  • 41. Data: 2012-01-28 22:28:17
    Temat: Re: Odbiornik podczerwieni znalaz? na niebie 300Hz
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2012-01-28 23:12, Ukaniu pisze:
    > U?ytkownik "Mirek"<p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl
    > napisa? w
    > wiadomo?ci news:jg16up$mev$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Zsumowane strumienie ?wiat?a od 3 lamp zasilanych z 3 faz b?d? pulsowa?y z f
    > podstawow? 300 Hz, to tak samo jak z kondensatorami na wyj?ciu prostownika 2
    > po??wkowego zasilanego z 3 faz. Jak si? liczy t?tnienia to dla 300.

    Zsumowanie mocy chwilowej odbiornika liniowego, symetrycznego, z trzech
    faz daje wartość stałą :)
    Nadzieja w nieliniowościach źródeł światła.

    pzdr
    mk

  • 42. Data: 2012-01-28 22:33:53
    Temat: Re: Odbiornik podczerwieni znalazł na niebie 300Hz
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2012-01-28 22:47, L501 aneryS pisze:

    > Wieki gadać o
    > tym, co się ostatecznie składa na śnieg na ekranie.

    Dziwne, że wróżbiarze jeszcze nie sięgnęli po to medium... wszak to
    przekaz zarówno z gwiazd jak i ze świata nano.

    pzdr
    mk

  • 43. Data: 2012-01-29 00:30:31
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "mk" <reverse_lp.pw@myzskm> napisał w wiadomości
    > Zsumowanie mocy chwilowej odbiornika liniowego, symetrycznego, z trzech
    > faz daje wartość stałą :)
    > Nadzieja w nieliniowościach źródeł światła.

    tru, tru
    I ta nieliniowość teorie 300 Hz ratuje, mam nadzieje ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 44. Data: 2012-01-29 03:22:49
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Dziwne, że wróżbiarze jeszcze nie sięgnęli po to medium... wszak to
    > przekaz zarówno z gwiazd jak i ze świata nano.

    Nie z takich rzeczy już wróżono. Bardziej bym postawił na to, że szum
    (dźwięk) niekoniecznie jest przyjemny, choć wiele OTV wycisza je.
    Zresztą, co telewizor, to inaczej to wygląda, więc nie wiem, czy taki
    wróżbita uznałby to za miarodajne.
    Panie, ja to z Sony i Goldstara wróżę tylko, Panasonic i Philibs za bardzo
    rozmywają, a JVC wygaszają ekran, wyciszają też dźwięk, a bez dźwięku to
    kochaniutki, nie mam jak powróżyć :P :)

  • 45. Data: 2012-01-29 09:28:32
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 23:24:34 +0100, mk napisał(a):

    > Rozmowa Michnika z Rywinem była rejestrowana przez dyktafon. Dyktafon
    > zarejestrował ubocznie przydźwięk sieci. Dysponując zeznaniami kiedy owa
    > rozmowa się odbyła i porównując wahania częstotliwości z dyktafonu z
    > historycznymi rzeczywistymi wahaniami sieci (*) udało się znaleźć
    > dopasowanie zgodne - miał to być jeden z dowodów potwierdzających
    > autentyczność nagrań.

    No to na tym nagraniu też zarejestrowało się zarówno 100Hz z lokalnych
    latarni podswietlających horyzont jak i te 300Hz, nie mam oscyloskopu by
    porównać zgodność czxęstotliwości, a widze ze odchyłki są małe, rzędu kilku
    miejsc po przecinku.

  • 46. Data: 2012-01-29 09:31:15
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 23:02:33 +0100, mk napisał(a):

    > Fazy zostaw w spokoju. Porównuj częstotliwości i ich wahania.
    > Częstotliwość sieci podlega nieustającym, dość losowym, wahaniom
    > (popatrz przez kilka minut na wskaźniki dostępne na podanych wcześniej
    > stronach).
    > Jeśli zarejestrujesz te wahania w czasie kilku minut, to będą one
    > swoistym odciskiem palca - tj. prawdopodobieństwo wystąpienia takich
    > samych wahań w innym punkcie czasu będzie niewielkie.

    Może ktoś móglby porównać w tym sensie zgodność sygnałów 100Hz i 300Hz w
    tej próbce? wszak ten 100Hz jest na pewno z sieci.

    Inny pomysł - jeśli ktoś jest w USA to tam powinno na czystym niebie
    dominować 360Hz (sieć tam ma 60Hz) a czy tak jest w rzeczywistości?

  • 47. Data: 2012-01-29 11:53:41
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 29.01.2012 10:31, Robert wrote:

    > Może ktoś móglby porównać w tym sensie zgodność sygnałów 100Hz i 300Hz w
    > tej próbce? wszak ten 100Hz jest na pewno z sieci.

    Ja bym się przyczepił tego braku 200Hz i tego, że pojawia się w pobliżu
    latarni. Tego, że ten sygnał pochodzi od światła z trzech faz
    intuicyjnie nie mam wątpilwości ale warto matematycznie wyjaśnić ten
    brak drugiej harmonicznej - ja się nie podejmuje, ale coś mi tam świta
    symetria przebiegu wyprostowanego itd.

    > Inny pomysł - jeśli ktoś jest w USA to tam powinno na czystym niebie
    > dominować 360Hz (sieć tam ma 60Hz) a czy tak jest w rzeczywistości?

    No to jest super pomysł - jest ktoś zza oceanu?
    Jak nie, no to trzeba pisać do kolegów, ewentualnie na amerykańskie fora.

    Mirek.

  • 48. Data: 2012-01-29 12:04:51
    Temat: Re: Odbiornik podczerwieni ? na niebie 300Hz
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.01.2012 17:20, Robert wrote:

    > Te "pykanie" to migające światła przelatującego samolotu, co świadczy o
    > duzej czułości "mikrofonu".

    Ciekawie też powinno być słychać meteory i bolidy. Może nawet przeloty
    satelitów, flary Iridium?

    Mirek.

  • 49. Data: 2012-01-29 13:47:52
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zbierającej światło.
    > W rzeczywistości działa to zarówno w paśmie widzialnym jak i podczerwieni.

    > Na w miarę czystym rozgwieżdżonym nocnym niebie (las, kilka km od
    > najbliższych świateł cywilizacyjnych) dominuje ton 300Hz i nie wiem skąd
    > się on bierze i czemu akurat taka częstotliwość.
    > Ten sygnał nie jest lokalny ani tymczasowy, bo sprawdzałem w kilku
    > miejscach odległych od siebie o kilka km.
    > i w odstępie kilku dni.

    > Próba wygenerowania takiego widma przy użyciu 3 faz i neonówek - nie
    > przyniosał efektu, zawsze pojawiało sie też 200Hz.

    Spróbuj zarzucić temat na sci.kosmos czy sci.fizyka, tam ktoś może znać
    takie źródła na niebie.
    pozdrawiam

  • 50. Data: 2012-01-29 16:03:59
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2012 13:04:51 +0100, Mirek napisał(a):

    > Ciekawie też powinno być słychać meteory i bolidy. Może nawet przeloty
    > satelitów, flary Iridium?

    Nie słychać satelistów (ISS przeleciała niesłyszalna)
    Słychać tylko światła migające lub zmiennoprądowe.

    Zwykłe meteory są dość słabe, ale bolid powinien być słyszalny.