:

    ca-zaskarzyl-dzialanie-odcinkowego-pomiaru-predkosci
    .html#s=BoxOpLink

    > W całości mogą być, zerkałem, mam średnią 45km/h

    To ciekawe, bo moja średnia to 47 km/godz. A zakładam się, że jeździsz
    szybciej, tzn. ja się nie rozpędzam do mniejszych prędkości maksymalnych.

  • 10. Data: 2019-04-17 13:37:59
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-11 o 14:57, Poldek pisze:

> [...]
    > którzy potrzebują samochodu, żeby dojechać z dziećmi do
    > pracy/szkoły/sklepu i cało wrócić do domu.

    Już niedługo każdy "Nowak" popędzi dobrowolnie zaczipować własny
    samochód, bo stawki OC (i może AC też) zaczipowanych będą wynosiły 25%
    ceny niezaczipowanych. Oczywiście kwoty będą sztucznie zawyżane, żeby
    ubezpieczyciele nie tracili na tych 25%. Po paru latach 25% zrówna się z
    obecnym 100%, a zaczipowani będą prawie wszyscy - z wyjątkiem
    motomaniaków i biznesmenów.